Test: BMW 7 Active Hybrid

Akosi sme si zvykli, že slovo hybrid pri označení áut znamená dva nezávislé druhy pohonu. Stojí za úvahu, či je verejná mienka správna, alebo na také označenie majú nárok aj autá, ktoré bez klasického spaľovacieho motora neotočia ani jedným kolesom. Tento rébus pre vás nerozriešim. Isté je, že slovo hybrid sa v automobilovom priemysle stáva prudko módnym a nutným v boji o priazeň stále zelenšieho zákazníka.

BMW v tejto oblasti v sériovej výrobe medzi pionierov nepatrí. Aktuálna ponuka má len dva modely X6 Active Hybrid a tento kúsok. Ale naladenie a zameranie oboch áut je úplne opačné ako v prípade ostatných výrobcov hybridov.

V tejto súvislosti preto iste prekvapí fakt, že Active Hybrid 7, ktorý vychádza z typu F01 je druhý najvýkonnejší model v ponuke 5 generácie najluxusnejšieho BMW. Väčšie pecky dá už len model 760i. Rozumieme si? Hybrid a druhá najsilnejšia sedmička v ponuke? Každý by snáď očakával, že toto bude najúspornejší a najekologickejší kus. Medzi zážihovými (rozumej benzínovými verziami) najúspornejším s tesným náskokom naozaj je. Priemerná spotreba v kombinovanom cykle pre AH7 je podľa výrobcu skvelých, ale nie celkom reálnych 9,4 l na sto kilometrov. To zodpovedá 219 g CO2 na km. Ale modely 730d a 740d sú v oblasti spotreby a sledovaných emisií CO2 podstatne ďalej.

BMW Active Hybrid 7 vychádza z modelu 750i

BMW Active Hybrid 7 vychádza z modelu 750i

BMW Active Hybrid tu nie je preto, aby tešil vašu peňaženku, ale srdce a dušu. A to robí naozaj ukážkovo!
Spaľovací motor v BMW Active Hybrid je rovnaký, s rovnakými parametrami ako majú modely 750i a 550i.

Spaľovací motor v BMW Active Hybrid je rovnaký, s rovnakými parametrami ako majú modely 750i a 550i.

Graf priebehu výkonu a krútiaceho momentu motora, ktoré robíme v ekluzínej spolupráci s firmou MM racing zväčša zverejňujeme ako malý obrázok s textom. Samozrejme, vždy je možné si ho rozkliknúť. V tomto prípade však robím výnimku. To, čo zo seba toto auto na valcovej brzde vytlačilo totiž nemá obdoby. Napriek tomu, že meranie nepotvrdilo max. hodnoty krúriaceho momentu 700 Nm, jeho priebeh a max. výkon naozaj stoja za pohľad a ocenenie. Preto je tu graf ako plnohodnotný obrázok, ktorý si zaslúži vašu pozornosť. Videli ste už niekde hladší a širší priebeh krútiaceho momentu? A tie hodnoty? Úžasné čosi.