Test: Honda Civic (9. gen)

Civic dospel

Civic 9. generácie už nie je výstredným ufom. Dospel. Niektorým sa páči menej, no športového ducha nestratil a stále výborne poslúži ako rodinný hatchback.

Keď prišla na trh predchádzajúca, 8. generácia Civicu, spôsobila na poli hatchbackov malú revolúciu. Za futuristický dizajn získala prezývku ufo. Aktuálny Civic je jeho evolúciou, dospel a automobilka akoby nechcela, aby jej dielo veľmi vytŕčalo z radu. No porovnávaniu s predchádzajúcou generáciou sa aj tak nevyhli a aj keď ho už ufo nik nevolá, stále tak vyzerá :)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Kým ufo sa snažilo upútať hranatými tvarmi, nasledovník pôsobí uhladenejším a dospelejším dojmom, nechce vytŕčať z radu. Dizajnéri sa so vzhľadom pohrali a hrany vymenili za obliny. Niektoré charakteristické prvky nechali - predelené zadné okno. Veľa ľudí, ktorí v aute sedia prvýkrát, na to nadáva, lenže po dlhšom čase za volantom zistia, že ide o veľkú výhodu. Predel je na takom mieste, že vás neoslňujú autá za vami. Nie všade sa evolúcia dizajnu podarila, hoci ide len o detaily. Napríklad línia, ktorá sa tiahne od A stĺpika cez oboje dvere, jej pokračovanie na C stĺpiku by ste hľadali márne, jednoducho tam nie je. Navyše lišty na spodnej strane dverí pôsobia dojmom tuningu z najbližšej pumpy.

Test: Honda Civic (9. gen)

Niektoré detaily dizajnérom nevyšli

Dvojfarebným predným nárazníkom Honda odkazuje na špeciály WTCC. Športový charakter navodzujú aj LED denným svietením. Tvarom zadných svetiel a malými deflektormi pod nimi zase inžinieri optimalizovali vírenie vzduchu za autom. Neodpustili si ani žraločiu plutvu na streche, ktorá z môjho pohľadu kazí siluetu auta. Okno piatych dverí obohatili o stierač, ktorého úloha mi nie je jasná. Stiera totiž vrchnú časť okna, nad predelením - spojlerom. Tá sa však špiní minimálne, zato spodnú časť pod spojlerom, ktorú zašpiníte aj po chvíľke jazdy v nepriaznivom počasí, si musíte utrieť ručne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Pod kapotou nájdeme starý známy 1,8 litrový SOHC 4-valec i-VTEC s výkonom 104 kW (142 k) pri 6500 ot. a krútiacim momentom 174 Nm pri 4700 ot. Motor nezaprie športový charakter, najlepšie sa cíti vo vyššom spektre nad 4500 ot. Nemá problém ani s razantnou športovou jazdou a s radosťou sa nechá vytočiť až do obmedzovača 6750 ot. So 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je to výborný recept na kopec zábavy za volantom. Inžinieri sa pohrali charakteristikami motora i prevodovými pomermi, ich výsledkom je zrýchlenie na stovku za 8,7 s, čo je o 0,2 s lepšie ako pri predchádzajúcej generácii. Zároveň dlhšia prevodovka prispieva k lepšie ekonomike prevádzky auta. Civic na našej testovacej trase dosiahol spotrebu 7 l/100 km.

Test: Honda Civic (9. gen)

1,8 l atmosférický 4-valec, ohrozený druh

Test: Honda Civic (9. gen)

Aktuálny Civic je jedným z posledných áut s atmosférickým motorom. Rád sa nechá točiť do vysokých otáčok a vďaka výbornému podvozku sa nestratí ani na kľukatých cestách.

Dospelejšiemu Civicu navrhli aj vyzretejší podvozok. Už nie je tak tvrdý ako v ufe. Lepším komfortom však netrpia jazdné vlastnosti, prejazdy zákrut zvláda bravúrne. Hoci Civic trpí chorobou všetkých predokoliek, teda nedotáčavosťou, nie je zákerný a včas informuje vodiča, aby zatočil ešte o kúsok viac. K športovému charakteru auta však nesedia brzdy. S bežnou premávkou síce problém nemajú, no pri naháňaní sa nestačia. Stačí zo päťkrát prudko zabrzdiť a pomaly začínajú vädnúť, škoda.

Test: Honda Civic (9. gen)

Civic je rodinný hatchback so športovým charakterom

Aj pracovisko vodiča prešlo zmenami a môžem povedať, že dizajnéri sa držali na uzde. Kým v Civic 8. generácie ste sa cítili ako vo vesmírnej lodi, 9. generácia je viac konzervatívna, no vôbec nie škaredá. Ako prvý zaujme veľký otáčkomer, ten má ciachovanie do 8000 ot. akurát škoda, že obmedzovač zasahuje už pri 6750 ot. Pridali aj indikátor preradenia, ktorý vám má pomôcť pri radení hore alebo dole. Neodporúčam však podľa neho jazdiť, snaží sa motor držať medzi 1000 a 1500 ot. a vy počujete, že sa dusí. Po stranách otáčkomera umiestnili teplotu vody, za čo má u mňa Civic veľké plus a ukazovateľ množstva paliva. Na rýchlomer sa pozeráte ponad volant, nie je to novinka, no i tu sa 9. generácia posunula. Vedľa ukazovateľa rýchlosti je symetricky umiestnený indikátor ekonomickej jazdy, ktorý mení farbu od zelenej k modrej podľa toho ako jazdíte. ˇŽiaľ, funguje to len v eko režime. Odstránili indikátor otáčok, ten by ste pri nakladačke ocenili, no nie je tam. Auto musíte naštartovať kľúčom, tlačidlo štart totiž vymenili za tlačidlo ekonomickej jazdy. Ak ho stlačíte, Civic bude šetriť, ochabnú reakcie na plyn a z auta so športovým charakterom sa stane úsporné približovadlo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Displej palubného počítača umiestnili vpravo od rýchlomera. Poskytuje všetky potrebné informácie, no grafikou veľmi nezaujme. Hoci ponúka výber z niekoľkých farieb, len ťažko si vyberiete nejakú, ktorá nepôsobí priam odpudivo. Zato displej infotainmentu Honda Connect je o niečom inom. Môžete si vybrať z dvoch režimov zobrazenia, jeden štýlom skôr zodpovedá detskej stavebnici a druhý ma dizajnom príjemne zaujal. Navigácia vás dokáže spoľahlivo priviesť do cieľa, ale jej zvuk je viac rušivý ako nápomocný, vychádza z reproduktora pri vodičových nohách a prvýkrát, keď sa mi snažila oznámiť budúce odbočenie, som sa doslova zľakol.

Test: Honda Civic (9. gen)

Prístrojový panel nezaprie športového ducha

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Evolúciou prešli aj sedadlá. Poskytujú lepšie bočné vedenie a sú zároveň pohodlnejšie ako predchádzajúcej generácii, ani pri razantnejšej jazde nesklamali. Čo sklamalo je priehradka pred spolujazdcom, kým Ufo tam malo doslova jaskyňu, kam ste napchali 2l fľašu plus kopec ďalších vecí, 9. generácia je oveľa skromnejšia. Zato zachovali inú dôležitú vec a tou sú zadnú sedadlá. Okrem toho, že poskytnú dostatok miesta, po ich sklopení tvoria s dnom kufra jednu rovinu (objem kufra je 477 l, po sklopení sedadiel 1210 l). Civic už viac nepoužíva rezervu ale lepiacu sadu. Vďaka tomu má kufor dvojité dno s ďalším 70 l priestorom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zreje ako víno

Honda Civic ma veľmi pozitívne prekvapila. V dnešnej dobe patrí do ohrozeného druhu áut s atmosférickými motormi. Je výborným kompromisom ako auto pre rodinu, ale zároveň športovým charakterom a skvelým podvozkom umožní aj rýchlejšiu jazdu. Pritom vás nezožerie vysokou spotrebou. Navyše Honda do konca decembra ponúka Civic s cenovým zvýhodnením 2500 eur a zadarmo pridá aj navigáciu v hodnote 1000 eur. Berte kým je!

Honda Civic (9. gen)
rok výroby 2016
 

PLUSY:

+ rodinné auto so športovým charakterom,
+ točivý motor,
+ skvelý podvozok,
+ výborné jazdné vlastnosti,
+ vhodne umiestnený zadný spojler proti oslňovaniu od áut za sebou,
+ výborná prevodovka,
+ grafika infotainmentu,
+ po sklopení sedadiel rovné dno kufra,
+ cena.
 

     



MÍNUSY:

- brzdy pri športovej jazde rýchlo vädnú,
- chýba LED indikácie otáčok (8. gen. to mala),
- nemá tlačidlo štart,
- lacno pôsobiace vonkajšie lišty dverí,
- nedotiahnuté niektoré dizajnové detaily.
 

Honda Civic Elegance rok výroby 2016
Motor:

atmosférický zážihový radový 4-valec uložený vpredu naprieč, objem 1798 cm3, 4-ventily na valec, rozvod SOHC, max. výkon 104 kW (142 k) / 6 500 ot, max. krútiaci moment 174 Nm / 4 300 ot, EURO VI

Pohon: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies 
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu vlečné ramená, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy, ABS, rozdeľovač brzdnej sily, brzdový asistent, stabilizačný systém, asistent rozjazdu do kopca, aktívne brzdenie v mestskej premávke, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, elektrický posilňovač riadenia
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 17", 6,5 x 16"
pneu 225/45 R17, 205/55 R16
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 370 x 1 795 x 1 440 mm, objem kufra - 477 / 1 210 l, nádrž 50 l, pohotovostná hmotnosť - 1 278 kg (s náplňami + 75kg vodič), kombinovaná spotreba - 5,8 l/100 km, reálna spotreba (kombinovaná): 7,0 l/100 km

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 215 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,7 s

Cena:

15 990 € (základ S)

19 490 € (základ Elegance Connect +)

20 990 € testovaný kus štandardná cena

17 490 € testovaný kus akciová cena

 

Komentár redakcie: Oliver TEKNÖS

Honda Civic s atmosférickým motorom ma príjemne prekvapila. Mám totiž skúsenosti s naftovou verziou 1,6 i-DTEC v karosérii kombi a to je také obyčajné a priemerné auto. Jednoducho nevytŕča z davu bežných približovadiel. Už po pár metroch v benzínovom hatchbacku som však zistil, že toto je úplne iná káva. V dobe uspatých turbomotorov potešia rýchle reakcie atmosférickej jednotky 1,8 i-VTEC, ale aj slušný záťah. Motor nie je ani pri spodku letargický ako niektoré podobne veľké motory. Skvelej pohonnej jednotke sekunduje výborná prevodovka s krátkymi dráhami a dobre odstupňovanými rýchlosťami. Srdce vodiča poteší aj čitateľný podvozok, ktorý je síce orientovaný skôr na komfort ale v žiadnom prípade sa nezľakne zákrut. Civic s benzínovým motorom ma naozaj veľmi milo a pozitívne prekvapil. Hľadať auto nižšej strednej triedy tak kompaktná Honda by bola rozhodne vo finálovom výbere. Dokonca by som jej odpustil aj zvláštne tvarovaný interiér, ale to je už vec vkusu...


PS: Kupujte kým je čas. O pár mesiacov už atmosféra v Honde nebude.

Komentár redakcie: Adam KRAHULEC

Deviata generácia Civicu „zreje ako víno“, najmä po dizajnovej stránke. Zatiaľ čo pred modernizáciou sa mi veľmi nepáčila, teraz je to presne naopak. Stačilo pár zmien a Civic vyzerá naozaj dobre. Napriek tomu, že pôsobí dosť športovo, je to skutočne praktické auto. Veľký kufor, vpredu dostatok miesta vo všetkých smeroch a k tomu úžasné magic seats. Tie patria medzi jednu z vecí, ktoré v novej generácii, žiaľ, neuvidíme. Druhou je atmosférická „jednaosmička“. Podobné jednotky už pomaly, ale isto vymierajú. Je to naozaj škoda. Krásny a lineárny záťah až do takmer 7000 ot./min., na voľnobehu neskutočne tichý a spotreba viac než dobrá. K tomu presná prevodovka s krátkymi dráhami (mimochodom, radiaca páka je umiestnená geniálne) a výborný podvozok. Interiér vyzerá na prvý pohľad možno trochu „rozhádzaný“, no po chvíli som si naň zvykol. Celkovo sa mi s Civicom jazdilo nadpriemerne dobre a nenašiel som ani veľa negatív, v podstate iba dve. Ovládanie palubného počítača je teda totálne chaotické, navyše grafika jeho displeja je biedna. Parkovacia kamera je aj v nižších výbavách, no senzory chýbajú. Navyše je nechránená a ľahko sa zašpiní, takže niekedy sa na ňu nedá úplne spoľahnúť. Vo vyšších výbavách už senzory sú, takže toto by ma od kúpy neodradilo a po chvíli by som si možno zvykol aj na ten palubný počítač.