Ako som spomenul, EQC je prvým elektromobilom Mercedesu, a tak aj prvým modelom podznačky EQ, ktorá by sa mala do roku 2022 rozrásť až na 10 modelov. Ide o plne elektrické SUV, ktorého produkcia sa začala v roku 2019 a odštartovalo novú etapu v histórii značky. EQC je postavené na modeli GLC, a teda má rovnako dlhý rázvor. Predáva sa zatiaľ len v jednej verzii, ktorej označenie je EQC400. Auto poháňajú dva asynchrónne elektromotory umiestnené na prednej a zadnej náprave, teda každý elektromotor poháňa jednu nápravu a EQC tak nechýba pohon všetkých kolies 4Matic. Elektromotory sú však navrhnuté mierne odlišne. Predný elektromotor je v slabej až stredne ťažkej oblasti zaťaženia a je optimalizovaný na maximálnu efektívnosť, zatiaľ čo zadný elektromotor je určujúci pre dynamiku auta. Elektromotory celkovo ponúkajú výkon 300 kW (408 k) a 760 Nm krútiaceho momentu. Napriek veľmi vysokej hmotnosti (až 2425 kg) však auto vystrelí na 100 km/h len za 5,1 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa vyšplhá na hodnotu 180 km/h, ktorá je však elektronicky obmedzená. 

4/6 hviezdičiek

Mercedes EQC 4x4 test nám ukázal, že nie je 4Matic ako 4Matic. EQC totiž získalo len 4 zo 6 hviezdičiek s celkovým časom 6,14 sekundy. Auto naznačilo prvé problémy už pri teste s trakciou na kolesách do kríža, ktorý zvládlo až po vypnutí trakčnej kontroly. Nad jeho sily však boli testy s trakciou na jednom kolese, či už prednom alebo zadnom. EQC nedokázalo poslať na jedno koleso dostatok krútiaceho momentu a pohnúť sa ani s vypnutou trakčnou kontrolou. Auto sme zobrali aj do reálneho terénu, kde jeho výkon opäť nebol veľmi presvedčivý a EQC sa poriadne natrápilo. Zisk štyroch zo šiestich hviezdičiek je tak oprávnený a stále sa považuje za dobrý výsledok. Ak to však porovnáme s konkurenciou, môžeme to označiť za sklamanie. Ako Audi e-tron, tak aj Tesla Model X, ktorí sú priamymi konkurentmi EQC totiž získali v našom 4x4 teste plný počet hviezdičiek. Mercedes EQC obsadil v našom rebríčku až 51. priečku, zatiaľ čo e-tron a Model X sa umiestnili na 4. resp. 16. mieste.