V12 sa už často nevidí

Cullinan bol predstavený v roku 2018 a v podstate vznikol ako odpoveď na Lamborghini Urus a Bentley Bentayga. Pod kapotou skrýva dvomi turbami preplňovanú 6,75-litrovú V12-tku s výkonom 420 kW (571 k) a krútiacim momentom 850 Nm už pri 1600 ot./min. Pri 2660 kg sa 850 Nm už ani nejaví ako nejaké obrovské číslo. Motor zároveň spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou od spoločnosti ZF. Čo sa týka interiéru, o tom ani nezačnem písať, lebo o ňom nemá byť tento článok, no určite si pozrite Alexov test Cullinanu a nahliadnite s ním aj do luxusného interiéru.

Adaptívny vzduchový podvozok

Rolls-Royce Cullinan je postavený na hliníkovom ráme podvozku. Táto platforma debutovala pri modeli Phantom VIII a teraz ju prevzalo prvé SUV značky. Predná náprava obsahuje dve priečne ramená, zatiaľ čo zadná sa skladá až z piatich článkov. Pre čo najväčší komfort zároveň Cullinan disponuje aj adaptívnym vzduchovým podvozkom a elektricky ovládanými tlmičmi, ako vpredu tak aj vzadu. Nechýbajú ani elektricky ovládané aktívne ochranné tyče proti prevráteniu. Zaujímavosťou je aj prítomnosť riadenia všetkých štyroch kolies, ktoré zvyšuje manévrovateľnosť 5341 mm dlhého SUV, aj stabilitu vo vyšších rýchlostiach.

V prednom skle je integrovaná kamera, ktorá skúma cestu pred vozidlom a aktívne upravuje odpruženie tak, aby bola kvalita jazdy a pohodlie čo najvyššie. Tento systém sa nazýva The Flagbearer a pracuje až do rýchlosti 100 km/h. Čo sa týka pohonu 4x4, je to v podstate klasický xDrive od BMW. U Cullinanu svoj plný potenciál odhaľuje po stlačení tlačidla Off Road. Pohon všetkých kolies každému kolesu ponúka nepretržitý krútiaci moment. Zároveň sa podvozok zdvihne o 40 mm a upraví sa aj odozva plynového a brzdového pedálu. Mód Off Road je vhodné použiť aj na mokrom a zasneženom povrchu. 

6/6 hviezdičiek

Cullinan zvládol náš test na plný počet hviezdičiek s časom 16,52 sekundy. Za tie peniaze v podstate aj 6 hviezdičiek očakávate, no napriek tomu si Cullinan zaslúži pochvalu. Jedinou nepríjemnosťou bolo občasné vŕzganie pri zastavení, no podobný „problém“ mal aj koncernový príbuzný BMW X5.