Test Range Rover Evoque 2,0turbo Prestige

Range Rover Evoque je trefa do čierneho! Vôbec nezáleží na tom, že jeho systém pohonu oboch náprav nie je najlepší. Podstatné je, že toto je po dlhej dobe, a možno vôbec prvé auto, ktoré sa páči úplne každému s kým som sa stretol. A keby len páči. Ľudia ho doslova žerú, sú doň zbláznení a keď s ním v týchto mesiacoch (kým ich na cestách nebude veľa) budete jazdiť mestom, ste pre vykrútené a zasekunuté krky automaticky zodpovední za fronty v čakárni u ortopédov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

Trojdverová verzia, ktorú sme mali týždeň sa na niektorých trhoch označuje Coupé. Pravdupovediac, pri viacerích 3 dverových autách s karosériou typu hatchback, alebo dvojdverových sedanov mi toto označenie lezie na nervy. Samozrejme, coupé znie podstatne lepšie ako tudor, alebo hatchback. Nemôžem však súhlasiť s tým, že coupé budeme od teraz volať každé dvoj a trojdverové auto! Je to degradácia povôdného významu. Ale v prípade tohto fešáka v trojdverovom prevedení to beriem. Keď si podrobnejšie preštudujete tvary strechy a malosť C stĺpika, má všetky atribúty športového auta.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov
Range Rover Evoque je najkrajšie SUV na svete! Nemyslíme si to len my v redakcii TopSpeed.sk. Už to má od prestížnej poroty aj čierne na bielom.

Evoque našťastie nie je žiadna padavka, či pózer. Samozerejme, je príliš pekný na to, aby ho niekto často, alebo vôbec máčal v bahne. Ale ak by ste si to chceli vyskúšať, žiaden problém. Evoque dokáže brodiť hĺbky do 50 cm, čo je slušný údaj na mestské auto (nie pravy offroad). Má naozaj výborné nájazdové uhly na prekonávanie veľkých prekážok a okrem najlacnejšej verzie ponúka pohon oboch náprav tak, ako sa na Range Rover patrí.


Schopnosti v teréne či mimo spevnenej cesty značne zlepšuje volič Terrain Response, kde si vodič môže vybrať z niekoľkých módov nastavenia rozloženia pomeru pohonu, stabilizácie a trakčného systému. Ku klasickým módom ako sneh, piesok, bahno a asfalt známym zo starších verzií Range Roverov pribudli v tomto aute aj módy Eco a Sport.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov

Že sa nejedná o tvrdý offroad podčiarkuje fakt, že Evoque nemá karosériu položenú na ráme, ale samonosné riešenie s nezávislým zavesením kolies. Táto voľba je vhodnejšia pre väčší komfort jazdy, agility, odfiltrovania hlučnosti a rázov na nerovnom povrchu. Nie je však vhodná pre autá, ktoré často podstupujú trápenie v tvrdom teréne kde je karoséria mimoriadne silno namáhaná v krútení a ohýbaní. Svetlá výška 215 mm je najvyššia v triede a aj vďaka nej dokáže prekonať niektoré prekážky bez šúchania brucha či prahov.


Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov

Sériová výroba tohto auta začala tri roky po predstavení štúdie LRX v januári 2008 v Detroite. Je zaujímavé, že s produkciou tohto krásavca v Británii začali až po štátnej dotácii 27 miliónov libier, aby sa vedenie značky nerozhodlo vyrábať auto mimo Európy. Vzniklo 1000 nových priamych pracovných miest a niekoľko stoviek ďalších.

Range Rover Evoque 2,0turbo Prestige

PLUSY:


+ najkrajšie auto triedy,
+ v 3dv verzii je to kupé/hatchback/SUV,
+ premiový vnútri aj zvonku,
+ ohromne priestranný,
+ výkonný a dynamický motor,
+ jazdné vlastnosti na ceste,
+ aj na 19" vyzerá ako na balónoch :)
+ Terrain response pre rôzne povrchy,
+ 21,5 cm svetlá výška nalepšia v triede,
+ brodivosť až do 50 cm,
+ v ponuke prvýkrát len 4x2.




MÍNUSY:

- okrem základnej verzie relatívne drahý,
- zlý výhľad šikmo vpred pre hrubý A stĺpik a extra veľké zrkadlá,
- spotreba vyššia o 2 l než uvádza výrobca,
- jednoduchý pohon 4x4 cez viskospojku,
- oneskorené reakcie ovládačov.

Výsledky nárazových testov podľa štandardov EuroNCAP nedopadli vôbec zle, aj keď najlepšie v triede nie sú.

Výsledky nárazových testov podľa štandardov EuroNCAP nedopadli vôbec zle, aj keď najlepšie v triede nie sú.

Range Rover Evoque minulý rok podstúpil komplexný text bezpečnosti a odolnosti voči nárazom. Výsledky sú viac než dobré, aj keď nie sú úplne najlepšie v triede. Na nahliadnutie pripájame stručné hodnotenie a videozáznam z testovania. Ak vás zaujímajú podrobnejšie výsledky testov a namerané hodnoty i hodnotenie v jednotlivých oblastiach, otvorte si dokument pripravený priamo testovacím tímom:

EuroNCAP Range Rover Evoque

Range Rover Evoque 2,0 turbo
tech. data

 

Range Rover Evoque 2.0 Turbo

rok výroby 2011

Motor:

Vpredu priečne umiestnený turbom prepľňaný štvorvalec s objemom 1999 ccm, vŕtanie x zdvih 87.5 x 83.1 mm, kompresný pomer 10,1:1, 4-ventily na valec, max. výkon 177 kW (240 k) / 5500 ot, max. krútiaci moment 340 Nm / 1750 ot, litrový výkon 88.5 kW (120 k)/l.

Pohon:

automatická 6-stupňová prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon všetkých štyroch kolies, možnosť radenia prevodov páčkami pod volantom.

Podvozok:

nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson a skrutný stabilizátor, vzadu viacprvkový multilink so stabilizátorom, kotúčové brzdy p/z 300/302 mm, hrebeňové riadenie s elektrickým posiľňovačom, systémy ABS, TC - protiprekĺz.

Kolesá:

príplatkové ľahkozliatinové disky, rozmery pneumatík - 225/65 R17 a 235/65 R18 a 235/55 R19.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4630 x 1865 x 1380 mm, objem kufra - 332 l, základná pohotovostná hmotnosť - 1 520 kg, (testovaná verzia 1 630 kg)
výkonová hmotnosť – 9,25 kg / kW, kombinovaná spotreba – 8,7 l/100 km, (test 9.2 l/100 km)

Dynamické parametre:

max. rýchlosť – 217 km/h, 
zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 7,6 s

Cena:

cena základného modelu - 36 497 €

základná cena nami testovanej verzie - 43 479 €

cena nami testovanej verzie - 52 722 €