Mercedes GLE je s nami už od roku 1997, teda označenie GLE až od roku 2015, no predtým daný model existoval pod menom ML. Aktuálna (štvrtá) generácia GLE, ktorú sme aj testovali, bola predstavená v roku 2018 na autosalóne v Paríži a do výroby vošla o rok neskôr. K dispozícii je hneď niekoľko motorizácií. Od dieselových agregátov, cez benzínové pohonné jednotky až po hybridy. Hviezdou dnešného 4x4 testu je hybridná pohonná jednotka, ktorá nesie označenie 350de a kombinuje dieselový preplňovaný 4-valec a synchrónny elektromotor. Celkový výkon tak dosahuje 235 kW (320 k) a krútiaci moment až 700 Nm. V spolupráci s 9-stupňovým automatom tak auto zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 210 km/h, čo je však elektronicky nastavená hodnota. 

Samozrejme, nechýba ani pohon všetkých kolies, ktorý u Mercedesu nesie označenie 4MATIC. Ten využíva elektronicky ovládanú viac-diskovú spojku, ktorá rozdeľuje krútiaci moment v pevnom pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu. V prípade poklesu trakcie na niektorom kolese a jeho následnom prešmyknutí ho systém pribrzdí. Pohon všetkých kolies je plne variabilný a GLE 350de nie je permanentnou štvorkolkou. Obecne sa hybridom na valcoch príliš nedarilo a preto sa útok na popredné priečky od plug-in hybridu GLE rozhodne neočakával.    

6/6 hviezdičiek

Mercedes-Benz GLE 350de 4x4 test vyvrátil všetky očakávania a predpoklady a so ziskom plného počtu hviezdičiek s časom 5,10 sekundy vytvoril nový rekord. Hybridné GLE prekonalo BMW M8 o 0,62 sekundy, a tak sa postavilo na najvyšší stupienok nášho rebríčku. So žiadnym testom nemalo auto problém a na zvládnutie jednej skúšky potrebovalo v priemere len 0,85 sekundy, čo je neskutočný výsledok. Rekordy však poslednú dobu padajú ako hrušky, a tak bude zaujímavé sledovať, ako dlho tento rekordný čas vydrží, aj keď 5,1 s už bude nesmierne náročné (možno aj nemožné) prekonať. Opäť podotýkam, že daný 4x4 test bol uskutočnený na nových valcoch, ktoré sú nižšie a autá obecne zvládajú posledné 3 skúšky o niečo rýchlejšie.