Keďže som už 2x písal v podstate o rovnakom aute, nebudem Gran Coupé bližšie predstavovať, ale zhrniem len pár informácii. Podrobnejšie info nájdete v odkazoch na 4x4 testy M850i Coupé a Cabrio. 

BMW M850i Gran Coupé poháňa, rovnako ako u verzii Coupé a Cabrio, 4,4-litrový motor V8, ktorý je prepĺňaný dvoma turbami. Celkovo tak autu poskytuje 390 kW (530 k) a 750 Nm krútiaceho momentu. Nechýba ani pohon 4x4 s označením xDrive, ktorý využíva elektronicky riadenú viaclamelovú medzinápravovú spojku. Tá k pohonu zadných kolies pripája aj pohon prednej nápravy. Gran Coupe tiež disponuje elektronicky ovládaným M Sport diferenciálom, ktorý redukuje rozdiel otáčok medzi jednotlivými kolesami zadnej nápravy.

6/6 hviezdičiek

BMW M850i Gran Coupé získalo v našom 4x4 teste plný počet hviezdičiek s celkovým časom 9,3 sekundy. Ako som už spomínal, verzie Coupe a Cabrio sme testovali na starých valcoch, pričom ich celkový reakčný čas bol 13,92 resp. 15,8 sekundy. Gran Coupé sme už postavili na nové valce a napriek tomu, že sa jedná o rovnakú techniku, 4x4 test zvládlo o 4,62 sekúnd rýchlejšie než Coupé a o 6,5 sekundy rýchlejšie ako Cabriolet. Je tak jasne vidieť, že rozdiel medzi nimi nie je spôsobený len ľudským faktorom, ale autá na nových valcoch sú skutočne o niečo rýchlejšie, pričom časový rozdiel je najmä pri posledných troch skúškach. Zaujímavé je aj porovnanie s vrcholom ponuky, BWM M8. To absolvovalo náš test rovnako na nových valcoch, no zvládlo ho o 3,58 s rýchlejšie, čím vytvorilo nový rekord.