Vodiči, tieto prešľapy si čo najskôr riešte vo vlastnom záujme. Vláda práve zistila, že tu na nevybraných pokutách má "na ruke" 49 800 000 €! Iste vám netreba vysvetľovať, že veľmi radi a rýchlo nájdu spôsob ako ich od motoristov dostať do pokladne...
Ak nemáte platnú technickú a emisnú kontrolu, hrozí vám pokuta 332 €.

Ak nemáte platnú technickú a emisnú kontrolu, hrozí vám pokuta 332 €.

Zákon oceňuje chýbajúcu technickú kontrolu sumou 166 €. Rovnaký cenník platí aj pre emisnú kontrolu, takže ak si neustriehnete termín, môžete prísť až o 332 €. Pozor, kontroly musíte absolvovať aj keď so svojím autom nejazdíte.

150 tisíc áut bez technickej a emisnej kontroly je naozaj dosť. Ťažko povedať v koľkých prípadoch ide jednoducho o zábudlivosť a aké percento vodičov neabsolvovalo kontrolu zámerne. STK však aspoň čiastočne prispieva k zlepšovaniu stavu vozidiel na našich cestách. To navyše súvisí s bezpečnosťou. Na druhej strane po našich cestách jazdí stále veľa autovrakov, ktoré majú platné osvedčenia o oboch kontrolách. To je však už iný príbeh.

Ministerstvo sľubuje nový informačný systém do roku 2015. Koľkokrát sa tento termín posunie nevieme. Isté je, že jedného dňa nám budú chodiť smsky, ktoré nás upozornia na STK a EK.
Na Ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR pripravujú nový jednotný informačný systém.

Na Ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR pripravujú nový jednotný informačný systém.

Ministerstvo pripravuje Jednotný informačný systém v cestnej doprave, ktorý sa bude týkať najmä oblasti správy autoškôl, technických služieb a oblasti riadenia odbornej spôsobilosti v cestnej doprave. Pre nás bežných smrteľníkov prinesie výhodu napríklad v tom, že budeme v predstihu dostávať smsky, ktoré nás upozornia na končiacu emisnú a technickú kontrolu. Na to si však počkáme minimálne do roku 2015.

Frekvencia STK a EK je nasledovná. STK musia nové autá absolvovať prvý raz po 4 rokoch. Následne sa musia dostaviť na kontrolu každé dva roky. Frekvencie emisných kontrol sú na tom rovnako. Jediná výnimka platí pre naftové motory bez katalyzátorov. Tie musia EK absolvovať každý rok.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: STK každý rok nebude! Kontrola tachometrov áno