TopSpeed.sk test Volkswagen VW Passat B8 2.0 TDI DSG

Passat B8 neostal povesti top (ne)prémiových interiérov VW nič dlžen. Vnútri je prekvapivo priestranný a vzdušný. Aj bez príplatkovej sklenenej strechy. S ňou to iste bude ešte o poznanie lepšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Konkurencii vtedy Passat B5 doslova vyrazil dych. Mnohé značky s príchodom novej generácie konkurentov v strednej triede ponuku dorovnali, čím vznikol pre autá strednej triedy nový štandard. Človek si postupne zvykne na všetko, a dnes B5 už vlastne prehliadam.

Ale prečo ten košatý úvod teraz, s odstupom dvoch desaťročí? Samému sa mi to nechce veriť, no pri aktuálnej generácii B8 mám zas podobné pocity. Možno to znie prehnane (čo nezvyknem), ale nový Passat je po vcelku nudných dvoch predošlých generáciách (a ich všakovakých modernizáciách) auto, ktoré mi v tvári strúha grimasy uznania. A to je čo napísať. Hlavne preto, že pri novej B5 som mal skúsenosť s menším počtom áut než mám prstov na rukách. Pri B8 ich dávno nepočítam, no nebude ich menej než 100x viac. Dôvody môjho obdivu a uznania sú teraz značne iné ako v r1996. Dizajn, v ktorom sa (ako nikdy doteraz) okrem robutnosti spája solídnosť a noblesa. Nespočetné elektronické systémy (v oblasti bezpečnosti, komunikácie a zábavy) a vnútorný priestor, ktorý špeciálne na zadných sedadlách pripomína žijúcu legendu - Škodu Superb II. gen.

8. Passat je elegán ako nikdy a krajší ako kedy. S neskutočným rozsahom možných podporných systémov prekonáva viaceré prémiovky. Pravou prémiovkou ešte stále nie je, no nikdy nebol bližšie!

Nezávislá európska organizácia EuroNCAP ocenila Passat B8 najvyšším hodnotením 5 hviezdičiek. Patrí k najbezpečnejším autám na svete, podobne ako predošlý B7 testovaný v r2010. Navyše, v r2014 kritériá hodnotenia ešte sprísnili. Nový Passat obstál aj vďaka prvotriednej bezpečnostnej koncepcii z optimalizovanej štruktúry karosérie, vysoko účinnému komplexu sedadiel, pásov a airbagov a inovatívnymi asistenčnými systémami. Passat získal 5 hviezdičiek z výsledkov v 4 čiastkových oblastiach: ochrana dospelých členov posádky 85%, deti 87%, ochrana chodcov 66% a bezpečnostné systémy 76%.

TopSpeed.sk test Volkswagen VW Passat B8  EuroNCAP rating

Pri rozsiahlych testoch bezpečnosti, ktoré okrem čelného nárazu na hliníkovú bariéru (rýchlosťou 64 km/h so 40-% prekrytím) zahŕňa aj bočný náraz (rýchlosťou 50 km/h do štruktúry vozidla) a bočný náraz na stĺp (rýchlosťou 29 km/h). Do hodnotenia bezpečnostných systémov Euro NCAP boli zahrnuté bezpečnostne optimalizované opierky hlavy, ktoré pri náraze zozadu minimalizujú riziko poranenia krčnej chrbtice, ako aj výstražná indikácia nezapnutých bezpečnostných pásov na všetkých sedadlách. Pozitívne hodnotenie dostal systém na monitorovanie priestoru pred vozidlom "Front Assist" vrátane funkcie núdzového brzdenia "City-Brake", ktorý je k dispozícii od verzie vybavenia Comfortline a bol zahrnutý do kategórie bezpečnostných systémov. Kompletná správa EuroNCAP ratingu VW Passat B8 r2014.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Pri žiadnom bežnom type VW doteraz o prémiovosti nahlas a suverénne nehovoril (výnimkou sú Touareg a Phaeton, ktoré do VIP klubu jednoznačne patria). Ostatné desaťročie som o viacerých VW hovoril ako o poloprémiovke nahlas (určite o typoch Polo, Golf a Passat). Meno Volkswagen s cenovou, ale aj imidžovou politikou výrobcu pripadá mnohým kontrastné a nevhodné. Autá tejto značky by mnohí chceli, no za cenu skutočných ľudových áut. Na to má však koncern VAG Škodu a Seat. Volkswagen je medzičasom celosvetová značka a doslovný preklad významu dvoch spojených slov sa nerieši. Podobne ako nik doslovne neriešil meno Oldsmobile...
 

S príchodom Passatu B8 je to celé inak. Manažment tvrdí, že majú plnohodnotné prémiové auto strednej triedy. Tu ja trochu uberám plyn. Tento Passat (v slušnej výbave) je pre každodennú potrebu, pre prácu, reprezentovanie a rodinu viac ako vhodný kandidát (viď vysoké hodnotenie). Ale plnohodnotné prémiový ešte, podľa mňa, nie je. Ak som doposiaľ viaceré Volkswageny mal za poloprémiovky, Passat ňou takmer je. Takmer...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

 

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI DSG Highline
rok výroby 2014
 

PLUSY:

+ dizajn/elegancia spolu pôsobí luxusne,
+ zásadne väčší vnútri (+8cm rázvor),
+ vydarené sedadlá, pevné no pohodlné,

+ predĺžené sedáky (najmä vzadu),
+ Active Info Displej - skvelá vec,
+ Adaptívne LED svetlá - skvelá vec,
+ funkcie/systémy bezpečnosti,
+ kufor 586 litrov
+ ľahší až o 85 kg (od 1312 kg),
+ veľká paleta motorov - 5x benzín, 4x nafta,
+ komb. spotreba 5,6 l/100 km,
+ fajn tuhé pruženie, slušné jazdné vlastnosti,

+ spracovanie/materiáli vnútri,
+ červená farba v ponuke,
+ decentné analógové hodinky,
+ možnosť headup displeja,
+ wifihotspot,
+ od štartu aj kombi verzia,
+ 3 zónová klimatizácia,

+ hľadanie či parkovania cez Google earth.



 

     

MÍNUSY:

- filtrovaná väzba na volante,
- v ponuke len 4-valce,
- hluk od zadnej nápravy na zlej ceste,
- AID za príplatok,
bez "vlastnej" témy,
- malý kastlík (kvôli portom SIM a microSD),
- priveľa ovládačov na volante (chce to MMI),
- adaptívnosť diaľkových LED nie je top.


 

Cenník modelov VW Passat platný na Slovensku.

VW Passat B8 2.0 TDI 6st. DSG Highline rok výroby 2014
Hnací agregát:

turbom prepĺňaný vznetový radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail II uložený vpredu naprieč, objem 1 968 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, max. výkon 110 kW (150 k) / 3 500 - 4 000 ot, max. krútiaci moment 340 Nm / 1 750 - 3 000 ot, litrový výkon 55 kW (75 k) / l.

Pohon: dvojspojková robotizovaná samočinná 6-stupňová prevodovka DSG, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, elektronické systémy podvozka: ABS, TCS, EBD, EBA, ESC.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 17",
pneu 215/55 R17
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4767 x 1832 x 1456 mm, rázvor - 2791 mm, objem kufra - 586 / 1152 l, pohotovostná hmotnosť - 1 426 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 4,5 l/100 km, spotreba počas testu -  5,6 l/100 km, palivová nádrž - 66 l, výkonová hmotnosť 12,96 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 218 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,7 s

Cena:

Základna verzia 1,4 TSI - od 20 610 €
Zakladná verzia 2,0 TDI DSG - od 30 090 €
Základná cena 2,0 biTDI 4MOTION 7st. DSG - od 41 820 €

Komentár redakcie: František HANZEL

Nový Passat pôsobí väčším a luxusnejším dojmom ako predchodca. Karoséria najmä vo verzii sedan vyzerá veľmi elegantne, no zároveň trochu beztvárne. Bez znakov ho asi veľa ľudí neidentifikuje. Luxusne pôsobí napríklad aj grafika zadných svetiel. Počas jazdy totiž obsahuje dva vodorovné pruhy, pri brzdení sa zmenia na tri šikmé. Je to detail, ktorý umožňuje LED technológia, no výrazne zvýši viditeľnosť brzdových svetiel. Zaujímavé sú aj predné svetlá, hoci chromovaná lišta na ich hornom okraji pôsobí trocha čudne. Vyzerá ako mračítko z 80-tych rokov a najmä s tmavými farbami bude dosť kontrastovať. Testovaný model ponúkal funkciu adaptívnych diaľkových svetiel. V tomto režime síce svetlá zatieňujú priestor, kde je protiidúce auto, no je vidieť, že vypínajú dosť veľkú časť. Oproti konkurencii majú menšie rozlíšenie a menej presne kopírujú oblasť, kde je iné auto.

VW evidentne mieri do prémiovej kategórie, no BMW, Mercedes aj Volvo majú túto funkciu zvládnutú viditeľne lepšie. Dokonca aj s xenónmi. Interiér pôsobí hodnotne, je priestranný, no trochu strohý. Veľmi luxusný a inovatívny nádych mu dáva najmä displej, ktorý nahradil klasické budíky. Aj napriek tomu, že testovanému autu chýbalo mnoho príplatkov, bolo celkom slušne vybavené. Zaujímavo funguje napríklad Lane assist, ktorý pri detekcii vybočenia z jazdného pruhu točí volant späť a snaží sa udržať auto v danom pruhu. Funguje od 60 km/h a spolu s adaptívnym tempomatom, auto na diaľnici prakticky šoféruje samo. No iba chvíľu. Ak vodič pustí volant, systém ho po pár sekundách upozorní pípnutím, aby prebral kontrolu. Ak to nezaberie vyslovene trhne autom, aby vodiča zobudil. Jazdné vlastnosti Passata B8 vám dodajú istotu. Na ceste pôsobí veľmi mohutne, no jeho podvozok je pomerne tvrdý. Aj priemerná spotreba 5,6 l na 100 km, na testovacej trati, je na tak veľké auto slušná. Passat sa evidentne chce posunúť medzi prémiové značky, no chýba mu výraz a prepracovanejšie technológie. V porovnaní, napríklad s Mercedesom C, alebo s Volvom S60 ešte neobstojí.