Napriek tomu, alebo práve preto má Suzuki Jimny aj svojich fanúšikov, ktorí také auto možno ani nepotrebujú, ale páči sa im. Jeden čitateľ nám ponúkol možnosť otestovať ho. Suzuki Jimny 4x4 test preveril schopnosť popasovať sa s úplnou stratou trakcie pod jednotlivými kolesami starých verzií, ktoré ešte nie sú vybavené modernou elektronikou v podobe stabilizačného systému.

Starším verziám Suzuki Jimny chýba stabilizácia, ktorá nahrádza uzávierky

Na výsledku testu sa to veľmi prejavilo. Tento konkrétny model Suzuki Jimny III. generácie, známy aj ako JB33, je z roku 2006, generačne však pochádza z roku 1997. Nemá žiadne elektronické pomôcky v podobe pribrzďovania kolies so stratou trakcie ako náhradu za mechanickú uzávierku diferenciálov. Jimny vo svojej jednoduchosti dokonca nemá medzinápravový diferenciál. Toto auto je v prvom rade zadokolka, v ktorej sa pomocou páky v interiéri dá napevno pripojiť pohon prednej nápravy pripojením druhého hriadeľa v prevodovke. V tom prípade sa s autom neodporúča jazdiť po cestách s dobrou trakciou. Toto je určené len do snehu, piesku, blata, alebo šotoliny. Na jednotlivých nápravách sú však tzv. otvorené diferenciály, ktoré nemajú žiadnu samozávernosť ani možnosť ich zablokovania, a spolu s chýbajúcou modernou elektronikou je auto v tomto teste pre väčšinu skúšok bezmocné.

Jimny je v teréne fakticky nezastaviteľný

Výsledok tohto testu však v žiadnom prípade nespochybňuje skvelé schopnosti týchto áut v teréne, kde sú pre skvelú manévrovateľnosť, výborné nájazdové a prejazdové uhly takmer nezastaviteľné. Špeciálne v prípade, keď si majitelia doprajú malú modifikáciu v podobe uzávierky aspoň zadného diferenciálu značky Spartan alebo ARB. Takto sa tieto autíčka v teréne stávajú fakticky nezastaviteľné.