Sú autá, s ktorými sa tešíte na jazdu, a tie, ktoré vás jednoducho odvezú z bodu A do bodu B, nepýtajú veľa za servis, potešia spotrebou a poslúžia pri prevoze detí alebo pri menšom sťahovaní. Práve tými atribútmi by sa mal chváliť modernizovaný VW Golf Sportsvan. Automobil bol vo výbave Comfortline Plus s novým 1,5-litrovým zážihovým štvorvalcom 1,5 TSI. Ten ponúka aj takzvané vypínanie valcov, u Volkswagenu označované ako ACT.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Nafúknutý Golf

História Sportsvanu sa začala písať na sklonku roka 2004. Vtedy sme privítali model Golf Plus, ktorý svoj názov aj reálne prezentoval. Voči bežnému Golfu ste dostali navyše priestor na hlavu a pre niekoho cennejší vyšší posed. Slovíčko Plus teda našlo uplatnenie. Od roku 2014 prišiel na trh nástupca Golf Sportsvan. Čo je však na ňom také „Sport“? Veru nič také za týždňový test som nenašiel. To však neznamená, že by bol zlý. Za týždeň som sa s „prerasteným“ Golfom zžil a i keď nie som fanúšikom koncernu VW, model Sportsvan ma v mnohých veciach ozaj prekvapil. A takmer vždy v dobrom slova zmysle. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Koncom minulého roka prišiel na trh modernizovaný Golf Sportsvan, ktorého najväčšou zmenou bolo použitie nových motorov so zdvihovým objemom 1,0 a 1,5 TSI. Áno, 1,0 TSI tu bol už aj pred modernizáciou v podobe Bluemotion verzie, ale až facelift v ponuke definitívne odstavil 1,2 a 1,4 TSI. Väčší z dvoch nových motorov ponúka aj systém deaktivácie dvoch valcov ACT, čo by sa malo preniesť do nižšej spotreby. Je to však až toľko prospešné a zníži systém spotrebu natoľko, aby mal v takto malo motore zmysel?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aký je nový 1,5 TSI?

Motor je kultivovaný aj po studenom štarte, kombinácia so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG vyzýva skôr k defenzívnej jazde. Áno, rodinný Golf Sportsvan nie je práve určený na získavanie najlepšieho času, ale v kombinácii s prevodovkou DSG je naozaj letargický. Za obzvlášť problematické by som označil spojenie systému Start-Stop s rýchlym rozjazdom z križovatky. Systém reaguje oneskorene a pri rýchlom rozjazde nestihne naštartovať motor dostatočne včas. Spôsobí to nepríjemné seknutie, počas ktorého Golf Sportsvan vyrazí vpred. To však posádka môže vnímať ako vodiča začiatočníka, ktorý sa práve učí razantnejšie rozbiehať s manuálnou prevodovkou. Automobil s príplatkovým adaptívnym tempomatom má ešte jednu zaujímavosť. Ak stojíte v zápche a systém Start-Stop vypne motor, po rozbehu auta pred vami to systém zaregistruje a automaticky naštartuje skôr, ako pustíte nohu z brzdového pedálu (ak máte aktivovaný Auto Hold, takisto zareaguje na hýbajúce sa auto pred vami naštartovaním motora). Okrem výhody pre rýchlejší rozbeh v tom vidím ešte jednu prednosť. Vodiči, ktorí pri státí v zápche začnú riešiť všeličo iné, ako je sústredenie sa na jazdu (a že takých je neúrekom), dostanú naštartovaním motora jasne najavo, že sa majú venovať premávke pred nimi. Naozaj skvelá vlastnosť.

Naopak, pri vypnutí motora je systém Start-Stop pripravený lepšie a vypína motor ešte pred úplným zastavením. Počas jazdy v meste vám môže ušetriť aj viac ako 0,5 l/100 km, jeho používanie však rozhodne nechám na vás. Motor sa tiež veľmi rýchlo zohrieva, od studeného štartu pri teplote okolo 0 °C sa dokáže zohriať na „palubných“ 90 °C za menej ako 5 km. V dobre priamovstrekových motorov je to naozaj dobrá hodnota, ak do úvahy zoberiem fakt, že Golf kúri už po pár sto metroch od štartu.

Čo sa týka deaktivácie dvoch valcov, z tejto novinky som bol trocha rozpačitý. Systém dokáže odpájať dva valce pri nie úplne zohriatom motore. Vypínanie 2 valcov je absolútne nebadateľné, všimnete si ho len na displeji palubného počítača medzi „budíkmi“. V režime 2 valcov sa objaví nápis „režim 2 valce“ a malé logo Eco. Pri opätovnom „zapnutí“ zvyšných valcov je systém stále jemný, pri rýchlejšej akcelerácii a prípadnom sústredení však zmenu zacítite, akoby ste prešli cez miernu nerovnosť. Autom totiž trocha cukne. Pri sledovaní aktuálnej spotreby som však rozdiel medzi 4-valcom a 2-valcom prakticky nepozoroval, najväčší rozdiel bol približne 0,5 l/100 km podľa palubného počítača. Koľko však reálne systém ušetrí paliva vám počítač neukáže. Obávam sa, že to ale veľa nebude a pre mňa bol v meste reálnejšie využiteľný práve všetkými opovrhovaný Start/Stop. V motorovom priestore je všetko „po starom“, nalievacie hrdlo na vodu do ostrekovačov je umiestnené takmer úplne vpredu a trocha vyvýšené. Potešila ma tiež vzpera s tlmičom, to nebýva dnes štandardom ani vo vyššej triede áut.

Priemerná spotreba bola pre mňa veľkým prekvapením. I keď som očakával priemer v rozmedzí 8 až 9 l z dôvodu nezabehnutého motora (pri preberaní mal približne 100 km) a veľkej čelnej plochy, výsledok milo prekvapil. Na našej redakčnej trase s dĺžkou 100 km (podiel 1/3 okresky, 1/3 mesto a 1/3 diaľnica) vyšla spotreba na 7,6 l/100 km. Ak si do úvahy zoberieme fakt väčšej čelnej plochy a „surový“ motor, je táto hodnota naozaj výborná. Pri bežnej ceste do a z práce na 15 km trase so semaformi na mňa pred vypnutím motora svietil údaj od 6,2 do 6,8 l/100 km. A to som vždy štartoval studený motor. V tomto smere je nový motor 1,5 TSI naozaj perfektný a rozdiel voči porovnateľnému TDI sa zmenšuje na hodnotu maximálne 1 l. Určitý podiel má na tom aj 7-stupňové DSG, ktoré motor necháva pracovať v oblasti najvyššieho krútiaceho momentu a využíva tak otáčky od približne 1 500 do 2 000. Siedmy rýchlostný stupeň prevodovka radí už pri 60-ke, pri rýchlosti 90 km/h motor „točí“ len 1 900 otáčok, pri diaľničnej 130ke je to o 800 viac, teda 2700 otáčok.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Podvozkovo je Golf Sportsvan naozaj vydarene nastavený, je to kompromis medzi nakláňaním karosérie a tvrdosťou pruženia. Na priečnych nerovnostiach zadná viacprvková náprava trocha znervóznie ale neodskočí. To už by hraničilo so športovejšie ladenou jazdou, do ktorej sa Sportsvan s majiteľom málokedy dostane. Stabilizačný systém je nastavený naozaj rodinne a už pri malom náznaku nedotáčavosti ihneď reaguje. Pohonný trakt v našej testovanej kombinácii tak hodnotím veľmi pozitívne, nad vznetovým variantom by som obzvlášť do mesta (kde bude asi Sportsvan najčastejšie krúžiť) vôbec neuvažoval. Základný trojvalec už bude na karosériu a veľkú čelnú plochu však slabý, možnosťou by bola len silnejšia verzia s 81 kW (110 k). Ako najlepší variant mi však príde najsilnejší 1,5 TSI s 110 kW (150 k) a 250 Nm, ktorý je sériovo dostupný len s prevodovkou DSG a drahší len o približne 800 až 900 eur.

Exteriér veľmi neohúri

Exteriér vozidla je fádny, je to šedá myška, ktorá nezaujme, avšak ani neurazí. I keď mohol mať modernizovaný kus aj LED svetlomety, testovaný sa spoliehal na halogénovú techniku, čo pri prednom pohľade a dizajne svetlometov určite celkovému „looku“ veľmi nepomáha. Výhodou aj nevýhodou sú veľké predné dvere. Tie sa otvoria do takmer 90° uhlu voči karosérii, čo jednoznačne uľahčuje nastupovanie. Obzvlášť citeľné je to však na úzkych parkovacích boxoch alebo v garáži, kde dvere otvoríte, očakávate konečnú polohu a tá stále neprichádza, neprichádza a neprichádza. Po presadnutí z väčšiny áut, ktorým sa dvere otvárajú pod menším uhlom, je to trocha prekvapenie. Na to si treba dávať pozor v už spomínaných parkovacích boxoch alebo v garáži, kde môže prísť k nemilému oškretiu susedného auta alebo steny a hrany svojich dverí. Zospodu však majú dvere plastovú ochranu, ktorá kryje prahy a tie sú aj v takomto zimnom počasí stále čisté.

Po nasadnutí do rozmerných sedadiel vás osloví bežná prístrojová doska, ktorá má voči Golfu odlišne riešené (vertikálne) výduchy ventilácie. Pod prednými sedadlami nájdeme ešte malé odkladacie schránky na drobné predmety. Miesto vodiča je ergonomicky zvládnuté na vysokej úrovni, to je ale doména koncernu už dlhší čas. Prehľadný prístrojový panel s displejom palubného počítača v strede poznáme od Volkswagenu niekoľko rokov, ovládanie na volante je bezproblémové a intuitívne. Prijal by som však ovládanie hlasitosti rádia na pravej strane volantu, ale to je len otázka zvyku. Tempomat, v našom testovanom kúsku adaptívny, síce funguje prakticky bezchybne, jeho ovládanie ale vyžaduje viac cviku na naučenie. Stále je to však pre mňa lepšie riešenie, ako samostatná páčka pod volantom, ktorá odvádza od pozornosti omnoho viac. Priestor nad hlavu je naozaj kráľovský, kolega s 200 cm výškou mal nad hlavou ešte niekoľko cm a nesťažoval sa ani na veľkosť sedadla. Vzadu si za seba sadol rovnako pohodlne, na pozdĺžny priestor sa tak určite nebudete sťažovať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Batožinový priestor má objem 590 l a okrem nízkej nakladacej hrany zaujme ešte „klasickou“ rezervou, síce zmenšenou, ale stále lepšie ako lepiaca sada. Nad ňou je takzvané dvojité dno, ktoré pridá ďalší priestor pre batožinu. Zadné sedadlá sa nedajú prakticky sklopiť z batožinového priestoru. Na ich sklopenie potrebujete potiahnuť pútkom, ktoré sa nachádza buď zboku alebo potom zozadu, kam naň však pre dĺžku kufra nedočiahnete. Sedadlá sa dajú tiež dĺžkovo posunúť dopredu o 18 cm a nastaviť sklon operadla v dvoch polohách. Dodatočnú zásuvku na 12 V nájdete nielen v zadnej časti stredovej opierky medzi prednými sedadlami, ale aj v kufri.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Infotainment podľa starých pravidiel

Palubný systém môžete ovládať cez multifunkčný volant alebo cez dotykový 8-palcový displej. Ten však v našej výbave nemal navigačný systém, a tak vám na veľkej obrazovke stále svieti len niekoľko predvolených rozhlasových staníc, práve prehrávaná hudba alebo údaje o vozidle. V tomto prípade považujem príplatok za navigačný systém naozaj nevyhnutný, prípadne by som prijal menší displej s možnosťou zobrazenia pár riadkov na údaje z rádia alebo údajov z palubného počítača. Ten nie je k dispozícii ani pre základnú verziu, už tá ma dotykový 6,5-palcový displej. Dnešná móda však určuje trendy, a tak je väčší displej rozhodne viac užívateľsky prijateľnejší. Dotykové ovládanie reaguje rýchlo aj počas vyťukávania prstami počas jazdy, to však neodporúčam. Našťastie máte okrem ovládania hlasitosti na volante túto možnosť aj vedľa displeja pomocou bežného otočného ovládača, čo je rozhodne lepšie ako dotyková plocha v iných moderných vozidlách. Škoda len malého otočného gombíka, počas testu sa mi veľakrát stalo, že som sa pri zmene hlasitosti dotkol aj dotykového displeja a preladil si rádiovú stanicu. Možno by stačilo otočný ovládač umiestniť len ďalej od obrazovky. Príplatková služba App-Connect ponúkala aj funkciu MirrorLink, na ktorú som sa pre chýbajúcu internú navigáciu tešil. Tá je však oklieštená na pár aplikácií. Ak teda chcete šetriť a nepriplatíte si za navigačný systém, určite by ste chceli cez MirrorLink pripojiť váš telefón napríklad s aplikáciou Sygic. To vám však nepôjde, nakoľko MirrorLink podporoval v mojom prípade len aplikáciu Mapy. Kto teda využíva Mapy od Google a obľubuje ich, nemusí sa ničoho báť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pri uvedení na trh získal Golf Sportsvan plných 5 hviezdičiek.

V zime vám nebude zima

Musím tiež vyzdvihnúť vyhrievanie predných sedadiel, ktoré je však nutné kombinovať len ako súčasť Winter paketu. Ten nie je veľmi lacný, dostanete spolu s ním ešte vyhrievané dýzy ostrekovačov (v tejto kategórii by som to už očakával v štandarde) a ostrekovače svetlometov, ktoré však veľa zákazníkom budú skôr vadiť pre zvýšenú spotrebu zmesi do ostrekovačov. Rozhodne prijateľnejšie by boli pre mňa samostatné vyhrievané sedadlá. Ich účinnosť je však bleskurýchla. Po zapnutí na najvyšší stupeň cítite teplo behom 1 minúty, slabšie povahy si počas druhej už musia stiahnuť vyhrievanie na nižší stupeň. Ak má vyhrievanie sedadiel fungovať, jednoznačne takto rýchlo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čo mi však jednoznačne veľmi vadilo, boli predné svetlomety. Možno som už zvyknutý z absolútne dostatočného svetelného dosvitu a farebnej škály bi-xenónov, prípadne LED svetiel, testovaný Golf Sportsvan však spoliehal na „historické“ halogény a to naozaj nestačí. Obzvlášť v prípade, ak som vo výbave našiel elektricky sklopné spätné zrkadlá, ktoré by som okamžite vymenil „všetkými desiatimi“ a priplatil za LED svetlá. Aktívna bezpečnosť je naozaj niekedy podceňovaná a svetlomety vám môžu zachrániť nielen plechy, ale aj vlastný život. Na tomto mieste by som teda rozhodne nešetril a určite doplatil za príplatkové LED svetlomety.

Diesel alebo benzín?

Golf Sportsvan je naozaj vydarený, bude vás voziť do nákupného centra, poslúži ako autobus pre deti alebo ako druhé auto v rodine. To, na čo je určený, robí perfektne a k tomu s perfektnou spotrebou. Nad vznetovým variantom nemá zmysel premýšľať, nové 1,5 TSI zmaže aj poslednú výhodu vznetového motora v takomto aute, ktorou je spotreba. Má niekoľko „mušiek“, ktoré má však každý automobil. Ak sa ale pozerám na Sportsvan ako na rodinného pomocníka, ktorý vám má uľahčiť každodenný deň, ide mu to perfektne. Tí, ktorí ocenia vyšší posed, nájdu v Golfe Sportsvan každodenného pomocníka. Ak však nebazírujete na vyššom posede, chcete VW a viac miesta nad hlavou nevyužijete, porozmýšľajte aj nad Golfom Variant.

Volkswagen Golf Sportsvan
Rok výroby: 2017

Cenník VW Golf Sportsvan platný od 11/2017

 

Plusy:

+ skvelý a kultivovaný nový motor,

+ zladenie s DSG prevodovkou,

+ spotreba,

+ naladenie podvozka,

+ dobre naladený brzdný účinok,

+ množstvo verzií,

+ ergonomický interiér,

+ prehľadný infotainment,

+ rýchlo fungujúci výhrev sedadiel,

+ odkladacie schránky pod prednými sedadlami,

+ plnohodnotná rezerva,

+ Start/Stop s adaptívnym tempomatom štartoval motor už pri rozbehu auta stojaceho pred vami,

+ skvelo hrajúce základné audio bez príplatkového soundsystemu.

Mínusy:

- nie je v ponuke s pohonom 4x4,

- základné sedadlá bez bočného vedenia,

- slabé halogénové svetlomety,

- v sérii nie sú vyhrievané trysky ostrekovačov,

- MirrorLink neponúkol spojenie s aplikáciou Sygic,

- režim 2 valcov neprináša reálnu úsporu,

- Start/Stop nereaguje pri potrebe rýchleho naštartovania adekvátne rýchlo.

VW Golf Sportsvan 1,5 TSI DSG rok výroby 2017
Hnací agregát: Turbom preplňovaný radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva, zdvihový objem 1 498 cm3, 4 ventily na valec, vŕtanie x zdvih 74,5 x 85,9 mm, rozvod DOHC, max. výkon 96 kW (130 k) / 5 000 - 6 000 ot/min, max. krútiaci moment 200 Nm / 1 400 - 4 000 ot/min, litrový výkon 64 kW (86 k) / l
Pohon: 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG, pohon predných kolies
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson s trojuholníkovým ramenom, zadné viacprvkové zavesenie, elektronické systémy ABS, ESP, TC
Kolesá: zliatinové disky, rozmer diskov 6,5J x 16", pneu 205/55 R16
Rozmery a hmotnosť: d x š x v - 4 351 x 1 807 x 1 613 mm, rázvor 2 670 mm, objem batožinového priestoru 590 - 1 520 l, pohotovostná hmotnosť 1 410 kg, celková hmotnosť 1 920 kg, kombinovaná spotreba 5,1 l/100 km (reálna 7,6 l/100 km), objem palivovej nádrže 50 l, výkonová hmotnosť 14,6 kg/kW
Dynamické parametre: maximálna rýchlosť - 202 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,6 s
Komentár redakcie: Marek PAUCO

Auto ako také je totálne sterilné, rovnako ako v prípade väčšiny modelov značky, pokiaľ nejde o nejakú športovú verziu. Sterilné však neznamená zlé. Osobne nie som fanúšik týchto typov áut a asi by som dal prednosť klasickému Variantu alebo Touranu. A to aj po niekoľkých tisícoch kilometrov strávených pred pár dňami v predchodcovi s označením Golf Plus. Sedenie je síce vyššie, palubná doska masívnejšia, ale nemám zatiaľ potrebu voziť nad hlavou vzduch. A navyše predpokladám, že vzhľadom na ťažisko, aerodynamiku a i. by bol klasický Variant stabilnejší a ekonomickejší. Touran zas priestrannejší.


Auto v interiéri fakt ničím neurazí a ani neprekvapí. Všetko je tam, kde to na prvý pohľad človek hľadá... Niektoré detaily pôsobia dobre s kvalitným spracovaním, iné menej. 


Sedadlá na danú triedu sú trošku tvrdšie, ale komfortné. Chrbát čo-to podržia, ale zadok lietal (auto je predsa rodinné a nie športové, čiže tolerancia sa pripúšťa).


Podvozok? Ten je naladený typicky ako od VW. Tvrdší, nerovnosti zvládal, ale zadkom som si na pár miestach 2-krát istý nebol. A to som nejazdil na limitoch.


Motor má zvuk do cca 3000 ot./min príjemný, tichý... Potom hučí o stošesť. Prevodovka, klasika DSG. Občasné zazmätkovanie je prítomné. Ale inak radí fajn. V testovanom kuse mi trošku chýbali pádla pod volantom, ale to som už asi priveľmi rozmaznaný na tento spôsob radenia.

Komentár redakcie: David DUĽA

Golf Sportsvan v testovanej špecifikácii môžem s pokojným svedomím pomenovať aj ako „50 odtieňov šedej“. Jeho fádnosť je zároveň aj najväčšou slabinou. Mnoho ich nemá. Možno by stačil výraznejší lak, krajšie disky kolies a paket R-Line.

Ide o veľmi príjemné a praktické auto na každý deň, ktoré ničím neurazí, ale ani úplne nezaujme. Ničím nevyrušuje, má skvele ergonomický zvládnutý a kvalitný interiér, aj keď nudný a fádny. Ergonomicky je skvele zvládnutý a infotainment VW mám z mainstreamu najradšej.

Nový motor 1,5 TSI je svižný, ale nevýrazný a trochu „bezcharakterný“. Ťahá v celom spektre otáčok tak akosi rovnako a chýba mu výkonová špička. Trocha rozletu vo vyšších sférach by neuškodilo. Toto môže byť trocha subjektívne, keďže som odchovaný na japonských vysokootáčkových atmosférach. Tandem motor-prevodovka je skvele odladený pre každodenné použitie. Najprv sa mi zdalo, že DSG príliš podtáča motor. O to väčšie prekvapenie bolo, že motoru to nevadilo a „pozbieral“ sa aj z 1200 ot/min. Čo na to povie životnosť agregátu, netuším. Je mimoriadne kultivovaný a skvele odhlučnený do cca 3000 ot/min. Vo vyšších sférach otáčkomera o sebe dáva vedieť dosť výrazne.

Podvozkovo ma Golf SV veľmi potešil, čo so vôbec nečakal. Je neutrálny, na triedu veľmi mrštný, málo nedotáčavý a príjemne ide za volantom. Čím viac som na Golfe Sportsvan jazdil, tým viac ma z užívateľského hľadiska prekvapil svojou nenútenosťou a tým, ako všetko robí mimoriadne dobre. Podvozok jazdí suverénne aj na rozbitých cestách, výrazne neodskakuje (Marek mal ale párkrát pocit, že zadok odskočil), je kultivovaný. Brzdný účinok je skvelý, avšak na príliš ostré naladenie bŕzd typu „on-off“ si nezvyknem asi nikdy... Sedadlá sú dostatočne dimenzované, sedák je však príliš plochý. S operadlom môj chrbát nemal problém.

Priznávam, že Golf SV sa mi z užívateľského hľadiska mimoriadne páčil. Ale aj tak neviem, či by som ho chcel. Všetko robí veľmi dobre a nadpriemerne, v ničom však totálne nevyniká a je vzhľadovo fádny z vonku aj z vnútra. Subjektívne nie som veľkým fanúšikom koncernu, ale z hľadiska vlastností Golfu SV fakt reálne nemám čo vytknúť a objektívne má u mňa veľmi....veľmi vysoké hodnotenie.

 
VW Golf Sportsvan 1,5 TSI 96 kW
A7 Edition Comfortline
Renault Scenic 1,5 dCi 81 kW
A7 INTENS
základný model
15 990 €
(Golf Sportsvan 1,0 TSI 63 kW M5 Trendline)
20 790 €
(Scenic 1,5 dCi 81 kW M6 ZEN)
adekvátny model
22 880 €
(Golf Sportsvan 1,5 TSI 96 kW A7 Edition Comfortline)
24 590 €
(Scenic 1,5 dCi 81 kW A7 INTENS)
adekvátna výbava
vyhrievané predné sedadlá, alarm, MirrorLink, 16-palcové disky, elektricky sklopné zrkadlá, adaptívny tempomat, automatická 2-zónová klimatizácia, vnútorné zrkadlo s automatickou clonou, 8-palcový dotykový displej, PDC vpredu a vzadu
v sérii: varovanie pred opustením jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, 20-palcové disky, elektricky sklopné spätné zrkadlá, predné a zadné PDC, dvojzónová automatická klimatizácia, 7-palcový displej, navigácia

za príplatok: adaptívny tempomat 240 €, vyhrievanie predných sedadiel a ostrekovače svetlometov 600 €
výsledná cena
25 300 €
25 430 €
 
Ford C-Max 1,5 EcoBoost 110 kW
A6 Titanium
Citroen C4 Picasso 1,6 THP 121 kW
A6 FEEL
základný model
17 490 €
(C-Max 1,0 EcoBoost 74 kW M6 Trend)
20 990 €
(C4 Picasso 1,6 Hdi 73 kW M5 LIVE)
adekvátny model
25 680 €
(C-Max 1,5 EcoBoost 110 kW A6 Titanium)
25 190 €
(C4 Picasso 1,6 THP 121 kW A6 FEEL)
adekvátna výbava
v sérii: bezkľúčový vstup, dvojzónová automatická klimatizácia, vnútorné zrkadlo s automatickou clonou, 16-palcové disky, PDC vzadu

za príplatok: alarm 300 €, ostrekovače svetiel 90 €, elektrické sklápanie zrkadiel 145 €, vyhrievanie predných sedadiel 315 €, adaptívny tempomat 1 095 €, 8-palcový dotykový displej 625 €
v sérii: zadná kamera, navigácia, 12-palcový displej, 16-palcové disky, automatická dvojzónová klimatizácia, zadné PDC, elektricky sklopné zrkadlá, tempomat

za príplatok: alarm 300 €, vyhrievané predné sedadlá 350 €, vnútorné zrkadlo s automatickou clonou a adaptívny tempomat a upozornenie na prekročenie jazdného pruhu 1 050 €
výsledná cena
28 250 €
26 890 €