CLA 45S AMG je skvelé vo všetkých ohľadoch. Snáď len s výnimkou ceny (testovaný model okolo 85-tisíc eur). Auto poháňa preplňovaný 2,0 litrový 4-valec, z ktorého vydolovali až 310 kW (421 k) a 500 Nm krútiaceho momentu. Aj vďaka tomu sa dostane na 100 km/h za 4 sekundy. Motor zároveň spolupracuje s dvoj-spojkovou 8-stupňovou prevodovkou.

Pohon všetkých kolies nesie názov 4MATIC a využíva elektromechanickú lamelovú spojku, ktorá variabilne rozdeľuje hnaciu silu medzi prednú a zadnú nápravu. Nastavenie regulácie pohonu je závislé aj od režimu ESP. Pri klasickom režime kladie auto dôraz na komfort, zatiaľ čo pri režime Sport ESP a vypnutom ESP sa kladie dôraz na športové a dynamické vlastnosti auta. Reguláciu pohonu 4x4 okrem toho ovplyvňuje aj uhol natočenia kolies, poloha plynového pedála, otáčky kolesa, zaradený prevodový stupeň, rýchlosť jazdy či pozdĺžne a priečne zrýchlenie. CLA 45S AMG disponuje aj adaptívnymi tlmičmi, ktoré ponúkajú rôzne nastavenia (od komfortného až po veľmi športové).

6/6 hviezdičiek

Mercedes CLA 45S AMG získal v našom 4x4 teste plný počet hviezdičiek s fantastickým časom 7,66 sekundy. Spomedzi takmer 60 áut, ktoré sme na valcoch mali dosiahlo CLA 45S AMG druhý najlepší čas po našom rekordmanovi Jeep Wrangler Rubicon. Napriek tomu, že je CLA primárne predokolka, nemalo absolútne žiadny problém ani pri teste s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy. Autu prakticky nie je čo vytknúť. Skvelé jazdné vlastnosti, skvelý reakčný čas na valcoch a zvládnutie všetkých testov. Zisk plného počtu hviezd sa očakával, no taký expresný celkový čas nie. Dokonca porazil aj väčšieho súrodenca, AMG GT63s 4door.