Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Jetta je totiž Octaviou z Wolfsburgu. Už bez mála 4 desaťorčia. Octavii môže byť matkou. To by mohlo znamenať, že najskloňovanejšie meno auta v Čechách a na Slovensku by mohla Jetta vychovávať. No ešte aj teraz? Práve na to som bol zvedavý najviac. Dokáže celosvetovo úspešná a obľúbená tridsiatnička v najlepších rokoch, ktorú za partnerku vo svete 4 kolies medzičasom zvolilo viac než 14 miliónov motoristov, ukázať 19 ročnej mladici z Boleslavi ako sa to robí?

Hodnotiť Jettu je ťažšie, než sa zdá. A to je po takmer 20 rokoch praxe a vyše 500 vyskúšaných autách a milióne kilometrov pre túto dámu vlastne kompliment. Jetta je elegantná, solídna, ale nudná. Taká kolegyňa, s ktorou sa skvelo pracuje, pomôže, vyhovie, no keď dá výpoveď, celkom rýchlo na ňu celý kolektív zabudne. Žiaľ, už dlhšie má nelichotivý imidž, ktorý je pochopiteľný, no nefér. Mnohí ju vnímajú doslova takto: Nemáš na Passat, tak máš Jettu. Pritom sa už nejedná len o Golf s kufrom ako kedysi pri verzii Vento. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Jetta 6. generácie má dlhší rázvor, aj keď len o 1,5 cm. Má 2651 mm. No Octavia má 2668/2680 mm (podľa použitej nápravy). Do dĺžky je s 4659 mm navlas rovnaká ako Octavia III. Stojí však na starom konštrukčnom základe, nie na modernom MQB, preto je Octavia ľahšia, podľa verzie, o 65 kg až 118 kg! Hlavný dôvod, prečo je v ponuke VW sú práve oba zámorské trhy, teda Amerika a Ázia. Optimalizáciou výrobných procesov, zúžením možností agregáto a výbavy sa poradilo znížiť výrobné náklady pre túto generáciu natoľko, až je na spomínaných trhoch lepšie konkurovať Japoncom. Hlavne v USA, kde sú lacné sedany veľmi obľúbené. Keby sa jednalo len o Európu, VW by Jettu už asi dávno uspal...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
TopSpeed.sk test Volkswagen Jetta 2.0TDI Highline

Ani v oblasti pasívnej bezpečnosti nie je Jetta žiadne béčko. Okrem 5 hviezdičiek získala aj slušné hodnotenia v jednotlivých oblastiach. No treba podotknúť, že v r2011 to boli ešte menej prísne kritériá EuroNCAP ako platia dnes.

A výsledok môjho pátrania? Je celkom jednoznačný. Pri voľbe bežnej, tuctovej Octavie celkom jednoznačne beriem Jettu. Lebo ju nemá každý druhý v meste (ani z ďaleka), je neopozeraná, neprefláknutá, páči sa mi o čosi viac a aj keď je menej praktická, je elegantnejšia. Každá verzia má v modernizovanej verzii od ročníka 2014 miesto vlečenej viacprvkovú zadnú nápravu. Je síce stále dosť hlučná (problém tlmenia) na našich zlých cestách, no je komfortnejšia a stabilnejšia v limitných situáciách. No iste by som volil inú verziu, než slabší dvojliter dízel s len 5st. manuálom. Ak by však bolo možné kupovať nadupanú Octaviu s cenou slušne nad 27 000 € (povedzme verzie RS, Scout, alebo aspoň 1,8 TSI), neváhal by som a bral mladicu z Boleslavi.

Volkswagen Jetta 2.0 TDI Highline
rok výroby 2014

 

PLUSY:

+ neopozeraná, neprefláknutá,
+ prestížnejšia než bežná Octavia,
+ sedan je elegantnejší než liftback,
+ presné radenie, dobre sprevodovanie,
+ pri 130 km/h len 2400 ot,
+ pri ustálenej jazde príjemne tichá,
+ cena (len nepatrne drahšia než Octavia),
+ veľký kufor 510 l,
+ viacprvková zadná náprava v každej verzii,
+ priestranná aj vzadu.



 

     

MÍNUSY:

- zadná náprava na zlej ceste búcha,
- TDI hučí dovnútra pri akcelerácii,
- spotreba 5,2 miesto želaných 4,0 l,
- preposilované nečitateľné riadenie,
- tento motor len s 5st. manuálom,
- k svetlám za 1600 € autodiaľkové za 136 €
- malý otvor kufra (daň za eleganciu),
- ramena zadnej kapoty veľmi zasahuju dnu,
- 18 gombíkov je veľa aj kalkulačke, nieto volantu :)
- obmedzená ponuka motorov a technológií,
- krokovanie tempomatu len po 10 kmh,
- aj vo výbave Highline chýba sériovo USB?!


 

VW Jetta 2,0 TDI A6 1B rok výroby 2014
Motor:

vznetový liatinový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 968 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 81.0 × 95.5 mm, kompresný pomer 16.5 : 1, max. výkon 81 kW (110 k) / 3200 - 4000 ot, max. krútiaci moment 250 Nm / 1750 - 3000 ot, litrový výkon 40,5 kW (55 k) / l. Emisná norma - Euro VI.

Pohon: manuálna 5-stupňová prevodovka, pohon predných kolies,
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, ESP...
Kolesá: ľahkozliatinové disky,
rozmery diskov 6,5 x 16",
pneu 205/55 R16
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4659 x 1778 x 1482 mm, rázvor - 2651 mm, objem kufra - 510 l, pohotovostná hmotnosť - 1 395 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 4,0 l/100 km, spotreba počas testu - 5,2 l/100 km, výkonová hmotnosť 17,22 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 197 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 11,0 s

Cena:

Základný model 1,2 TSI Trendline - od  14 990 €,
Testovaná verzia 2,0 TDI Highline - od 19 700 €

Komentár redakcie: František HANZEL

Je pomerne ťažké hodnotiť Jettu. Je to totiž nudné auto, určené na presúvanie a ničím vyslovene neohúri, no to, na čo je určené splní. Prvá vec, ktorú si väčšina ľudí zrejme uvedomí až po chvíli jazdenia, je nerovnomerné ciachovanie tachometra. Majú to tak všetky Volkswageny a Jetta nie je výnimkou. Do 60 km/h je ciachovaný po 10 a nad touto hodnotou po 20. Výsledkom je 100-ka približne v strede a 60-ka iba kúsok pod ňou. Keď potom človek periférne vníma ručičku tachometra má pocit, že ide rýchlejšie ako je realita. Zrejme to malo mať presne tento efekt kvôli zvýšeniu bezpečnosti v mestách. Môže to však zvádzať k radeniu päťky už pri zhruba 50 km/h, čo je na tento motor a prevodovku ešte málo. Mimochodom prevodovka je pekne presná, no k tomuto motoru by sa viac hodila 6-stupňová. Jetta je vyslovene určená na bežné mierumilovné jazdenie. Tomu zodpovedajú aj pomerne mäkké, no dostačujúce brzdy. Ponúkne dosť miesta na zadných sedadlách, aj v kufri. V porovnaní s Octaviou má, ale ukrutne malý vstup do batožinového priestoru. Je to samozrejme dané porovnaním sedanu a liftbacku, ale každopádne z praktického hľadiska je to obrovský rozdiel. Ďalšia praktická drobnosť, ktorou Octavia tromfne Jettu, alebo Golfa je USB vstup. V živote by ma to nenapadlo, ak by som nepotreboval navigáciu. Absolvoval som takmer rovnakú služobnú cestu s Golfom a Octaviou a vo VW som si musel zapnúť notebook, aby som mal z čoho dobyť navigáciu. V Octavii v základnej výbave s tým nebol problém. Jetta je na tom samozrejme rovnako ako Golf. Každopádne ak by som mal vyberať medzi Jettou a Octaviou, asi by som šiel pozrieť Seat Leon.