Naopak, práve ten ponúka špeciálny a patentovaný spôsob riešenia otvárania kufra zadných dverí TwinDoor, čo z trojpriestorového Superb vlastne robí sedan a liftback zároveň. Tu sa trošku pristavím. TwinDoor je nepochybne skvelý nápad, no bol zbytočne komplikovaný pre otváranie. Aby sa sézam otvoril na veľké vrata, dva otváracie elektrogombíky bolo treba stlačiť v správnom poradí. Našťastie už nie. Modely 2013 majú stredný gombík pre otvorenie malého a pravý pre otvorenie veľkého veka kufra. Super!

 

2013-skoda-superb-facelift

  Novým typickým prvkom pre novú generáciu škodoviek sú zadné svetlá s tvarom do C. Rapid má jednu, Octavia dve a Superb tri C. Milé nie?

Modernizovaná verzia Škody Superb 2013 sa do predaja dostane začiatkom leta. Ceny by sa zásadne meniť nemali, no oficiálny cenník ešte k dispozícii nie je.

Pre priame porovnanie, Škoda Superb sedan z roku 2008.

2013-skoda-superb-facelift

Ako sa nový Superb zmenil zvonku opisovať nebudem. Nie ste slepí a nič lepšie, ako tu dať dve foto na staršiu a novšiu verziu mi nenapadá. Častou súčasťou modernizácie sú nové poťahy, látky, tvary volantov, nové farby karosérie. Superb 2013 nie je výnimkou. Škoda tvrdí, že spotreba paliva klesla v istom prípade až do 19%! Akože pardón, ale modernizáciou až o päťinu? Buď bola spotreba daného modelu kravia vtedy, alebo je to blbosť teraz. Ak by toto mohla byť len z polovice pravda, pri pravidelných info o tom, ako sú nové, či modernizované verzie úspornejšie a výkonnejšie by dnešné bežné autá mali všetky cez 500 k a jazdili by za menej než 3 litre štavy na sto...

Práve zadná časť verzie sedan bola doposiaľ najväčšou tvarou slabinou pôvodnej verzie.

2013-skoda-superb-facelift

Podvozkovo stále nie je nič extra, akosi nie je ani super pohodlná, ani športová (čo samozrejme ani nemá byť) no je prekvapivo tuhá. Mne tuhosť podvozka v zásade vyhovuje, no auto týchto rozmerov by svojich pánov mohlo rozmaznávať viac. Hlavne tých, ktorí sedia vzadu. A tu sa dostávame k ďalšiemu už známemu problému. Modernizovaný Superb zďaleka nie je lepší vo všetkom, čo sme mu v dvoch testoch vyčítali. Napriek až zbytočnému miestu na zadných sedadlách a bezprostredne pred nimi ostali sedáky zadnej lavice krátke. A keď to už poviem ja, (171 cm) tak to už naozaj nie je zanedbateľné. Možno sa mýlim, no vnímam to tak, že keď bolo vo výrobnom procese možné kompletne zmeniť prednú a zadnú časť, vymeniť zadnú lavicu (presnejšie len jej spodnú časť) aspoň o 3-5 cm dlhšou verziou snáď nemusel byť až taký problém. No možno sa mýlim...

 

 

Zaujímavou správou pre vyznavačov vznetových motorov bude fakt, že teraz už môžete Superb 2.0 TDI CR s výkonom 125 kW kombinovať so samočinnou prevodovkou DSG a pohonom 4x4 cez systém haldex. Po necelých sto kilometroch vo verziách sedan i kombi nechcem ukvapivo hodnotiť viac. Počkám si na seriózny test v ktorom sa novej veľkej škodovke rád pozriem na zúbky podrobnejšie.

Pre viac info o type Škoda Superb si pozrite naše predošlé testy:

Škoda Superb Combi 2.0 TDI CR

Škoda Superb 1.8 TSI

Škoda Superb 3,6 V6 4x4