Označenie Mercedes A200 znamená, že na pohon slúži benzínový motor. Čiže pod kapotou je 1,33 litrový benzínový 4-valec prepĺňaný turbom s výkonom 120 kW (163 k). Ten so 7 - stupňovým automatom DCT zvládne „stovku“ za 8 sekúnd a ponúka maximálnu rýchlosť na úrovni 225 km/h. Auto má AMG paket, 18 palcové AMG disky s rozmermi 225/45 R18 a LED svetlomety. Dizajn je skrátka modernejší, atraktívnejší a detailne prepracovaný. Predná „žraločia“ maska s úzkymi full LED svetlometmi z triedy E či S s jasným podpisom mercedesu spolu so športovým nárazníkom vyzerá jednoducho výborne. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

Testované auto v karosárskej verzii hatchback spolu s motorizáciou, ktorú sme mali na test, váži len 1300 kg. S koeficientom odporu vzduchu 0,25 sme tak na testovacej trase v kombinovanej prevádzke namerali spotrebu na úrovni 6,2 litra. Sériovo je auto ponúkané s obsahom nádrže 41 litrov, za príplatok je však dostupná aj 51 litrová. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Lepšie jazdné vlastnosti

Oproti predchodcovi narástol rázvor o 30 mm a rozchod kolies o 14 mm. Skvelý predpoklad pre výrazne lepšie jazdné vlastnosti nemyslíte? Spolu s adaptívnymi tlmičmi, ktoré ponúkajú 2 jazdné režimy (mäkší pre eco a comfort) a tvrdší pre sport, je to skutočne tak. Štvrtý režim jej individual, v ktorom môžete auto konfigurovať rôzne. Podvozok zmenou jazdných režimov zásadne mení charakter. V športovom režime auto zásadne stuhne a spolu s nízkym posedom a presnejším riadením sa štvrtá generácia „Áčka“ zákrut rozhodne nebojí. A je v nej veľmi svižná, napriek tomu, že sa jedná o jeden zo základných motorov pre toto auto.

Technológie, ktoré by ste v danej triede nečakali

To, čo triedu A skutočne odlišuje od konkurencie, nájdeme v interiéri. Ide rozhodne o jeden z najinteligentnejších kompaktov súčasnosti. Ponúka dva veľké 10 palcové, dotykové displeje v skutočne krásnom vyhotovení. Displeje vychádzajú plynulo z palubovky a pôsobia futuristicky. Veľmi plynulé prostredie infotainmentu je jednoduché ovládať priamo cez dotykové plôšky na volante alebo touchpadom. Priam revolučnou technológiou v tejto triede je rozhodne ovládanie hlasom, pomocou ktorého si viete nastaviť teplotu, trasu navigácie, zapnúť či vypnúť rôzne funkcie, ako vyhrievané sedadlá a podobne. Ďalšou novinkou v tejto triede je navigácia so systémom rozšírenej reality využívajúca obraz prednej kamery. Tá na krásnom stredovom displeji ukáže šípky spolu s názvom ulice, kde presne máte odbočiť. K dispozícii je tiež interiérové osvetlenie spolu s osvetlením prieduchov vetrania a možnosťami miešania farieb. Nechýba inteligentná aplikácia s množstvom funkcií, autonómne parkovanie a multifunkčný volant s dvoma dotykovými plôškami a kvalitný audiosystém. V istých situáciách dokáže Mercedes jazdiť aj samostatne. Dokáže udržiavať odstup od vozidiel idúcich pred vami, sledovať jazdné pruhy a samostatne predchádzať vozidlá, zrýchľovať i spomaľovať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 36 obrázkov

To najlepšie, alebo  nič

Cena základného modelu štartuje na úrovni niečo jemne nad 25 000 eur. V tejto cene však dostanete auto „holé-bosé“ a ako býva zvykom, za všetko si Mercedes nechá priplatiť a nie málo. Benzínová verzia A200 začína na 30 186 eur, AMG línia stojí približne 4 500 eur a prvotriedny balík plus stojí 5 640 eur, avšak to už sa dostávame na skoro dvojnásobnú cenu základného modelu. Výbavu v aute je však rozhodne cítiť. Mercedes triedy A sa pýši naozaj výborným spracovaním materiálov na vysokej úrovni a pocitom v interiéri by ste ozaj nepovedali, že sa jedná „len“ o Áčko, teda najmenší Mercedes. Za svoje peniaze teda dostanete azda  najinteligentnejší a najluxusnejší kompakt, s technológiami a výbavou, ktorú doposiaľ autá tejto triedy nevídali.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov
PLUSY:       MÍNUSY:
 
+ dizajn       - vyššie ceny nákupu
+ špičkové technológie       - servisné náklady
+ jazdné vlastnosti        
+ spracovanie        
+ ergonómia        
+ pestrosť ponuky verzií        
         
         
         
Typ karosérie hatchback
Trieda / kategória nižšia stredná trieda
Vonkajšie rozmery 4 419 mm x 1 796 mm x 1 440 mm
Druh pohonu benzín
Zdvihový objem (ccm) 1 332
Počet valcov 4
Maximálny výkon (kW / ps) 120 kW / 163 koní
Maximálna rýchlosť 225
Maximálny krútiaci moment (Nm) 250 / od 1620 do 4000
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s) 8
Kombinovaná spotreba testu 6,2 l / 100 km
predovovka 7 - stupňová DCT
Hmotnosť 1300 kg
Pohon predný
Rozmer kolies 225 / 45 R18
Rozchod (p/z), rázvor: 1 567 mm vpredu aj vzadu, rázvor 2729 mm
Objem nádrže  41 litrov 
Cena v základe 25 848 eur
Cena testovacieho modelu A200 od 31 314 eur