Ford Fiesta ST mk7 je aktuálne jedna z najzábavnejších predokoliek na trhu. U mňa osobne je v rovnakej "sieni slávy" ako Mini Cooper S/JCW a Renault Clio R.S.200. A to je naozaj veľká vec!

Najlepšia z najlepších

Ak sa na toto auto pozeráte len ako na druhú generáciu ostrej Fiesty ST, označenie najvýkonnejšia veľmi nevyznie. Ale, ono je to celkom inak. Ostré fiesty majú už 30 ročnú tradíciu! Starší veľmi dobre poznajú označenia XR2 a XR2i, RS turbo či RS1800. A v tomto kontexte má označenie najvýkonnejšia Fiesta úplne iný význam. Pod kapotou je aj tu, celkom rovnako ako u všetkých súčasných konkurentov, 1,6 litrový turbom prepĺňaný štvorvalec EcoBoost s priamym vstrekovaním paliva, variabilným časovaním oboch vačiek Twin-independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT) s maximálnym výkonom 134 kW (182 k) pri 5700 ot a 240 Nm v nádhernom rozsahu 1600 - 5000 ot. Dá sa vlastne povedať, že Fiesta ST má "konštantný" krútiaci moment v celom spekre otáčok motora. A veru, pri jazde to poznať. Úžasné!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Poznať to nie len pre až rozprávkový rozsah krútiaceho momentu, ale aj preto, že Fiesta ST je na dnešné štandardy, teda nutnosť vyhovieť bariérovým testom s výsledkom 5 hviezdičiek v EuroNCAP a tiež preto, že za svoju cenu pri svojom špeci statuse musí do hry priniesť aj slušnejšiu výbavu váži len 1163 kg. A ešte je tu jeden dôvod. Má celkom malé kolesá. Ani nie tak na priemer, lebo 17" je štandard, no disky sú úzke len 7" a pneu na nich tiež nie sú žiadne prehnané klobásy. Práve naopak, mohlo tam tej gumy byť viac. 205/40 R17 síce vyzerá super, no na jazdenie to až tak skvelé nie je a ani trakcie nemá toto žihadielko na rozdávanie. No zato je Fiesta ST veľmi hravá, pre skúseného vodiča doslova zábavná a podmanivá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

ST je jediná benzínová verzia, ktorá do Fiesty prináša 6 stupňovú prevodovku a kotúčové brzdy aj na zadnej náprave. Tiež má elektronickú náhradu samosvorného diferenciálu Ford Torque Vectoring Control, ktorý teda rovnako ako asi na všetkých autách za veľa nestojí ani tu. Okrem toho, že svoju prácu neurobí poriadne (kolesá v ostrejších zákrutách pri veľkom plyne aj tak dokážu prekĺzovať) navyše zásadne ničí brzdové obloženie, prehrieva brzdy, keď potrebujete aby sa chladili a plýtva vašim palivom. Prosto všetko zle. Citlivý vodič, ktorý dokáže čítať reakcie auta na volante a tiež počuje že otáčky motora a rýchlosť auta spolu nesedia dokáže urobiť citlivou prácou pravej nohy na plyne podstatne lepšiu prácu a mať aj lepší výsledok.

TopSpeed.sk test Ford Fiesta ST mk6

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Cenník Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST mk7
rok výroby 2013
 

PLUSY:
 

veľmi nízka spotreba do 7 l/100 km,
priebeh Mk 240 Nm (1600 - 5000 ot),
dynamika/agilita,
pružné zrýchlenie na všetkých stupňoch,
sedačky Recaro (aj keď s výčitkami),
mimoriadne hravá a ovládateľná,
nedotáčavá/pretáčavá (ako chcete),
ESC má 3 módy (on, sport a off),
príkladný elektro posilňovač riadenia.
 

     

MÍNUSY:

- veľmi zaklopený sedák (kolíska),
- obmedzene nastaviteľné sedačky,
- silný prejav zvukovodu vnútri,
- tuhé pruženie,
- miestami málo trakcie,
- Ford VTC nefunguje dobre.

Aktuálna Fiesta ST je najlepšie auto s týmto menom za celých 37 rokov jej histórie. Je dostatočne výkonná a ohromne hravá. Vyzerá naozaj super, v ponuke má aj jedinečné farby, vie byť nabrúsená bitkárka, aj úsporná nákupná taška. Ako vidíte v tabuľke plusov/mínusov, stále je čo zlepšovať, no zdá sa, že konkurencia sa môže riadne tvrdo a dlho škriabať na zátylkoch...

Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Nie je to síce ten najsilnejší hothatch na trhu, ale spolu s MINI Cooper S podľa mňa ten najzábavnejší!

Ford Fiesta ST mk7 rok výroby 2013
Motor:

zážihový radový 4-valec prepĺňaný zo zliatiny hliníka prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov Ti-VCT, objem 1 596 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 79 × 81,4 mm, kompresný pomer 10.0 : 1, max. výkon 134 kW (182 k)/ 5 700 ot, max. krútiaci moment 240 Nm / 1 600 - 5 000 ot, litrový výkon 84 kW (114 k) / l, emisná trieda Euro V.

Pohon: suchá trecia spojka, 6-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu jednoduchá vlečná náprava, kotúčové brzdy - vpredu vetrané s priemerom 278 mm, vzadu 253 mm, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, ESC, eTVC, EBD, EBA
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 17", pneu 205/40 R17
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 3 975 x 1 709 x 1 456 mm, objem kufra - 290/974 l, rázvor 2 489 mm, pohotov. hmotnosť - 1 163 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 5,9 l/100 km (výrobca), počas testu do 7 l/100 km, objem nárdže 42 l, výkonová hmotnosť 8,67 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 220 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,9 s

Cena:

Testovaná verzia Fiesta ST  od 20 990