Internet od pondelka zaplavujú pirátske obrázky novej generácie BMW radu 5 G30, ktorá má plánovanú svetovú premiéru zajtra, teda 13. októbra. Pre BMW sa stáva tradíciou, že zo svojich kľúčových typov nestrháva plachtu na veľkých svetových výstavách, ale v samostatných termínoch. Asi šikovný nápad, nezapadnúť medzi všetkými ostatnými premiérami a odhaleniami, ale naopak, dostať ozaj veľa mediálnej pozornosti.

 

Model na obrázkoch má azda stále najobľúbenejší M Sport balík. Napriek tomu je jeho dizajnová inšpirácia, ba až kopírovanie tvarov súčasnej BMW radu 7, veľmi zreteľná s niektorými prvkami zo štúdie Pininfarina Gran Lusso Coupé z roku 2013.

Predná maska ohľuje použitie nových predných svetiel podobných tým na BMW radu 3, no vo väčších rozmeroch. Aj tieto majú už typické obočie nad lampami, ktoré sa tiahne po celej šírke reflektorov až k obličkám prednej masky. Ako na moment prezentuje jedno z prvých promo videí, nové BMW radu 5 bude musieť mať ozaj pokrokový systém autonómnej jazdy (podobne ako má súčasný Mercedes E W213), aby dorovnal svojich konkurentov.

Je to menšie BMW 7 a to je super!

 

Inými slovami, nová päťka vyzerá ako zmenšené BMW radu 7 G11, no s menšími rozmermi vyzerá o poznanie dynamickejšie. Špeciálne v zadnej partii vďaka viac sklonenému oknu, mohutnejšiemu nárazníku a sklopenému veku kufra. Vnútri je to prakticky podobný príbeh. Letmý pohľad by mnohých uviedol do omylu, že vidia vnútro aktuálnej sedmičky. Ukazuje sa, že aj keď sa na to niektorí ľudia nedokážu naladiť, podobne ako Audi a Mercedes, veľká, až nerozoznateľná podobnosť medzi svojimi autami je súčasný trend a nejaký čas tu prosto ostane. Nové BMW radu 5 adoptuje vnútri rovnaký dizajn LCDéčka, radiacej páky, stredovej konzoly, volantu, LCD prístrojovej dosky pod volantom s vysokým rozlíšením a vôbec takmer všetkého, na čo sa pozriete. Ale prečo nie, keď je to v súčasnej sedmičke vymyslené v zásade optimálne a pekne zároveň?

Ľahšia až o 100 kg, lebo horčík a karbón

 

Typ G30 stojí na štruktúre CLAR (Cluster Architecture), ktorá má vysokopevnostnú oceľ, horčík a prvky z uhlíkových vlákien, vďaka čomu môže byť nová generácia sedanu vyššej strednej triedy ľahšia až o neuveriteľných 100 kg. To sa musí podpísať na jazdných vlastnostiach a spotrebe. Pozitívne, samozrejme.

Motory? Snáď príde V8 a nepríde 3-valec...

 

Najväčšou obavou fanúšikov značky sú v tomto smere dve veci. Aby sa pod kapotu nedostal motor s menším objemom ako 2 litre, lebo to by automaticky znamenalo použitie 3-valca. A tiež to, aby nová generácia stále mala pre top modely aj mimo BMW M5 k dispozícii motor V8. Inak je celkom zrejmé, že k dispozícii budú už rozšírené dvojlitrové 4-valce B47 a B48 na naftu a benzín. V žiadnom prípade nebude chýbať trojlitrový radový 6-valec B57 a B58 tiež na naftu a benzín. Samozrejmosťou má byť verzia BMW M550d a dúfame, že aj model BMW 550i s biturbo V8 motorom. Súčasťou ponuky určite bude aj model plugin hybrid na báze 2,0i TwinTurbo motora, presne ako nedávno testovaný model BMW 330e. Ten doplní súčasnú ponuku 740e a X5 40e.

Základné modely ešte s manuálnom, drvivá väčšina automat

Manuálna 6-stupňová prevodovka bude k dispozícii k základným motorickým verziám, ale aj to nie pre všetky trhy. Výkonnejšie modely dostanú nový 9-stupňový automat. BMW M5 znova dostane ostrú dvojspojkovú prevodovku M DCT.

BMW M5 má mať viac než 600 koní

Nová generácia BMW M5 má mať už v základnej verzii viac než 600 koní a po prvýkrát v histórii modelov M ponúkne aj pohon oboch náprav. Či to bude klasický xDrive, alebo iná konfigurácia, sa ešte necháme prekvapiť. BMW však v tomto popri modeloch Audi RS6 a Mercedes E63 AMG 4matic už naozaj nemá na výber.


Príde aj kombi a GranTourismo

V priebehu budúceho roka predstaví BMW aj obľúbenú päťku touring a luxusný a pohodlný model 5GT. Tie budú mať typové označenie G31 a G32. Špeciálne model 5GT má byť oveľa šviháckejší a športovejší než súčasný prerastený model na báze predošlej BMW 7.