Typ Boxster je však stále veľmi úspešné auto. A v kategórii roadsterov bol jazdnými vlastnosťami vždy vďaka koncepcii s motorom uprostred špičkou. Nie je to však samozrejmosť, že auto s motorom uprostred je automaticky v jazdných vlastnostiach najlepšie. Spočiatku mu pri prvej generácii chýbal výkon, a tým aj potrebná, alebo skôr k podvozku a ovládateľnosti adekvátna dynamika v priamke. Keď však došlo na zákruty, nebolo o čom... Porsche Boxster vždy predčilo prémiovú konkurenciou Audi TT, BMW Z4, Mercedes SLK. Radosťou z jazdy ho pred časom dobehla, až snáď predčila Alfa Romeo 4C. No, žiaľ, nebola bezchybná, bol som trochu sklamaný nedostatkom trakcie a smerovej tuhosti prednej nápravy tejto zvodnej Talianky. Trochu premrhaná koncepcia s motorom uprostred. To sa Boxsteru nikdy nestalo. Nedávno som mal možnosť vyskúšať druhú najvýkonnejšiu verziu Porsche 718 Boxster GTS s relatívne ostro naladeným atmosférickým 6-valcom typu boxer. Viac sa dozviete z videa nižšie. Ja napíšem len toľko, že Porsche Boxster so 6-valcom je vodičská nirvána. Rok nemá dosť slnečných dní, aby ste sa nasýtili jazdením na ňom.