Toto je 6. generácia stále najdôležitejšieho a najpredávanejšieho BMW. Práve autá ako toto dali bavorákom šmrnc, celosvetový úspech, kredit, obľúbenosť a deklarujú kvality značky. V ostatnom čase robia v Mníchove stále viac áut, pri ktorých vývoji experimentujú. Či už zakladaním "nových" kategórií, tvarom, alebo v ostatnom čase aj posvätnými a nedotknuteľnými tradíciami ako komplexný prechod na prepĺňanie, emkové nafťáky, či najnovšie pohon predných kolies. Málo čo zo spomenutého sa však (vďaka bohu) týka klasiky ako je táto. Od počiatku výroby kompaktných sedanov radu 3 v r1975 dodnes sa BMW drží osvedčených, až konzervatívnych postupov.

Prvýkrát v histórii BMW sa svetlá dotýkajú ľadvín. Prvok nepriamo vznikol na štúdii Vision Efficient Dynamics.

Prvýkrát v histórii BMW sa svetlá dotýkajú ľadvín. Prvok nepriamo vznikol na štúdii Vision Efficient Dynamics.

Trojka je stále najdôležitejší typ značky. A stále najvydarenejší kúsok triedy. Motormi, jazdnými vlastnosťami, rozsahom dostupných technológií a riešení sa jej dnes nič nevyrovná.

Jasné, najnovší typ F30 je okrem dĺžky rozmermi prakticky rovnaký ako legendárna 5ka E39 z prelomu tisícročí. Narážam na označenie kompaktný s ktorým sa BMW radu 3 automaticky spája. Trend nafukovania áut je práve pri BMW radu 3 mimoriadne okatý. Keď vzájomne porovnáte rozmery prvej trojky E21 s následníkom E30, následne s E36, potom s E46 a predposledným E90, každá generácia je viac, či menej väčšia.

Hovorí sa, že BMW vyrába tie nalepšie motory na svete. Samozrejme, bavíme sa o bežných cestovtných mašinách. A je to tak. Potvrdzuje to nie len najväčšie množstvo ocenení v ankete International Engine of the Year. Aktuálny dvojliter dízel je doslova zázračný. Má silu ako trojlitrový šesťvalec, no je úspornejší než kedy predtým. Nedivím sa, že už dve predošlé generácie bol tento model v Európe najobľúbenejším. Nová generácia to len počiarkne. Okrem tradičného brblania radového 6-valca vám pri tomto motore nemôže chýbať naozaj nič. Pozrite si priebeh výkonu a hlavne krútiaceho momentu TwinPower Turbo dízla. Veď to je čosi zázračné! V rozsahu len 150 otáčok narastie sila motora z 200 Nm pri 1400 ot na plných 420 Nm pri 1700 ot. Naozaj ohromné! BMW pritom motoru deklaruje 380 Nm.

graf sily BMW 320d (F30)

Nie je tak drahé, ako sa môže zdať

BMW už dlho nepatria medzi lacné autá a nik to od nich ani neočakáva. Technológie a riešenia, imidž a prémiovosť je nutné zaplatiť. Napriek tomu, základná cena BMW 3 vôbec nie je vysoká. Základný model 316d začína na rovných 31 000 €. Základná verzia 320d na 35 500 €. Problém je v tom, že BMW vám takto predá doslova holé a bosé auto. Priplatiť si dajú úplne za všetko. A nie málo. Preto je cena tak fešáckej v teste až 49 000 €!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Že BMW radu 3 v prísnych nárazových testoch EuroNCAP získa 5 hviezdičiek bola celkom samozrejmosť. No percentuálne ohodnotenie jednotlivých oblastí ochrany posádky, chodcov, detí a body za podporné elektronické systémy vodiča všetkých príjemne prekvapili. Ak si máte záujem pozrieť podrobnejši report špecialistov z NCAP, kliknite na nasledovnú linku: BMW 3 F30 EuroNCAP

V teste EuroNCAP BMW 3 excelovalo
Výsledky prísneho hodnotenia EuroNCAP pre BMW F30 sú milým prekvapením.

Výsledky prísneho hodnotenia EuroNCAP pre BMW F30 sú milým prekvapením.

BMW 320d F30
rok výroby 2013

PLUSY:
 

+ najšportovejší v triede,
+ skvelé jazdné vlastnosti a držanie stopy,
+ aktívne pruženie robí veľký rozdiel,
+ jediné s headup displejom v triede,
+ ideálne rozloženie váhy 50/50,
+ 8st. automat je takmer dokonalý,
+ sila a charakter motora, parametre,
+ reálna spotreba 5,2 l predpisovo,
+ pri nakladačke nepôjde cez 7,5 l,
+ výborný posed pre všetkých (takmer),
+ línia Sport - najlepšia voľba,
+ športovo/komfortné mech. sedačky,
+ veľký rajd, skvelé manévrovanie,
+ variabilný posiľnovač riadenia,
+ šport pruženie M -10 mm (nekombinovať s 19" diskami).

     

MÍNUSY:
 

- cena príplatkov,
- všetky výbavy s rovnakým volantom,
- farebne nezladený.
- pevné, nedotykové LCD,
- hard close (tvrdé zatváranie dverí),
- preposilovaný posilňovač bŕzd,
- prispaté odozvy plynu s automatom,
- viac ako 18" týrajú auto aj posádku.

Cenník BMW radu 3 typ F30

BMW 320d F30 rok výroby 2012
Motor:

vznetový turbom prepĺňaný radový 4-valec vpredu pozdĺžne, objem 1979 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, priame vstrekovanie paliva, vŕtanie x zdvih - 90.0 x 84.0 mm, kompresný pomer 16.5, max. výkon 135 kW (184 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 380 Nm / 1 500 - 3 000 ot, litrový výkon 67 kW (92 k) / l.

Pohon: 8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon zadnej nápravy
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson s pomocnými ramenami a kompenzáciou ponoru pri brzdení, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy s vnútorným chladením, ABS, EBD, CBC, ASC T, DSC, DTC, elektrický posiľňovač riadenia EPS s premenlivým účinkom.
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 19", pneu 225/40 R19
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4624 x 1 811 x 1 429 mm, objem kufra - 480 l, pohotovostná hmotnosť - 1 420 kg, kombinovaná spotreba - 5,4 l/100 km, spotreba v teste - 5,1 l/100 km, objem nádrže 57 l, výkonová hmotnosť 10,52 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 230 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,4 s

Cena: základná BMW 316i od 29 200 €
základná BMW 320d od 35 900 €