Test: Ford Kuga 2.5T

Či už pohľad na toto auto, či jeho meno, oboje väčšine z vás môže priniesť v mysli otázku: Prečo TopSpeed.sk testoval CUV? Odpovedí mám hneď niekoľko: Kuga sa nám veľmi páči. Je sexi. A má bojovné srdce. Radový prepĺňaný 5 valec je v základe identický ako má viacero známych bojovníkov klanu Ford. Stačí snáď spomenúť Ford Focus RS, Focus ST, Mondeo 2.5T a Volvo C30 T5. No povedzte, nezaujíma vás aké asi je CUV so srdcom triedy hothatch? Už len to sú dobré dôvody bližšie spoznať, teda testovať, azda najšportovejšie CUV sveta. Venujte čas a pozornosť najluxusnejšej verzii Titanium X spolu s nami. Verím, že sa dozviete viacero zaujímavých vecí...

Text tohto testu bude podstatne kratší ako doposiaľ. Drivivú väčšinu toho, čo by ste sa mali dozvedieť vám poviem vo videu. Preto má temer 13 minút. Sadnite si teda pohodlne, dajte dobrý nápoj a pukance...

Ford Kuga 2.5T je asi najšportovejšie CUV (Compact Utility Vehicle). Znie to super, byť v čomsi naj, však? No má to aj druhú stránku mince. Tento model je asi aj nasmädnejší a to už také super nie je...

Modrý ovál tiež musel mať zástupcu v Európe stále obľúbenejšom segmente CUV. Vymenúvať konkurentov snád ani nemá konca-kraja (Nissan Qashqai, Škoda Yeti, VW Tiguan, Suzuki Grand Vitara, Honda CR-V, Hyundai ix-35, Kia Sportage, Jeep Compass, Land Rover Freelander2, Mitsubishi ALX, Renault Koleos, Toyota RAV-4, Peugeot 4007, Citroen C-Crosser, Opel Antara...) a je celkom možné, že som na niektorý dôležitý kúsok zabudol. Na ilustráciu obľúbenosti a prepchatosti tohto segmentu to však myslím postačí. Ford Kuga mal premiéru na jar 2008. Ide o úplne nový typ v sortimente Forda. Stojí na platforme C1, ktorá formuje základ aj pre aktuálny typ Focus a C-Max. V ponuke je ako verzia len s pohonom predných kolies, alebo zapínateľným 4x4.

Pozrite sa čo tento silný motor dokáže robiť s relatívne veľkým a ťažkým autom. Na valcovej brzde vo firme MM RACING sa síce nepotvrdilo 200 k pod kapotou (namerali sme 193 k), no namiesto 320 Nm sme zaznamenali 332 Nm, čo je pre dynamiku auta dôležitejší údaj. Maximálka je nepotrebných 205 km/h (manuál vyše 210 km/h), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 s je v teritóriu GTIčok. Dosihanutý priemerný čas na našej testovacej trati TopSpeed slalom v spolupráci s Paddock Pezinok o.z. len 1:00,60 stavia toto auto do pozície skutočne športového CUV.

Ford Kuga ako taká je naozaj nadpriemerný zástupca tohto nabitého segmentu stredne veľkých SUV, teda CUV. Má skvelý tvar a viac než slušný podvozok. Jej schopnosti v teréne sú však vďaka tušiemu pruženiu vhodnému na rýchlu jazdu asfaltom otázne. Tiež preto, že toto nie je permanentná 4x4 a o nepreklzovanie kolies sa postará len elektronika, ktorá je v teréne kontraproduktívna.

Moje obavy v súvislosti s motorom sa kompletne naplnili. Radový 5 valec turbo od Forda poznám ako veľkého korheľa. Kuga 2,5T je zaujímavá viac pre zážitok a krátkodobé povozenie (čítaj pre novinárov na test) než pre reálnych klientov. Niet preto divu, že po dvoch rokoch v sortimente už tento model nie je. Za najbohatšiu výbavu Titanium X je treba zaplatiť bez mála 30 000 € a za tieto peniaze sa dajú nájsť hodnotnejšie mašiny. Tým však v žiadnom prípade netvrdím, že Kugu nie! Práve naopak. Tento test len dokázal to, čo trh už beztak potvrdil. Nami skúšaná verzia bola azda najhoršia možná kombinácia. V kombinácii s nižšou výbavou, vznetovým dvojlitrom a manuálnou prevodovkou to môže byť veľmi zvodná a úsporná ponuka...

Koncom tohto roka má Kuga prejsť modernizáciou. Tá prinesie nové motory a podľa všetkého aj hybridnú verziu. A to je ďalší dôvod, pre ktorý sa na toto auto o pár mesiacov oplatí znova zaujímať, prípadne zistiť, či neklesnú ceny súčasných verzií. Zdá sa, že dať srdce bojovníka do tela rodinného služobníka nie je dobrý nápad. Ale ak má v blízkej budúcnosti najvýkonnejšiu Kugu reprezentovať dvojliter turbo s podobnými dynamickými parametrami a povedzme aspoň o 10% nižšou spotrebou, veľmi ma to zaujíma.

PLUSY:

+ dizajn
+ výkon a sila motora
+ zvukový prejav
+ podvozok/jazdné schopnosti
+ komfortné cestovanie
+ vždy veľmi slušná trakcia
+ 3 režimy charakteru auta

MÍNUSY:

- spotreba vyše 12 l/100 km
- spracovanie interiéru/materiály
- cena

Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Príjemné auto do mestskej džungle, ale ten apetít je enormný a miestami atakuje hladinu ktorú sme namerali u podstatne väčších kalibrov: Nissan Murano alebo dokonca BMW X6

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 22 obrázkov