Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

K tomu pridám pár ďalších zaujímavostí: CR-V 4. generácie má kufor väčší než Octavia III (CR-V ponúka 590 a 1670 l) a zároveň najväčšiu šírku v triede. Napriek pripájateľnému pohonu oboch náprav AWD je v celom interiéri rovná podlaha bez stredného tunela. Vnútri je ozaj priestranná, štyroch odvezie skutočne pohodlne a ticho. Aj v rýchlostiach nad 130 km/h je mimoriadne tichá. S 1,6 biturbo dízlom s max. výkonom 118 kW (160 k) a 350 newtonmetrami dokáže s manuálnou prevodovkou jazdiť v kombinovanej premávke za cca 6 litrov nafty na sto kilometrov a ťažné zariadenie zvládne 2 tonový brzdený príves. Keďže nejde o žiadnu horúcu novinku, ale modernizovanú verziu, Honda Slovensko ponúka dlhodobý cenový bonus 1200 € a výbavu v podobe strešného spojlera a krásnych prahov dverí v hodnote ďalších 1200 € získate bezplatne.

Podľa zámorských štandardov je Honda CR-V kompaktným SUV, no v Európe 3. a 4. generácia patrí skôr k tým väčším. V Japonsku je dokonca považovaná za luxusné auto, pretože prekračuje rozmerové limity ľudových áut stanovené pre preplnené mestá. Má more konkurentov, zo všetkých kontinentov a prakticky všetkých masových výrobcov áut. Napriek tomu, alebo možno práve preto, že v polovici 90. rokov bola jednou z prvých v tomto segmente, je dodnes veľmi obľúbeným rodinným autom. A to napriek viacerým nedostatkom (viď tabuľku PLUSY/MÍNUSY nižšie). O niektorých hovorí celý motoristický svet. 

Nie, že by to bolo podstatné, no je minimálne zaujímavé, že každý kontinent si označenie CR-V vysvetľuje inak. Podľa japonských médií je to Comfortable Runabout Vehicle, v Európe Compact Recreational Vehicle a v Austrálii Civic Recreational Vehicle. Pôvodná CR-V totiž prišla na svet v roku 1995 na báze vtedajšej Hondy Civic.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Veľká zmena

Modernizovaná 4. generácia prišla na Slovensko takto pred rokom. V tomto prípade neradno hovoriť o klasickom facelifte, pretože Japonci toho zmenili ozaj dosť. Okrem vzhľadu vo veci širšieho predného a zadného nárazníka, ktoré majú zlepšiť aerodynamiku, dali dozadu čiastočne LEDkové skupinové svetlá a navrhli špeciálne disky kolies pre zníženie odporu vzduchu turbulenciami. K tomu zmenili nastavenie pruženia viac k športovej jazde, teda tuhšie tlmiče a zmenené skrutné stabilizátory. Ako zmenené som nezistil, no podľa toho, ako sa auto v každej ostrejšej zákrute nakloní, to asi robili v prospech mamičiek, ktoré nebaví kočíkovať a deti hojdajú za jazdy. Zväčšením predného rozchodu o 15 mm, čo vôbec nie je málo, obmedzili nedotáčavosť. Zlepšenie odozvy volantu v zákrutách prináša aj zväčšenie uhla odklonu kolesa o 0,5° a o 8% ostreší prevod riadenia. Nízku vnútornú hlučnosť ešte znížili použitím zdvojenej hrúbky izolácie vo dverách. Hrubšie koberce a nový materiál v stĺpikoch a prednej kapote majú o ďalších 6% zásluhu na supertichom interiéri. A to stále nie je všetko! Nové veci sú aj pod prednou kapotou. V ponuke už nie je 2,2 litrový naftový 4-valec i-DTEC. Miesto neho je tu dvoma turbami prepĺňaná 1,6-ka. S možnosťou získať až 9-stupňovú automatickú prevodovku a množstvom asistenčných systémov CR-V v tejto oblasti napriek veku svojich konkurentov stále prekonáva. Spomeňte si na akýkoľvek systém (okrem nočného videnia) a CR-V ho má. Kontroluje jazdné pruhy, sleduje mŕtvy uhol a vzdialenosť od áut pred vami, má adaptabilný tempomat, dokáže čítať niektoré dopravné značky...

TopSpeed.sk test - Honda CR-V 1.6 DTEC

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov
EuroNCAP hodnotenie Honda CR-V 2013

S týmito výsledkami sa pred troma rokmi (verzia pred modernizáciou) Honda CR-V vôbec nemala za čo hanbiť. Práve naopak. Dnes už konzorcium EuroNCAP užíva prísnejšie hodnotiace kritériá, ktoré hlavne v oblasti asistentov vodiča Honda dorovnala prakticky všetkými dnes známymi...

Honda vyrába autá, za ktorými sa môžu autičkári zabiť (Civic TypeR, nová NSX) a autá, ktoré sa nekupujú srdcom, ale rozumom. CR-V medzi nimi panuje. S nepresvedčivým pohonom oboch náprav AWD, svetlou výškou (165 mm) nižšou než má Octavia III Scout (171 mm), alebo Passat Alltrack (174 mm), bez špeciálne zosilnených spodných častí nie je pre terén vhodná ani len náhodou. Prakticky všade s ňou budete na hranách a horizontoch "šúchať" brucho. Kým je to hlina, nevadí. Každopádne, schopnosťami v teréne zaostáva aj za zodvihnutými kombíkmi. Ale to je asi v poriadku, pretože CR-V má celkom iné silné stránky. Je to snáď jediné SUV, ktoré poľahky zvládne aj rolu MPV. Priestranným interiérom, skvelou variabilitou, rovnou podlahou a obrovským priestorom pre batožinu svojej triede kraľuje. Honda CR-V 4. generácie je skôr veľmi bezpečné a úsporné rodinné MPV s nejakými schopnosťami mimo ciest, ktoré ponúka posed a výhľad ako SUV s možnosťou ťahať si radosť na kolesách vozíkom do dvoch ton za sebou. A také autá trh veľmi neponúka. Základná cena verzie 2,0i vo výbave S s pohonom predných kolies je tesne nad 20 000 €. Špičková verzia 1,6 DTEC Executive s 9st. automatom stojí 36 400 €.

Cenník Honda CR-V 4. generácie

Honda CR-V 1,6 DTEC
rok výroby 2015

 

PLUSY:

+ pekná (nie krásna) zvonku,
+ priestranná a pohodlná,
+ rovná podlaha v celom aute,
+ jednoduché sklápanie zadných sedačiek,
+ "plná" nálož bezpečnostných systémov a           asistentov vodiča,
+ mimoriadne tichá vnútri,
+ manuálna prevodovka vodiča poteší,
+ dobrá cena,
+ slušne spracovaný interiér,
+ adaptívny tempomat funguje ako má,

+ ovládanie navigácie je hračka,

+ kombo spotreba 6,1 l/100 km.

     


MÍNUSY:


- nepresvedčivý pohon 4x4,
- svetlá výška len 165 mm,
- motor v nízkych otáčkach nevládze,
- horný displej ostal ako z roku 1999,
- v zákrutách sa priveľmi nakláňa,
- na priečnych nerovnostiach poskakuje,
- multimediálny systém pôsobí ako doplnok,
- priemer otáčania až 11,7 m,
- zastaraná grafika displejov.

Honda CR-V 1,6 DTEC rok výroby 2015
Motor: dvoma turbodúchadlami prepĺňaný vznetový radový 4-valec uložený vpredu naprieč s medzichladičom vzduchu, objem 1 597 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 76 x 88 mm, kompresný pomer - 16,0:1, max. výkon 118 kW (160 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 350 Nm / 2 000 ot, litrový výkon 73,75 kW / l (100,3 k/l). Emisná norma Euro VI.
Pohon: 6-stupňová mechanická prevodovka, pripájateľný pohon 4x4 v prípade preklzu predných kolies.
Podvozok:

nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie, skrutné stabilizátory, ABS, TCS, BAS, ESC.

Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 18", plášte 225/60 R18
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4608 x 1096 x 1685 mm, rázvor náprav 2630 mm, objem kufra - 590 - 1 670 l, pohotovostná hmotnosť - 1 710 kg, výkonová hmotnosť - 14,49 kg / kW, kombinovaná spotreba - 5,1 l / 100 km, reálna spotreba 6,1 l
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 202 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,6 s
Cena: Základný model od 29 990 €,
Testovaná verzia 36 390 €
Komentár redakcie: František HANZEL

Honda CR-V je jedným z áut, ktoré poslúžia iba na presun z bodu A do bodu B a nebudete v ňom chcieť tráviť veľa času navyše. Riadením a jazdnými vlastnosťami pripomína skôr dodávku a motor má aj napriek dvom turbám slabý ťah v nízkych otáčkach. Ponúkne však slušný vnútorný priestor a ak máte problém s pohybovým aparátom budete ho milovať. Pri nastupovaní sa totiž budete zohýbať iba minimálne. Auto je celkovo pomerne nevýrazné a zrejme zaujme najmä skalných priaznivcov značky.