Lexus LS 460

Elegancia a exkluzivita - to sú presne slová čo vás napadnú ako prvé, keď sa toto auto dostane do vášho zorného poľa. Na prvý pohľad je to auto jedinečné svojím vzhľadom, na druhý, podrobnejší, všetkým ostatným.

Už dlho som sa na test tohto eLeSka tešil, najmä od doby, čo som sa v ňom viezol na uzavretej trati. A som rád, že sa očakávané stalo skutočnosťou, takže nech sa páči, Lexus LS460 vás očakáva.

Modelová rada LS bolo to prvé, čo kedy Lexus priniesol. Pri svojej premiére, v roku 1989, vyrazila LS400 dych celému svetu. Kvalita, komfort, bezpečnosť a technológie, to boli oblasti kde toto auto excelovalo. A to na celej čiare, takže konkurencia sa mohla iba pozerať a učiť. Už o dva roky neskôr, v roku 1991, sa vďaka enormným kvalitám eLeSka stal Lexus najväčším predajcom v luxusnom segmente pre USA. Ako čas plynul, Lexus pracoval a inovoval, takže dnes môžeme obdivovať už štvrtú generáciu tejto vlajkovej lode (premiéra v 2006 na North American International Auto Show).

Ako som napísal hneď v prvej vete tohto testu, sú len dve slová čo vás napadnú keď stretnete toto auto: elegancia a exkluzivita (nie, nemal som na mysli nič šťavnaté, aj keď to iste niekomu napadne :-). Žiadne hókus pókus a lá BMW 7er či nudné tvary v podaní Mercedesu S, len čisté a krásne línie spútané do dynamického celku. Ja viem, krása je relatívna, ale toto je pre mňa jednoducho nádherné a bezkonkurenčne krásne auto. Tento konkrétny kus je ešte navyše v čiernej farbe, čo len umocňuje tento pocit (je ale ešte jedna farba v ktorej ho vyslovene žeriem – biela). Dielo bolo korunované inštaláciou nových, o niečo rozmernejších kolies. Presnejšie sú to 22“ palcové „kolieska“, u nás rozmer stále nevídaný. Musím povedať, že takýto design a aj veľkosť sú presne to, čo si auto ako LS pýta.

Výbava je skutočne bohatá. Neexistuje nič, čo by tu bežný užívateľ nenašiel.

Testovaný model je, ako ste sa už isto dovtípili, LS460. Takže pod jeho kapotou pracuje 4.6 litrový V8 s výkonom 280 kW (385 PS) a 500 Nm (kódové označenie motora 1UR-FSE). Má finesy ako priamy vstrek benzínu či duálne časovanie ventilov VVT-iE. Prevodovka je automatická, 8 (!) stupňová. Je dôležité upozorniť na fakt, že tento motor je odlišný od toho ktorý nájdete v LS600h.

Výbava je skutočne bohatá. Neexistuje nič, čo by tu bežný užívateľ nenašiel. Na rozdiel od nemeckej konkurencie je už základ veľmi bohatý takže si nekupujet holotu, na ktorú lepíte položky z cenníku. Toto je iné kafe – v rodnom liste (cenníku) bolo zaškrtnutých aj tých pár zvyšných položiek, takže auto má absolútne všetko čo v súčasnosti Lexus ponúka. Opisovať všetko by bolo zbytočné, preto spomeniem len niektoré high-tech prvky. To čudo nad stĺpikom volantu pred budíkmi je „Driver Monitoring System“. V skratke sa jedná o systém, ktorý neustále monitoruje vodiča a jeho správanie, teda či nezaspal za volantom, či dáva pozor ak hrozí bezprostredne kolízia atď. Ďaľšia vecička, na ktorú si radi zvyknete, je automatické parkovanie - i keď časom zistíte, že skúsený vodič je rýchlejší alebo radarový adaptívny tempomat. Bezpečnosť u tohto auta, to je najmä 10 airbagov a „pre-crash system“. Ten pre vás v prípade neodvratnej havárie spraví všetko preto, aby ste vy a vaša posádka vyviazli bez následkov (utiahne pásy, nastaví sedačky a opierky atď). Lexus zašiel dokonca tak ďaleko, že LS má pripravené rôzne krízové scenáre podľa toho, z ktorej strany príde náraz (predok vs zadok).


Takže, toľko teórie, utrime si sliny a poďme sa previezť. Otvárame dvere o hrúbke bytového panelu a sadáme dnu. Po ich zatvorení si všimnete, že tu nie sú žiadne budíky. Hm, stlačíte teda „START“ a show sa môže začať – nie náhodou má Lexus , podľa mňa, tie najkrajšie budíky v celom auto vesmíre (interne sa volajú Optitron). Vypracovanie a ergonómia interiéru je absolútne bez komentára. Tak ako by ste od takéhoto auta čakali, nedokážete podľa žiadnych jeho prejavov zistiť, či motor už beží alebo nie. Jedine ručička otáčkomeru vám napovie. Samotný rozbeh auta je majestátny, nepočujete nič, len cítite ako tá mohutná sila ženie auto vpred. Cifru 100 km/h miniete za 5 sekúnd. A najlepšie na tom je to, že radenie automatu tiež nepocítite, až máte pocit, že je tam variátor miesto klasickej prevodovky.

Samotná jazda je jednoducho relax a oddych. Ten pocit, ktorý máte pri riadení tohto auta, stojí za všetky tie peniaze ktoré ste nechali u dealera na stole, keď ste si eLeSko kupovali. Ludia čo tvrdia, že takéto autá su zbytočné a nezmyselné, okamžite po prevezení v jednom z nich zmenia názor. Lebo odjakživa platilo a stále platí, že sú autá a Autá. Ak vám ide to úplné ticho už na nervy (verte mi, dá sa to...), zapnite si špičkovú aparatúru „Mark Levinson Reference Surround Sound System“ a všetkých 19 reproduktorov vám ukáže ako znie DOKONALÁ hudobná auto aparatúra.

Auto dokáže vyžehliť aj taký tankodrom, akým sú ulice Bratislavy, a to aj na už spomínaných kolesách.

Auto dokáže vyžehliť aj taký tankodrom, akým sú ulice Bratislavy, a to aj na už spomínaných kolesách. Ak si navolíte „SPORT“ režim, auto citeľne stvrdne, stále je však veľmi komfortné. Posilovač riadenia (alias servo) má premenlivý (progresívny) účinok ktorý sa prispôsobuje aktuálnemu štýlu jazdy, nie je teda prehnane účinné keď to netreba.

Po celodennom šantení po hlavnej dedine SR a jej okolí som len s ťažkým srdcom bral na vedomie fakt, že za pár chvíľ bude toto auto vrátené. Na parkovisku som si preto ešte preťukal palubný počítač aby som si pozrel priemernú spotrebu. To, čo som tam zbadal, mi zobralo dych – na palubáku svietila spotreba 11,8 litra na 100km!!! Páni a dámy, bavíme sa tu o 2 tonovom aute so 4,6 litrovou V8 a skoro 400 koňmi obutej na 22“ kolesách!!! Ukážte mi jedno jediné auto podobných parametrov a s podobnou spotrebou... Klobúk dole, toto som skutočne nečakal.

Je ťažké povedať, v čom je LS460 lepší od konkurencie ako Mercedes S alebo BMW 7er, každé auto má svoje plus aj mínus. Avšak ten, kto chce za svoje peniaze najlepšiu hodnotu, nepriestrelnú spoľahlivosť a originálny, neokukaný vzhľad, siahne po Lexuse. Slogan „The Pursuit Of Perfection“ nie je len sloganom, je to realita.

Za zapožičanie vozidla ďakujeme firme Leto2007 s.r.o., Bratislava, predajcovi značiek Toyota a Lexus.


Zdvihový objem (ccm): 4608
Počet valcov / ventilov: 8/32
Maximálny výkon (kW / ps): 280/385
Maximálny krútiaci moment (Nm): 500
Maximálna rýchlosť (km/h): 250 (el. limitovaná)
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 5,7
Spotreba mesto/mimo/mix (l/100 km): 11,1 (oficiálne)
Prevodovka: automatická, 8 stupňová
Pohotovostná hmotnosť (kg): 1945
Rozmer pneu: 22" (originál 18")
Cena (Sk, Euro): 2 679 000,-  88 926.51,-
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov