Suzuki Across je najnovším modelom značky, nakoľko ho svetu predstavili len v júli 2020. Aj keď neviem, či Across môžeme aj úplne označiť za model Suzuki, nakoľko okrem znaku automobilky a zmenenej prednej masky je takmer totožné s RAV4 od Toyoty, s ktorou Suzuki rozsiahlo spolupracuje. Novinka je dostupná len na európskom trhu a len ako plug-in hybrid. Across tak kombinuje 2,5-litrový atmosférický benzínový 4-valec s dvoma elektromotormi, pričom systémový výkon dosahuje 225 kW (306 k). Čo sa týka krútiaceho momentu, tak samotný spaľovací motor ponúka 227 Nm, predný elektromotor 270 Nm a zadný 121 Nm. Hnacia sila sa zároveň prenáša na všetky štyri kolesá a to prostredníctvom prevodovky E-CVT. Aj keď si Across rozhodne nebudete kupovať kvôli zrýchleniu, na 100 km/h to zvládne za rovných 6 sekúnd, čo je veľmi slušná hodnota. 

Poďme sa však trochu pozrieť na pohon všetkých kolies. Ten nesie označenie E-Four a ide o elektrický systém pohonu. Primárne je auto predokolka avšak v prípade potreby zapája aj zadný elektromotor, ktorý poháňa zadné kolesá. Systém E-Four čo najideálnejšie rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivé nápravy v závislosti od jazdných podmienok na udržanie stability a trakcie. Zároveň na predné kolesá dokáže preniesť 100 % hnacej sily a ak je zase potrebná vzadu, dokáže tam poslať až 80 %. K dispozícii je tiež systém AIM, ktorý optimalizuje výkonnosť pohonu všetkých kolies prispôsobovaním prerozdeľovania krútiaceho momentu, odozvy motora na plynový pedál, rozvrhnutia radenia prevodovky, brzdenia a posilňovača riadenia podľa jazdných podmienok. Okrem módov Normal, Eco a Sport v Acrosse nájdete aj režim Trail, ktorý je vhodný najmä na nespevnené povrchy či povrchy s nižšou priľnavosťou a zásahmi bŕzd zamedzuje pretáčaniu kolies a prenáša hnaciu silu na kolesá s lepšou trakciou.

6/6 hviezdičiek

Na rozdiel od Toyoty RAV4 (4/6 hviezd), Suzuki Across 4x4 test zvládlo na plný počet hviezdičiek s časom 7,02 sekundy. Across svojím výkonom príjemne zaskočil a v zásade nemal problém ani s jednou skúškou. Napriek tomu, že 4x4 testy oboch áut boli uskutočnené na rôznych valcoch, je veľmi prekvapivé, že ich výkony boli také odlišné.