Či sa to Honde CR-V 2.2 i-DTEC bude páčiť alebo nie, je a hlavne v budúcnsoti bude stále porovnávaná s konkurenciou v podobe Ford Kuga, Kia Sportage, VW Tiguan, Toyota RAV4 alebo aj napríklad Hyundai Santa Fe novej generácie. Nie len že sa na seba Santa Fe a CR-V náramne podobajú (to fakt majú rovnakú prednú masku?) ale v istom zmysle aj útočia na tých istých zákazníkov. Zatiaľ čo Honda zlepšovala rokmi dobré a overené, tak Hyundai skokovo vylepšoval čo sa dalo (aj pri Sportage). Kým pre pár rokmi delila tieto dve značky najmä mentálna hrádza, dnes idú bok po boku do boja o potenciálnych klientov.

 

Ak zoberieme do úvahy dizajn, tak štvrtá generácia CR-V spravila krok správnym smerom. Prvé dve generácie pôsobili skôr ako facelift, tretia priniesla sviežeho ducha no a táto posledná je opäť ďalší level. Nemusíte so mnou súhlasiť, ale najmä v tejto testovanej farbe je to vyslovene pekné auto!

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD

Test Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD

V jednom z testov na internete som čítal, že interiér Santa Fe pôsobí v porovnaní s Hondou CR-V "hodnotnejšie a invenčnejšie". Tu si dovolím zásadne nesúhlasiť, pretože je to práve výborne navrhnutý a poskladaný interiér, čo stavia toto auto v mojich očiach na vyššiu priečku. Áno, spomínam to aj vo videu, ale skutočne si nepamätám iné SUV, kde by sa mi takto dobre radili rýchlosti a celkovo mi padlo ovládanie interiéru tak do ruky, ako v novej generácií CR-V. Čo je v prípade tohto auta plus, interiér prešiel podstatným zlepšením voči predchádzajúcej generácií, keď boli tvrdé plasty v podstatnej miere potlačené v prospech tých mäkčených. Nebál by som sa ho nazvať prémiovým najmä vďaka výbornej kvalite spracovania aj keď zrovna originalitou neohúri a voči takej Mazda CX-5 pôsobí "komplikovanejším" dojmom.

 

To najväčšie eso v rukáve je však skvelá variabilita interiéru, hlavne zadnej časti, ktorá začína byť v autách značky Honda pravidlom, viď nová Honda Civic Tourer. Jedným ťahom sklopíte zadné sedačky do úplnej roviny a razom tu naložíte aj slona. Do Santa Fe tiež, ale len po kusoch, pretože rovnú plochu tu nevytvoríte...

Interiér novej CR-V môžem!

Interiér novej CR-V môžem!

Testovaná Honda CR-V mala pod kapotou vylepšenú honďácku klasiku 2,2 turbodiesel (110 kW a 350 Nm pri 2000 o/min) spriahnutý so 6 st.manuálom (v Accorde aj v silnejšej verzií 132 kW a 380 Nm). Áno, som zaťažený na automaty (jáj, pohodlný som...) ale v tomto prípade mi to vďaka skvelo umiestnenej páke a dobre odstupňovanej prevodovke ani neprišlo ako mínus. Čiže ak ste rovnaký pacient ako ja, skúste dať manuálu v tomto aute šancu. Je navyše lacnejši...

 

Dieselový klepot je od posádky veľmi slušne izolovaný a neprejavuje sa ani pri vyšších otáčkach (počujete len veľmi vzdialené zvuky). Tie "vyššie otáčky" ale berte s rezervou, pretože takmer nikdy nebudete v situácií, aby ste motor museli "nezdravo" točiť. Jeho pružnosť je totiž výborná. Odmenou vám bude priemerná spotreba v okolí 7 litrov na 100 km, čo je približne na úrovni lepších konkurentov. Čakali ste menej, či viac?

Interiér CR-V prešiel výrazným zlepšením voči tretej generácií

Interiér CR-V prešiel výrazným zlepšením voči tretej generácií

Hondy nikdy neboli o ultra komfortných podvozkoch a CR-V vám to len potvrdí. Túžite po pohodlnom a plavnom SUV? Siahnite po Santa Fe. Ak však preferujete istejšiu stopu a športovejšiu jazdu, CR-V je to pravé pre vás. Možno nemá až tak dokonale vyladený podvozok ako Mazda CX-5, ale svojím prejavom vás rozhodne nesklame. Čo vás však možno nemilo prekvapí je fakt, že aj napriek výborným jazdným vlastnostiam je cit vo volante akýsi gumenný. Jednoducho pôsobí až príliš odtiahnuto od toho, čo sa pod kolesami deje. Bude to ale bežnému užívateľovi klasického SUV vadiť? Nemyslím si...

Honda CR-V získala v crash testoch Euro NCAP plných 5 hviezdičiek

Honda CR-V získala v crash testoch Euro NCAP plných 5 hviezdičiek

V zime isto oceníte novú generáciu systému 4x4, ktorý Honda volá Real Time AWD. Jedná sa v podstate o Haldex 4. generácie a funguje úplne mimo vodiča a v plne automatickom režime. Sleduje jednotlivé kolesá a ich trakciu ale aj napríklad náklon auta, takže výjazd do zasneženého kopca už nebude nikdy problém.

Honda CR-V sa nezľakne ani ľahšieho terénu. Ale tam sa aj tak skoro nikdy nepozrie...

Honda CR-V sa nezľakne ani ľahšieho terénu. Ale tam sa aj tak skoro nikdy nepozrie...

Výrobca ma 2,2 i-DTEC motor naladený podpriemerne, vzhľadom na jeho objem. Špičkové parametre 110 kW (150 k) pri 4000 ot a 350 Nm pri 2 200 ot majú už desaťročie naftové motory s objemom 2 litre a dokonca menšie. Dokonca mnohí ponúkajú vrchol krútiaceho momentu v stále širšom spetkre otáčok. Honda je v tomto o dekádu späť. Za papierové parametre motora palec dolu. Ale, meranie na valcovej záťažovej brzde v MM racing ukázalo väčší naftový štvorvalec v trošku lepšom svetle. Odmerané maximum výkonu dosiahlo až 127 kW (173 k) pri 3 700 ot a celkom placatý priebeh krútiaceho momentu s vrcholom až 393 Nm pri 2 550 ot. Zaujímavé je tiež spomenúť, že straty v hnacom ústrojenstve pre nestály pohon 4x4 sú zhruba o 1/3 menšie (70 k), než pri permanentnej štvorkolke...

graf priebehu vykonu a krutiaceho momentu Honda CR-V 4. gen

O predajnom úspechu automobilu nakoniec aj tak skoro vždy rozhodne pomer ceny a hodnoty, ktorý kupujúci dostane. Základná cena CR-V začína na 20.990 EUR (2.0 i-VTEC 2WD) a testovaná 4x4 s dieselom pod kapotou na 26.690 EUR. Už základná verzia je podľa mňa lákadlom do sveta kvalitných SUV, aj keď iba s pohonom prednej nápravy. Úprimne, potrebujete do mesta štvorkolku?

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD
rok výroby 2013

PLUSY:

+ výborne spracovaný interiér,
+ zladenie motora a prevodovky,
+ rozumná základná cena,
+ vtipne vyriešené prahy,
+ výborný posed za volantom,
+ odhlučnenie a izolácia motora.

     

MÍNUSY:

- predná maska zo skladu Hyundai,
- biedna grafika stredového displeja,
- nepresvedčivý zapínateľný 4x4 pohon, 
- relatívne gumenné riadenie.


Cenník modelov Honda CR-V platný na Slovensku.

Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD rok výroby 2013
Motor: dvoma turbodúchadlami prepĺňaný vznetový radový 4-valec vpredu naprieč s medzichladičom vzduchu, objem 2 199 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 85 x 96,9 mm, kompresný pomer - 16,3:1, max. výkon 110 kW (150 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 350 Nm / 2 000 - 2 750 ot, litrový výkon 50 kW / l (68 k/l). Emisná norma Euro V.
Pohon: 6-stupňová mechanická prevodovka, pripájateľný pohon 4x4 v prípade preklzu predných kolies.
Podvozok:

nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie, skrutné stabilizátory, ABS, TCS, BAS, ESC.

Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 18", plášťe 225/60 R18
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4570 x 1820 x 1685 mm, rázvor náprav 2630 mm, objem kufra - 589 - 1 669 l, pohotovostná hmotnosť - 1 578 kg, výkonová hmotnosť - 14,34 kg / kW, kombinovaná spotreba - 5,6 - 5,8 l/100 km, (reálna 7 l / 100 km)
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 190 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 9,7 s
Cena: Základný model 2,0 i-VTEC 4x2  od 21 350 €,
Testovaná verzia 2,2 i.DTEC 4x4 od 26 840 €
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 48 obrázkov