M4 Coupé je mimoriadne fotogenická.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Auto je 4671 mm dlhé, 2014 mm široké a 1383 mm vysoké. Jeho rozmery nie sú vôbec obludné, skôr úplne vhodné. Rovnako je pomerne ľahké. Pohotovostná hmotnosť predstavuje 1497 kg (s nezmyselým údajom 68 kg vodiča a 7 kg batožinou má niekde udávaných 1572 kg) . BMW to dosiahlo použitím kompozitných materiálov.

Po nastúpení do vnútra privíta športový interiér s niektorými známymi prvkami z iných typov. Ako prvé „ahoj“ mi povedali vynikajúce športové sedačky, ktoré sa postarali o to, aby som nelietal interiérom ako handra. Trojramenný kožený volant padol do ruky ako sa patrí. Trochu možno prekvapila jeho veľkosť. Čakal som, že bude menší. V interiéri som sa však dlho nerozhliadal, lebo ma zaujímalo niečo úplne iné. Tlačidlo štart!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ešte niekoľko dní po zoznámení sa s M4 Coupé mi každé bežné auto pripadalo ako šľapacia trojkolka. To je však pri tejto kategórii vozidiel normálne.

Môžete mať zlú náladu, trpieť depresiami alebo čokoľvek podobné. Všetko sa končí, keď naštartuje trojlitrový šesťvalec s technológiou M TwinPower Turbo, ktorý vznikol špeciálne pre modely M3 Sedan a M4 Coupé. Agregát disponuje výkonom 317 kW (431 k), ktoré sú k dispozícii od 5500 do 7300 otáčok. Krútiaci moment 550 Nm leží v pásme od 1850 do 5500 otáčok.

V mojom prípade bola pohonná jednotka spojená so 7 stupňovým automatom M-DCT. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 4,3 sekundy a maximálka je obmedzená na 250 km/h. Suché čísla však neopíšu, aké to je šliapnuť na plyn.

Každá akcelerácia je sprevádzaná krásnym zvukom, ktorý by bolo hriechom nepočúvať. Koncertnou sieňou boli najmä tunely a stiahnuté okná. V priamke je M4 Coupé neuveriteľne rýchla. V zákrutách je to ale úplne rovnaké a ešte lepšie. Mal som pocit, že ušla z okruhu a v podstate nebol to len pocit. Drvivá väčšina ľudí z tohto auta nedostane všetko, pretože im to pud sebazáchovy a strach nedovolia. Bez skúseností to nemáte šancu zvládnuť. Verím, že sa mi na bežných rakúskych okreskách a horských cestách z auta podarilo dostať aspoň 50 %. M4 Coupé sedí ako prišrubovaná na asfalt. Zhltne jednu zákrutu za druhou bez akéhokoľvek zaváhania. Premieša vám vnútornosti, obed, raňajky, proste všetko. Budete sa priblblo usmievať aj keď ho budete parkovať, nieto ešte pod plným plynom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Na konci auta sú štyri reproduktory, z ktorých ako vedľajší produkt vychádzajú aj nejaké tie emisie (EURO 6).

Pri poriadnej nakladačke v režime Sport Plus dostávala zabrať prevodovka. Elektronika jej posielala slušnú dávku mechanických kopancov. Niekedy ma to psychicky bolelo aj za ňu. Tento režim však nie je pre začiatočníkov za volantom. Nie je blbovzdorný. Pokojne vás nechá napríklad vytočiť motor do obmedzovača a automat jednoducho v sekvenčnom režime bez príkazu nepreradí. Je to len ďalším dôkazom toho, že pôvod M4 Coupé siaha na okruh.

Vôbec zlé to však nebolo so spotrebou. Po niekoľko sto kilometroch striedavej jazdy v kolóne a čistého šialenstva na otvorenej ceste palubný počítač ukazoval hodnotu 12,5 litra/100 km.

Ako som spomenul, nie je možné, aby ste v tomto aute boli smutní. Aspoň prvýkrát určite nie. Rovnako tak však vtláča úsmev na pery aj ostatným vodičom. Minimálne v Rakúsku ľudia toto auto doslova „lajkovali“ aj keď som krokom vchádzal do kruhového objazdu. Je veľmi príjemné, keď sa na vás všetci usmievajú. Možno takto nejako sa cítia dievčatá s krátkymi sukňami a hlbokými výstrihmi.

BMW M4 Coupé si môžete kúpiť od 72 200 eur. Verte, je hodné každého eura. Nie je to len okruhová beštia. Pokojne vás každý deň odvezie do a z práce bez akýchkoľvek problémov. Ale keď potom stlačíte nálož pod pravou nohou, tak...

Prečítajte si aj:  BMW M3 sedan F80 a M4 Coupe F82 oficiálne

Toto je on. Trojlitrový terapeut so šiestimi valcami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
BMW M4 rok výroby 2014
Motor:

prepĺňaný radový 6-valec biturbo uložený vpredu pozdĺžne, objem 2979 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 84,0 x 89,6 mm, kompresný pomer 10,2:1, max. výkon 317 kW (431 k) / 5500 - 7300 ot, max. krútiaci moment 550 Nm / 1850 - 5500 ot, litrový výkon 105,7 kW 

  automatická 7-stupňová prevodovka M-CDT, pohon zadných kolies so samosvorným diferenciálom
Podvozok: zavesenie kolies, vpredu McPherson s pomocnými ramenami, vzadu nezávislé zavesenie, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy na oboch nápravách, ABS, EBD, ESC, elektrický posilňovač riadenia
Kolesá: ľahkozliatinové 18" disky, pneu vpredu 255/40 ZR 18, pneu vzadu 275/40 ZR 18
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 671 x 1 870 x 1 383 mm, rázvor 2 812 mm, objem kufra - 445, nádrž 60 l, pohotovostná hmotnosť - 1497 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 8,8 l/100 km, výkonová hmotnosť 4,72 kg/kW

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 250 km/h, elekronicky obmedzená
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 4,3 s

Cena:

verzia M 4 - od 72 200 €,

Cenník modelov BMW M4 platný na Slovensku.