Tak ako sme písali minulý týždeň, Tesla predstavila vylepšený Model S P100D. Nové batérie s kapacitou 100 kWh umožňujú dojazd až 613 km na jedno nabitie, podľa normy NEDC zostáva bez zmeny. Teoretický dojazd však nechajme na pokoji a poďme sa pozrieť na disciplínu, v ktorej veľký americký sedan exceluje a tou je akcelerácia.

 

„Máte sedem-miestne auto, ktoré dokáže rozdrviť McLaren F1. To je šialené,“ komentuje akceleráciu Elon Musk, zakladateľ Tesly. Musk veľmi dobre vie, čo hovorí, kedysi McLaren F1 vlastnil.

Tesla dokonca tvrdí, že novinka je najrýchlejšie akcelerujúcim sériovým autom na svete. Z nuly na 96 km/h (60 míľ za hodinu) to zvládne za 2,5 sekundy (s módom Ludicrous). Výrobca však neberie do úvahy čas Ferrari LaFerrari (2,4 sekundy) a Porsche 918 Spyder (2,2 sekundy). Dôvodom má byť to, že oba hyperšporty vyrobili len v obmedzenej sérii 500, resp. 918 ks. Model S P100D je pritom masovým autom, ktoré si môže kúpiť každý (kto má 134 500 dolárov). Z tohto pohľadu je Tesla naozaj výnimočná, no o najrýchlejšie cestné auto nejde. Elektrický pohon má obrovskú výhodu pri akcelerácii v nízkych rýchlostiach. Výkonová charakteristika elektromotora vo vysokých rýchlostiach s jednostupňovou prevodovkou už zázraky nedovolí.


Nové batérie s kapacitou 100 kWh dostal aj Model X. S príplatkovým Ludicrous Mode dokáže akcelerovať 0 – 96 km/h za 2,9 sekundy. „Máte sedem-miestne SUV, ktoré dokáže rozdrviť McLaren F1. To je šialené,“ komentuje akceleráciu Elon Musk, jeden zo šéfov Tesla Motors.


Súčasní majitelia verzii P90D si môžu dať vymeniť batérie za výkonnejšie za poplatok 20 000 $. V prípade, ak už máte objednanú verziu P90D Ludicrous, ale ešte ju nevyrobili, stačí priplatiť „len“ 10 000 $.