História Škody Superb sa datuje do roku 2001, keď do produkcie vošla jej prvá generácia s označením B5. O 14 rokov neskôr však svetlo sveta uzrela už tretia generácia, pričom v roku 2019 Škoda predstavila facelift. Hviezdou dnešného 4x4 testu však bude ešte pred-faceliftová verzia, samozrejme s pohonom všetkých kolies. Ten bol k dispozícii len pri motoroch 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI, pričom benzínové varianty ponúkali výkon 110 kW (149 k) a 206 kW (280 k) s krútiacim momentom 250 a 350 Nm, zatiaľ čo dieselový agregát bol k dispozícii v dvoch výkonnostných verziách a to so 110 a 140 kW (190 k), s 340 resp. 400 Nm.  

Samotný pohon 4x4 využíva 5. generáciu medzinápravovej spojky Haldex. Tá sa objavila už v roku 2012 a to pri Volve V40. Oproti predchádzajúcej generácii je ľahšia (až o 28%), kompaktnejšia a jej konštrukcia je o niečo jednoduchšia. Nemá riadiaci elektromagnetický ventil, zásobník tlaku či filter oleja. Za normálnych okolností sú poháňané len predné kolesá, avšak v prípade potreby Haldex pripojí aj zadné kolesá. Riadiacia jednotka zvýši otáčky axiálneho čerpadla poháňaného elektromotorom, čím narastie tlak a olej sa dostane vďaka odstredivej sile až k pracovnému piestu. Zvýšený tlak oleja následne zopne spojku a hnacia sila sa tak prenáša aj na zadnú nápravu. Ak už pohon všetkých kolies nie je potrebný, klesnú otáčky čerpadla a s nimi aj tlak oleja, vďaka čomu sa spojka rozpojí. Čo sa týka zavesenia, vpredu nájdeme zavesenie typu McPherson, pričom vzadu sa nachádza viacprvkové zavesenie. 

6/6 hviezdičiek

Škoda Superb III 4x4 test zvládla na výbornú a tak si odnáša plný počet hviezdičiek s reakčným časom 18,2 sekundy. Ten síce nepatrí medzi tie najlepšie, avšak okrem posledného testu s trakciou na jednom kolese zadnej nápravy (8,40 s) nemal Superb v podstate problém so žiadnou skúškou. Ak jeho výkon porovnáme s predošlou generáciou, ide rozhodne o posun vpred. Tá totiž získala 5/6 hviezd, pričom nad jej sily bola práve skúška s trakciou na jednom zadnom kolese, čo je však obecná slabina áut s Haldexom. Rovnako na tom bola aj nová Octavia Scout, ktorá daný test zvládla až v režime Off-road. Zo 4x4 testu si však rovnako ako Superb III odniesla plný počet hviezdičiek avšak s reakčným časom len 7,82 s.