Model 3 s pohonom 4×4 ponúka okrem lepšej trakcie v zhoršených adhéznych podmienkach aj lepšiu akceleráciu a efektivitu prenosu veľkých výkonov oboch elektromotorov na zem. Jazdné vlastnosti sú vďaka tomu stabilnejšie a bezpečnejšie, špeciálne, keď nie je úplne sucho a pekne.

Verzia Dual Motor okrem pohonu AWD disponuje aj dvoma elektromotormi. Jeden na každú nápravu. Vzadu sa o pohon stará synchrónny elektromotor, ktorý využíva permanentné magnety zabudované v oceľovom rotore na vytvorenie konštantného magnetického poľa. Vpredu zase nájdeme indukčný (asynchrónny) elektromotor. Ten nájdeme aj v Modeloch S a X. Umožňuje lepšiu optimalizáciu krútiaceho momentu a tiež obsahuje karbid kremíka kvôli vyladeniu na vyšší výkon. V prípade poruchy jedného z elektromotorov však nemusíte hneď volať odťahovku. Model 3 Dual Motor zvládne jazdu aj na jeden elektromotor.

Tesla AWD

Plný počet hviezdičiek

V našom 4x4 teste si podľa očakávaní viedla Tesla Model 3 na jednotku. Získala všetkých 6 hviezdičiek za skvelý čas 11,28 sekundy, čím sa radí na popredné priečky nášho 4x4 testovania. Najviac sa Model 3 natrápil pri teste s trakciou len na jednom kolese prednej nápravy, no aj s tým si poradil. Pohon Tesla AWD rozhodne nesklamal, naopak vcelku prekvapil.