Lexus RX300 Lexus je vybavený aktívnym pohonom všetkých kolies Active Torque Control AWD, ktorý zaisťuje optimalizované rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu v pomere od 100:0 do 50:50. RX450h má Lexus Hybrid Drive. Teda kombinuje pohon na klasický atmosférický spaľovací motor V6 s objemom 3,5 litra, ktorý poháňa prednú nápravu. Okrem spaľovacieho motora má ešte dva elektromotory. Ten vpredu má až 123 kW (167 k) a elektromotor určený len pre pohon zadných kolies dá maximálne 50 kW (75 k). A tento revolučný systém pohonu všetkých kolies Lexus volá E-Four.

Je zrejmé, že vznikol pre maximalizovanie efektivity premeny kinetickej energie spaľovacieho motora na dojazd. Nie je to plug-in hybrid, akumulátory teda z elektrickej siete nedobijete. Deje sa tak pri brzdení aj spomaľovaní takzvanou rekuperáciou. Tiež keď motor beží a nepožaduje sa od neho veľký alebo takmer žiaden výkon (voľnobeh), dobíja akumulátory v podlahe auta. Neexistujúce mechanické prepojenie náprav odoberá z hnacieho agregátu straty z hnacieho ústrojenstva, svojím spôsobom šetrí hmotnosť (aj keď je na diskusiu, či by vážil viac pohon 4x4 alebo elektromotory...).

Katalóg aj webstránka o aute tvrdia, že tento vyspelý systém poskytuje okamžitý prenos hnacieho momentu na jednotlivé kolesá. Zadný elektromotor v prípade potreby zaistí okamžitý prenos hnacieho momentu na zadné kolesá. Klient má teda dostať auto schopné ponúknuť pohon len vpredu, vzadu, na jednej strane alebo do kríža, podľa potreby. Prosto v situáciách, ktoré sa v blate, piesku, snehu alebo na ľade bežne môžu stať.

Inteligenciu pohonu E-Four sme preverili v teste na valčekoch. Aby sme zabezpečili dostatočné nabitie akumulátorov, po každých dvoch skúškach sme šli s autom na pár minút jazdiť, aby sme akumulátor podľa údaja na palubnom počítači dobili vždy aspoň na 2/3 indikovanej max. kapacity. Počas týchto 6 skúšok sme tak urobili dvakrát a test sme začínali s akumulátormi takmer naplno nabitými. Ako Lexus RX450h dopadol?