Pre isté zmeny v rámci letiska bolo nutné v Trenčíne na druhých pretekoch sezóny na tomto mieste zmeniť trať. Nešlo o žiadnu radikálnu zmenu, 90% trate ostalo pôvodnej. Nové pozície dostali prvé tri bránky pár metrov za štartom. Zmena trať a výsledné časy na nej o pár sekúnd zrýchlila. To tiež znamená, že viac nebolo možné porovnávať časy s predošlými výkonmi z minulých sezón. Koncom augusta, na začiatku najdlhšieho letného víkendu, sa na štart v dvoch fázach postavilo takmer 90 jazdcov. Viac než slušný záujem o hobby motoršport v tejto zložitej dobe.

Preteky na dve fázy


V dvoch fázach preto, lebo už začiatkom sezóny 2013 organizátori vyslyšali hlasy viacerých jazdcov, ktorí nechceli na pretekoch „zabiť“ kompletne celý deň. Tento rok je štartovné pole rozdelené na dve časti, zhruba na polovice. Na striedačku raz začínajú preteky malé kubatúry do 1600 ccm, inokedy veľké autá s motormi nad týmto limitom. Pochopiteľne tí jazdci, ktorí majú atmosféru pretekov radi, majú tu známych, kamarátov i rivalov môžu na pretekoch ostať celý deň. Toto ústretové riešenie naopak prináša zaneprázdneným možnosť využiť druhú polovicu dňa inak.

 

AutoSlalom má na počko šťastie


Organizátori seriálu AutoSlalom poverčiví nie sú, no aj im už začína byť čudné, ako je možné, že nech je termín pretekov prakticky kedykoľvek a kdekoľvek, extrémy v podobe víchrice či silného dažďa. Nedá sa povedať, že na letisku v Trenčíne bolo ideálne, no na to ako mohlo byť sa inak ako o šťastí hovoriť nedá. Prítomní užili svieže ráno, slnečný deň, trochu vetra a najmä dve búrky, ktoré ako zázrakom obišli letisko z oboch strán. To bolo doslova neskutočné. Pred poslednou ostrou jazdou si podmienky síce vynútili krátku neplánovanú prestávku a následne sa preteky končili na mokrej trati. Nejednému víťazovi danej kategórie voda na trati vlastne pomohla. Podrobnejšie nižšie v správach o jednotlivých kategóriách.

Video trate z pohľadu vodiča


Keďže väčšina čitateľov asi nemá predstavu ako taká rýchla a dlhá slalomárska trať vyzerá, ponúkame vám jeden videozáznam z pohľadu vodiča. Záznam pochádza z malej digitálnej kamery značky Prestigio primárne určenej pre monitorovanie bežnej, nie športovej jazdy. Pre ilustráciu situácie však určite postačí:

 

Pozmenená trať je „rýchlejšia“ cca o 3 sekundy


Spomínaná vynútená zmena v prvej časti trať nie len trošku zjednodušila, ale aj zrýchlila. Slovenskí slalomári po rokoch praxe so stále rýchlejšími a otvorenejšími traťami takú zmenu len privítali. Po prvých pretekoch sa to ešte nedá povedať celkom presne, keďže veľký vplyv na špičkové časy majú poveternostné podmienky, teplota vzduchu, povrchu a snáď aj vlhkosť. Dá sa odhadovať, že nová trať je rýchlejšia čokoľvek do troch sekúnd od pôvodnej verzie z roku 2009. S povzbudením v podobne neenergetického ale zdraviu prospešného nápoja Alcohol Killer rozdávaného na registrácii sa začalo pretekať. Ako to v jednotlivých kategóriách dopadlo na stupňoch víťazov?