Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nebol to prvý pokus o zmier. Automobilka sa totiž snažila dohodnúť s Čan Pao-šengomi už v roku 2009, keď mu čínske úrady priznali ochrannú známku na názov Tesla. Ponuka vtedy znela 2 milióny čínskych jüanov (približne 237 000 Eur). Podnikateľ ale odmietol a žiadal sumu ekvivalentnú 32 miliónom dolárov. Nasledoval súdny spor, v ktorom súd údajne rozhodol v prospech Tesly. K verdiktu sa však Čan Pao-šeng odvolal. Medzi tým ale automobilka začala predávať aj na čínskom trhu a tak nasledovala už zmienená žaloba. Úspech na tamojšom, veľkom a tým pádom dôležitom trhu prinútil automobilku rýchlo konať. Včera samotná Tesla oznámila uzatvorenie kauzy dohodou s čínskym podnikateľom. Finančné detaily si obe strany nechali pre seba. V oficiálnom vyjadrení hovorca automobilky uviedol: „Pán Čan súhlasil s ukončením procesu, ktorým čínske úrady zrušia všetky práva na značku, ktoré mal, alebo o ktoré žiadal, bez ďalších nákladov pre Teslu. Tieto kroky ukončia všetky obavy ohľadom nepopierateľných práv Tesly na svoju značku.“ Súčasťou dohody sú aj internetové stránky tesla.cn a teslamotors.cn, ktoré tiež patrili Čan Pao-šengovi.

O dôležitosti čínskeho trhu pre Teslu nesvedčí len najnovšia dohoda. Hovorí o nej, koniec koncov, aj dopyt. Ten je ohromný hneď od spustenia predaja v apríli tohto roku. Samotný Elon Musk sa vyjadril, že predajné čísla v Číne by sa mali do budúceho roka vyrovnať predajom v USA. Mimochodom, ak chcete vedieť aká je v skutočnosti Tesla Model S, pozrite si náš test.