Dizajnom zreje ako víno

 

Tu naozaj nie je veľmi čo objavovať ani predstavovať, keďže aktuálnu šestku môžete vidieť celkom často už celú dekádu. No v edícií 20th Anniversary ponúka špeciálne lakovanie, plakety na blatníkoch, či výnimočné čalúnenie. Bordová Artisan red v kombinácií s chrómovými lištami a 19" kolesami dodáva šestke mimoriadne decentný, elegantný až luxusný nádych. Naozaj doslova prémiové auto nie len zvonka, ale keď si pozriete obrázky interiéru, zistíte, že aj vnútri.

Vek prezrádza grafikou svetiel a infotaimentom

Napriek mimoriadne nadčasovému dizajnu, za ktorý sa Mazda 6 ani dnes nemusí hanbiť... čo hanbiť, veď ona vyzerá nádherne! Až nechcem veriť, že je tu už tak dlho. Vek prezrádza napríklad grafikou svetiel, ktorá dnes už nie je aktuálna a iné trendy vidno aj na zadných svetlách. No musím pochváliť koncovky výfukov, ktoré okrem toho, že sú skutočné, majú aj mimoriadne pekné spracovanie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kvalitou okúzli aj najnáročnejšieho

 

Otváram dvere, sadám dnu a ostávam obarený. Moje oči sa nevedia nabažiť špičkového spracovania, decentne elegantného a zmyselne praktického interiéru, zatiaľ čo hmatom si užívam všadeprítomné prémiové materiály.

Kožička na sedadlách príjemná ako v Range Roveri, stredový tunel mäkučký ako snáď v žiadnom inom aute, čím myslím, že koža nie je natiahnutá na tvrdom plaste, ale je na asi centimeter hrubom molitane), na všetky dôležité funkcie mám hardvérové tlačidlo a klik otočného ovládača zmeny teploty klimatizácie má tak ideálny odpor a tak luxusný zvuk, že si budete teplotu meniť len tak pre radosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Toľko zmyselnosti a emócie mi nezaručí ani nemecká prémiovka s dvojnásobnou cenovkou. Nevraviac o tom, ako prenádherne tá bordová pasuje ku karamelovohnedému interiéru.

Technológiami sklame aj nenáročného


Ak si však potrpíte na technológie, príde sklamanie. Displej pred vodičom, ktorý zobrazuje analógový rýchlomer, jeden údaj z palubného počítača a prípadne potrebu servisu by bol sklamaním už pred tými 10 rokmi. Avšak všetky údaje sú krásne čitateľné, cením lineárne ciachovanie rýchlomera a celkový dizajn prístojového panelu pôsobí síce staro, ale pekne a prepracovane.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Displej infotainmentu je už väčším sklamaním. Rozlíšením a rýchlosťou pripomína minulé tisícročie, ovládaním zase Audi z roku 2005. Parkovacie kamery majú také rozlíšenie, že by som sa nedivil, keby tenší stĺpik ako prekážku neuvidíte.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Audiosystém Bose síce neponúka ktovieako bohaté nastavenia zvuku, no kvalitou reprodukcie patrí k tým lepším a v tejto triede vozidiel až k špičke. Nedisponuje ohromným výkonom, no svojou precíznosťou zahanbí aj násobne drahšie autá.

Praktickosť, zadní pasažieri


Z fotiek sa môže zdať, že zadní pasažieri nemajú priestoru na rozdávanie, no zdanie klame. Nadštandardne dlhé sedáky, mimoriadne pohodlné vyhrievané sedadlá pohodlne usadia aj ľudí nad 180 cm s veľmi príjemnou stredovou opierkou. Rovnako upevňovacie body ISOFIX sú ľahko prístupné, zatiaľ čo ovládanie vyhrievania zadných sedadiel je nepochopiteľne v stredovej opierke, čiže v prípade sklopenia sedadiel alebo obsadeniu tromi ľuďmi vzadu si vyhrievanie nezapnete.

Sklápanie sedadiel síce neponúka ideálne rozdelenie 40:20:40, ale 60:40 a to bez otvoru na dlhé predmety, no aspoň že sa dajú sklopiť z kufra potiahnutím tiahla. Inak je batožinový priestor príjemne vystlaný na všetkých stranách, no nič extra neponúka. Nie sú tu upevňovacie oká, praktické priehradky so sieťkami a do dna priestoru už okrem povinnej výbavy tiež nič extra nedáte. Kufor s objemom 489 litrov sa na tlačidlo nezavrie, ba dokonca ani sám (pomocou pružiny) neotvorí. Objemom však nadmieru postačí. Veď je skoro pol kubíkový.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Jazda ako balzam na dušu


Ponuka motorizácii je značne obmedzená. Jeden dvojliter, jedna dvaapolka. Oba benzínové. V oboch prípadoch sa jedná o atmosférický štvorvalec, pričom vo výročnej edícii len ako 2,5 liter s výkonom 194 koní a 258 Nm. Stovku dokáže pomocou šesťstupňového automatu za 8,1 sekundy a ručička rýchlomera sa zastaví na rýchlosti 223 km/h. Takto z čísel to vyzerá na sklamanie, no opak je pravdou a veľká vďaka patrí Mazde za to, že nie všetko je o číslach.

Na 4-valec až neuveriteľne pokojná a jemná jazda

Pokojná jazda na čiastočný plyn a v nižších otáčkach je tak príjemne a zamatovo jemná, až sa mi nechce veriť, že je tu osadený štvorvalec. Nielen, že takmer neviem o motore, no ja takmer ani neviem o nerovnostiach. Pritom tu mám nenastaviteľný pružinový podvozok bez akýchkoľvek supermoderných technológií. Dlho som premýšľal, ako by som pokojnú jazdu v šestke opísal, no nenachádzam slová. Grandiózne príjemná jazda, až sa pristihujem, ako si užívam pokojnú jazdu. Šestka by sa mala stať vzorom, ako príjemne a pohodlne má auto jazdiť a pritom nestáť ako menší dom.

Nechcite športovať. Fakt nie


To, že atmosférické motory lákajú puristov a petrolheadov, je rovnaký fakt ako to, že šestka má tlačidlo Sport. Ale kašlite na to, napriek nízkej prevádzkovej hmotnosti na úrovni len 1500 kg. Vo vyšších otáčkach sa dostaví v skutku pekný zvuk motora, no výkon, riadenie a ani podvozok nebudú chcieť spolupracovať. Nie, že by bola pomalá v zákrutách. Nie, že by ste jej nejak ublížili. No nebude sa to páčiť ani vám, ani jej.

Diaľnice na výbornú, spotreba pod 7 l tiež


V meste a na okreských výkon nebude to, čoho bude málo, no na diaľnici už áno. A či mi to vadí? Ani nie. Som ohromený výborným akustickým komfortom či už vetrom od okien alebo hlukom kolies od podvozku, Mazda 6 vo svojej triede exceluje a tak si diaľničné tempo užívam v maximálnom pohodlí napriek nedostatku pružnosti, pričom šestka na šestke točí pri 130ke 2600 otáčok :)

Čakal som prestrelenú spotrebu, značne nad tú udávanú. Atmosféram ten krútiaci moment skrátka chýba a treba na ne viac šliapať. Náš 3-mix zahrňujúcim jazdu mestom, okreskami, diaľnicou, stúpaním a klesaním cez Pezinskú babu som sa dostal až o 0,7 litra pod udávaných 7,6 l. Teda skončil som s údajom 6,9 l/100km, čo príjemne prekvapilo.

Tak čo s ňou a teraz?

 

Je nad slnko jasné, že Mazda 6 mnohých odradí pre veľmi dlhý čas na trhu, rovnako ako pre nie príliš výkonné motory a pre dosť zaostalé technológie. No nie všetko je o číslach a nie je zlato všetko, čo sa bliští. Pocity a emócie sa to tabuliek údajov nezmestia a nimi si ma šestka absolútne získala. Je tak úžasná tým, čím by auto malo byť. Tak kvalitné, pohodlné a príjemné vozenie som už dlho nezažil a keď zvážim cenu, ktorá začína na 34 110 € a v končí na 44 150 € v prípade testovanej výročnej edície, tak nie je o čom. Mazda 6 je úžasné auto aké tu čoskoro nebudú! A tá cena? To už ozaj nemôže byť lepšie. Nuže sa poobzerajte za aké "autá" si dnes výrobcovia pýtajú okolo 40 tisíc!

Mazda 6 2,5 Skyactiv G 20th Anniversary:

PLUSY:

+ Spracovanie
+ Kvalita
+ Jazdný dojem
+ Pohodlie
+ Akustický komfort
+ Audiosystém Bose
+ Cena

 

 

 

     

MÍNUSY:

- Jazdná dynamika
- Infotainment
- Technológie
- Dlho bez výrazných inovácií