Dlhé čakanie

Trvalo dlho, než sme pre typ G12 aj my získali termín. Ten prišiel až 4 mesiace od začiatku zápožičiek. Ja som však predtým s top limuzínou BMW už prišiel opakovane do kontaktu. Veľmi ma prekvapila jedna vec. Napriek tomu, že dlhá verzia G12, teda Long, je hlavne o zadných sedadlách, asi všetci ju skúšali ako športiak. Iste, je to BMW. Aj pri tomto type marketing hlása povestnú radosť z jazdy a orientáciu na vodiča. Ale to platí snáď až v piatom rade. BMW 750Li je v prvom rade prestíž, potom luxus, následne technológie, iste aj pohodlie, a až potom šport. O novej sedmičke je toľko čo spoznať, vyskúšať, zažiť a povedať, že je pre mňa nemožné zmestiť to do jedného videotestu. Výnimočné autá si zaslúžia výnimočný prístup. Preto, rovnako ako v prípade Tesla Model S P85+ a BMW M5 F10 aj pri BMW 750Li Executive prinášam dva videotesty.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

V prvom som po celý čas v prezidentskom sedadle. Dokonca ma aj oslovujú pán prezident. :) Bratislavou a okolím ma navyše vozí profesionálny VIP vodič Rasťo KOLARSKÝ, ktorý viac než 15 rokov pracoval v Útvare Ochrany Ústavných Činiteľov (UOÚČ), kde sa staral o komfort, bezpečnosť a pohodlie nielen ministrov a členov vlády SR. Aj vďaka jeho skúsenostiam sa môžeme čiastočne vnoriť do sveta vodičov a ochrankárov VIP. A tiež ma zaujímalo, čo novej 7 pochváli a čo nie.

Aj keď nový rad 7 predstavuje vrchol technologických možností jedného z najprogresívnejších výrobcov áut na svete, stále je tu jasná orientácia aj na samotného vodiča a radosť z jazdy. A tú som si nemohol nechať ujsť. Preto som v druhej časti videotestu takmer po celý čas za volantom. A viete čo? Nech mi veľkolepé zadné sedadlá a ich všetky vymoženosti odpustia, ako vodič sa aj v tomto aute stále teším viac. No to asi preto, že volant mám radšej než mnohé iné veci...

Jednou z perličiek je balíček Ambient Air. Okrem ionizácie vzduchu dáva posádke 8 luxusných vôní. Slasť pre nozdry môže doplniť božský zážitok sluchu. Špecialisti Bowers and Wilkins naladili špičkový Diamond Surround systém so 16 repro s farebným podsvietením a 10 kanálovým zosilňovačom s výkonom 1400 W.

BMW v snahe priniesť ešte vyšší komfort pruženia, ako dokázalo ponúknuť na predošlých dvoch generáciách radu 7, prvýkrát prináša vzduchové pruženie na oboch nápravách. Systém automaticky udržuje svetlú výšku a má aktívne riadené tlmiče. To ponúka každá verzia BMW 7 typ G11/G12. Možnosti podvozka na ešte vyššiu úroveň posúva balík Executive Drive Pro. Ten zahŕňa elektromechanické stabilizátory, ktoré eliminujú náklony karosérie pri dynamickej jazde. S prediktívnym chovaním tlmičov vďaka systému stereokamier, ktoré neustále snímajú cestu pred autom, prispievajú k podstatne vyššiemu komfortu jazdy a vyššej bezpečnosti. Reguláciu podvozka z riadiacich jednotiek, ktoré sledujú štýl jazdy, dopĺňajú informácie z navigačného systému professional. Keďže sa jedná o takmer 3 roky novší systém, na rozdiel od Mercedesu funguje bez ohľadu na vonkajšie podmienky a bez ohľadu na rýchlosť jazdy. To všetko znie až dychberúco zložito a komplexne. Napriek tomu však, že testovaná verzia bola obutá na zimných 18" diskoch (letná konfigurácia by mala 20" disky) s pneumatikami rozmerov 245/50 R18, minimálne na slovenských necestách je Mercedes triedy S komfortnejší spoločník. To je však absolútne v poriadku, pretože bežný model trojcípej hviezdy neponúkne taký jazdný zážitok v zákrutách. BMW totiž pre zákruty navyše ponúka vstavaný systém pririaďovania kolies zadnej nápravy, ktorý je k dispozícii aj so systémom pohonu 4x4, BMW xDrive. Žiadny iný výrobca luxusných automobilov tak rozsiahlu škálu výbavy podvozka neponúka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov


Systém Driving assist plus má asistenta pre jazdu v kolónach a asistenta pre jazdu v pruhoch s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou. To však nie je všetko. BMW radu 7 ponúka čiastočne autonómnu jazdu až do rýchlosti 210 km/h s aktívnym tempomatom. Ten dokáže nielen udržovať bezpečnú vzdialenosť, ale aj max. povolenú rýchlosť a na prípadné zmeny značenia dokáže reagovať aktívne vďaka schopnosti čítania dopravných značiek.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Ďalšou novinkou je prepracovaný systém pohľadu 4 kamier okolo vozidla, známy ako surroundview. V najnovšej generácii s 3D grafikou dokáže ohromujúco zobraziť auto v reálnom okolí, a to nielen z vtáčej perspektívy, ale aj zo strán tak, ako by ste boli vedľa auta. Spolu s priemerom otáčania 12,8 metra (pre verziu xDrive) je manévrovanie v úzkych priestoroch jednoduchšie a hlavne bezpečnejšie. Zástupcovia BMW nepreháňajú, ak tvrdia, že BMW radu 7 v súčasnosti predstavuje vrchol automobilového inžinierstva. Ako konštatujem vo videoteste: Nová sedmička síce dokonalá nie je, ale celkom určite úžasná!

BMW 750Li G12 Executive
rok výroby 2015

 

Cenník modelov BMW rad 7 platný na Slovensku.

 

 

PLUSY:
 

+ technológie a technika,
+ prestíž a luxus,
+ laserové diaľkové svetlá,
+ jazdné vlastnosti,
+ jazdná dynamika,
+ výkonné, ostrejšie brzdy,
+ elegantný dizajn,
+ zladenie motora s prevodovkou,
+ audiosystém Bowers and Wilkins,
+ dotykové LCD vodiča,
+ veľký Headup displej,
+ ergonómia,
+ nová úroveň vnútornej konektivity,
+ kapitánske sedenie,
+ kombinovaná spotreba 11,5 l / 100 km.
     

MÍNUSY:
 

- svietiace lišty sa lesknú do čelného skla,
- sport v pružení a riadení málo športový,         comfort málo pohodlný a plavný,
- nedrží nastavenia poslednej jazdy,
- grafika a reakcie smart kľúča,
- kapitánske sedenie vodičovi kryje zrkadlo,
- gestá sú výstrelok, nie praktická vec,
- nevhodné pre postavy nad 195 cm.

Komentár redakcie: Oliver TEKNÖS

Pri skúsenosti so sedmičkou som uvažoval, kde zohnať 170 000 €, aby som si ju mohol kúpiť (bohužiaľ som na to neprišiel). BMW radu 7 je naozaj také dobré. Vlastne išlo o prvé auto, v ktorom som sa radšej nechal voziť, než by som sa trepal na miesto vodiča. Vzadu v kapitánskom sedadle sa sedí lepšie ako doma v obývačke. Z celého auta vyžaruje nesmierna pohoda a komfort. Takéto auto k životu nepotrebujem, ale zároveň by som ho chcel! A aké sú dojmy spoza volantu? Presne také, ako som čakal. Je cítiť, že auto má dve tony a o športovosti sa nedá ani len rozprávať, hlavnou devízou tu je predsa komfort. Úprimne som však čakal, že jazda bude o niečo plavnejšia. Benzínový osemvalec sa k autu výborne hodí a navyše nemá ani prehnaný apetít. Bol by hriech ničiť také výborné auto neurodzeným pohonom...

 

BMW 750Li Exexutive

rok výroby 2015

Motor:

zážihový vidlicový 8-valec prepĺňaný Twin turbo, uložený vpredu pozdĺž, priame vstrekovanie paliva, objem 4 395 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 88 × 99,3  mm, kompresný pomer 10,5 : 1, max. výkon 331 kW (450 k) /4 000 ot, max. krútiaci moment 650 Nm / 1 800 - 4 500 ot, litrový výkon 75,2 kW (112,3 k) / l, Emisná trieda Euro VI.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka Steptronic, pohon zadných kolies. 

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - obe napravy s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, ESC, hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom,

Kolesá:

test. verzia, zimné obutie: hliníkové 7,5 x18" disky, pneumatiky 245/50 R18.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v – 5 238x 1902 x 1485 mm, objem kufra - 515 l, rázvor 3210 mm, pohotovostná hmotnosť – 1 865 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 8,3 l/100 km (výrobca), počas testu 11,5 l/100 km, výkonová hmotnosť 5,63 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 250 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 4,7 s.

Cena:

Testovaná verzia - 170 000 €.