Jaguar XK vs. Aston Martin V8 Vantage

Postaviť proti sebe tieto dve autá, to je motoristický zážitok, na ktorý sa nezabúda. A už vonkoncom to nie je každodenná záležitosť vidieť ich pokope na ulici. Majú veľa spoločného ale ešte viac rozdielneho.

Ako všetky naše testy, aj tento je iný. Nečakajte teda bohorovné konštatovanie o tom, ktoré auto je lepšie a ktoré horšie. Zlé nie je ani jedno, každé má v niečom inom navrch. Hneď na úvod musí byť jasné, že obe autá sme si maximálne obľúbili. Ale nie preto, akú značku nosia na kapote, ale preto, čo všetko dokážu ponúknuť.


Jaguar aj Aston Martin sú prémiové značky s rovnakou krajinou pôvodu - Anglicko (aktuálne vlastnícke vzťahy nechajme nateraz bokom). Avšak ich súčasné smerovanie je trocha odlišné. Jaguar nám v zhruba poslednej dekáde prináša modely, ktoré sú najmä cenovo prispôsobené aj pre menej solventnú klientelu ako boli vo firme Jaguar zvyknutí (napríklad X-TYPE, ten v súčasnosti kúpite už za cenu lepšie vybavenej Octávie...). Aston Martin ide opačnou cestou. V jeho ponuke nenájdete žiadne "low cost" modelové rady, skôr opačne, napríklad sedan Rapide.

Je jedno, pre ktoré auto sa nakoniec rozhodnete, milovať budete obe.

Exteriér oboch áut je pre laika skoro totožný, pre znalca a fanúšika úplne odlišný. Jaguar je rozmerovo ďaleko väčší koráb, a to nie len z pohľadu okoloidúceho ale aj spoza volantu. Dlhokánska, mierne sa zvažujúca predná kapota vám neustále pripomína, v čom sedíte. Veľkosť a majestátnosť sú tie dve slová, ktoré to najlepšie charakterizujú. Vantage jednak pôsobí kompaktnejším dojmom a jednak aj kompaktnejší v skutočnosti je. Kratšie previsy, kratšia celková dĺžka, nižsia celková stavba auta jendoznačne naznačujú prvé rozdiely medzi nimi. Vantage V8 je jednoznačne menšie auto. To ostatne pocítite aj pri parkovaní: tam kde XK napasujete len tak tak, Vantage sa schová bez problémov. Ďalší a podstatný rozdiel je svetlá výška podvozkov týchto krásavcov. XK nemá problém v podzemných garážach v Auparku ani s nadzemným parkovaním v Poluse. A Vantage? No, je to 50:50 že predný nárazník necháte práve na jednom z týchto miest...