Tá prišla vďaka fanúšikovi a majiteľovi Tesly Kristiánovi z Nitry. Vlastní Teslu Model X 100PD a ponúkol nám auto na tento krátky test. Všetci sme boli veľmi zvedaví, ako si prvý testovaný elektromobil s nástrahami straty trakcie pod kolesami poradí. To, že Tesla s pohonom oboch náprav má dva elektromotory (na každej náprave a bez nutnosti zasahovania do priestoru kabíny tunelom), ešte automaticky neznamená, že dostane všetkých 6 možných hviezd. Samozrejmé by to bol snáď len v prípade elektromotora, ktorý má pohon v každom kolese. Aj také riešenia už existujú. V tomto prípade však bude musieť byť elektronika v podobe stabilizačného systému ESC rovnako inteligentná a prípadne aj rýchla, ako sa pre úspech v týchto testoch vyžaduje od konvenčných áut so spaľovacím motorom. Tesla Model X je však od konvenčného auta veľmi vzdialená. Mysleli aj na tieto funkcie pri jej vývoji? Pátrali sme po rovnakom, alebo podobnom teste všemožne po internete a nič sme nenašli. Je veľmi pravdepodobné, že toto je jediný Tesla Model X 4x4 test na valcoch na svete. A my sme fakt netušili, čo môžeme očakávať, ani čo bude nasledovať. Chcete to vedieť? Pozrite si video nižšie: