Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov
Smart ventilation system kontroluje obsah CO2 vnútri aj okolo auta. Automaticky prepína vetranie a tiež sám odhmlieva okná, dokonca aj keď je klimatizácia vypnutá. Super, čo poviete?

Druhú generáciu predstavili koncom r2013, v USA začiatkom roka 2014. S týmto autom má Hyundai odvážnejšie plány a auto prichádza aj do EÚ. Medzigeneračný dizajnérsky ale aj konštrukčný posun je doslova skok. Nový Genesis je športovo elegantný a zaujímavý zároveň. Slová ako krásny, alebo pekný mi z úst ešte pôjdu ťažko. No má karmu, ktorá pripomína to najlepšie z Japonska - Lexus a Infitiniti. Na domácom trhu a v USA je Genesis sedan v ponuke so 4 benzínovými motormi. Tri z nich sa volajú Lambda V6 a majú objemy 3,0, 3,3 a 3,8. Komu sa máli, v ponuke je aj motor Tau 5,0 V8 GDI. Okrem toho sú v ponuke verzie s pohonom zadných kolies, alebo s inteligentným 4x4x HTRAC a pre každý motor 8-stupňový automat s ručným radením pre každý motor, prípadne 6-stupňový manuál, ak by niekto predsa len bol ochotný používať ľavú nohu a pravú ruku...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Všimol som si, že viacero médií porovnáva Genesis sedan s Audi A8, BMW 7, Mercedesom S. Myslím si, že je to trochu prehnané. Proti týmto autám má Hyundai mimo EÚ extra veľký typ Equus s dĺžkou 5,5 metra. Ten je však celkom zastaraný. Trochu tomu pomýleniu rozumiem, Genesis sedan je väčší než typy A6, trieda E a rad 5. Čo do kategórie, najpriameším konkurentom preň mi vychádza Volvo S80. Faktom však je, že v Genesise sa posádka vozí s luxusom, pohodlím a vymoženosťami luxusnej triedy áut. Žiadne kompromisy. To kedysi platilo aj o najväčšom Volve. Má to však dve ale. Jednak to už bolo dávno a S80 sa ako mnoho áut dnes potácala na rozhraní tried. S80 konkrétne vyššej strednej a luxusnej triedy. Švédi s privolením majiteľov v Číne dostali zelenú na typ S90. Už len označenie by malo naznačovať, že nové luxusné Volvo urobí ten polschodík k veľkým chlapcom. Mám pocit, že Genesis sedan ho má pred sebou na zdolanie tiež. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Pre Genesis sedan je k dizpozícii 10 farieb (8 tmavých, biela a strieborná). Všetky sú v jednej cene. Rovnako ako 5 interiérových farieb, ktoré vytvárajú aj materiály ako pravé drevo, koža nappa, hliník...
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov
Soundsystem Lexicon si dali v Hyundai vytvoriť na mieru. Systém má 17 repro a špecialisti o tvrdia, že je to najlepší autosystém v sériovom aute.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov
PERLIČKY len v Genesis sedan: smerovky nemajú klasický troj, ale päťblik. HeadUp displej je nastaviteľný, dokonca viac než má jeho tvorca BMW. Okrem sklonu a jasu sa dá meniť aj veľkosť fontov a zobrazované farby.

Genesis nie je len najlepší Hyundai, ale aj najlepšie a najpokrokovejšie auto z Kóreje. Ak je prvým v rade, základom luxusných mašín rôznych kategórií, všetky otvorené mysle a ľudia bez predsudkov sa majú na čo tešiť. Neprajníkom kórejských áut garantujem začiatok ťažkých čias. Od teraz s každým rokom stratia minimálne jeden z neveľa argumentov okrídleného tvrdenia - kórejec až nakoniec. Ak by ma v Kóreji počuli, videli, alebo čítali, vrelo odporúčam vytvoriť novému rodu nové meno. Presnejšie novú značku. Genesis vôbec neznie zle, aj logo vyzerá kráľovsky. Načo k tomu všade tlačiť háčko v ovále a kurzívach?


Hyundai Genesis II sedan 3,8 HTRAC
rok výroby 2014

 

PLUSY:

+ cena len 60 000 €,
+ dychberúce jazdné vlasnosti
   (komfortné aj športové),
+ presné, precízne riadenie,
+ špičkové technológie a systémy,
+ inteligentný pohon 4x4 HTRAC,
+ 8st. prevodovka funguje veľmi dobre,

+ všetky známe prvky komfortu,
+ všetky podporné systémy vodiča,
+ kvalitné a pravé materiály vnútri,
+ špičkové audio Lexicon so 17 repro,
+ 77 litrová nádrž umožní dojazd 800 km,
+ pri 130 km/h točí motor len 2050 ot.

 

     

MÍNUSY:

- v EÚ jedna verzia motora/pohonu/výbavy,
- mierne vyššia spotreba
  (výrobca udáva 11,6 l - počas testu 10,8 l),
- preposilované riadenie aj v režime sport,
- prevodovka v eco dusí motor pri 1000 ot
  (to napriek veľkému 6valcu autom šklbe),
- bez LED/LASER svetiel a smeroviek,
- smart trunk otvorí kufor aj keď nechcete :)

 


 

Cenník modelov Hyundai Genesis platný na Slovensku.

 

Hyundai Genesis 3,8i HTRAC

rok výroby 2014

Motor:

atmosférický zážihový vidlicový 6-valec, uložený vpredu pozdĺž nad prednou nápravou s priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov, objem 3 778 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 96,0 × 87,0 mm, kompresný pomer 11.5 : 1, max. výkon 232 kW (315 k) / 6 000 ot, max. krútiaci moment 397 Nm / 5 000 ot, litrový výkon 61 kW (83 k) / l, emisná trieda Euro 6.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon všetkých kolies HTRAC s variabilným rozdelovaním krútiacého momentu medzi prednú a zadnú nápravu

Podvozok:

nezávislé viacprvkové zavesenie oboch náprav, kotúčové brzdy na oboch nápravách - vpredu s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC, TCS, BAS, ATCC

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov vpredu 8,5 x 19" + pneu vpredu 245/40 R19, rozmery diskov vzadu 9 x 19" + pneu vzadu 275/35 R19

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4990 x 1890 x 1480 mm, objem kufra - 493 l, rázvor 3100 mm, pohotovostná hmotnosť - 2 055 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 11,6 l/100 km (výrobca), počas testu 10,8 l/100 km, objem nárdže 77 l, výkonová hmotnosť 8,85 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 240 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,5 s

Cena:

Testovaná verzia 3,8i HTRAC - 59 990 eur