Test Mercedes Benz GLK 220 CDI

Mercedes-Benz GLK má s Octaviou spoločnú jednu podstatnú vec. Viete akú? Obe autá sú totiž schizofrenicky postavené na rozhraní dvoch tried. Chceli by byť tu aj tam naraz. Ale to žiaľ nejde. Schválne si pozrite rôzne recenzie na GLK a zistíte, že toto auto mnoho ľudí (vrátane rešpektovaných redakcií) radí ku BMW X3 a aj k Audi Q5. Ok, s tým som nemal problém, až do momentu, kým som si nesadol dnu. Vtedy som okamžite pochopil, že toto je o triedu nižšie. Odviesť 4 dospelé osoby je razom tak trochu nepohodlné. Ale inak, ruku na srdce, vo všetkých oblastiach je to skutočne dobré auto! Presvedčte sa v našom videoteste:

Testované GLK je už model po facelifte (zmenilo sa toho po vizuálnej stránke viac) a ja osobne ho radím k tým krajším autám tejto triedy, keďže mi jeho hranatý dizajn vyslovene „reže“. Aj keď, úprimne, na taký Range Rover Evoque nemá (a to nie som priaznivcom mini SUV). Stále sa však musím čudovať, prečo nejazdí po našich cestách viac GéElKáčiek? Je to silnou konkurenciou? Ambicióznou cenou? Alebo niečím iným? Rozhodne sme však behom testu nenarazili na nič, čo by ho malo znevýhodňovať pred konkurenciou, práve naopak, je to skutočne poctivé a kvalitné auto.


Začnem napríklad tým, že názorov na samotný vzhľad GLK je veľa. Kým z Evoque odpadávajú celé zástupy žien, tu je to také, ehm, sterilné. Jednoducho chýba tomu emócia, aj keď Mercedes o nej takmer nikdy nebol. Dizajn je však čistý a uhladený, predné stĺpiky sú v nie bežnom 50 stupňovom uhle, a možno sú nezvyk, ale spoza volantu ich stavbu skutočne oceníte.

Cesta necesta, GLK vie ako z toho von

Cesta necesta, GLK vie ako z toho von

Ako bolo vo videu spomenuté, hranatý dizajn sa prenáša aj do interiéru a veľmi sa ponáša na ten, aký nájdete v triede C. Ale s  jedným podstatným rozdielom – posed za prístrojovou doskou a výhľad spoza relatívne kolmých stĺpikov je iný, diametrálne iný. Schválne nepíšem lepší, horší, pretože si na neho treba zvyknúť. Ale z môjho pohľadu ho chválim!
Vynovené sú aj ukazovatele priamo pred vodičom alebo veľmi dobré spracovaný volant. Celková ergonómia je na jedničku, a na volič rýchlosti automatickej prevodovky pod volantom si zvyknete veľmi rýchlo. Po nejakom čase vám už ani nepríde, že by ste ho mali hľadať tam, kde ho má 95% automobilovej populácie...
Na predných sedadlách sa pohodlne usadí aj človek s výškou nad 190 cm, avšak v tom prípade už za seba neposadí ani priemerne vysokého spolucestujúceho. Jednoducho GLK nie je autom pre celú rodinu.

Pri jazde v GLK nemáte nikdy pocit, že šoférujete neohrabané SUV. A to je to krásne!

Pod kapotou nám pracuje motor s označením 220 CDI, teda 4 valec s objemom 2,1 litra dopovaný dvoma turbami, ktorý má papierovo 170 koní (125 kW) a 400 Nm (1400-2800 o/min). My sme však na valcovej záťažovej brzde vo firme MMracing namerali niečo celkom iné - až 180 koní a 450 Nm! Teda celkom slušné navýšenie výrobcom deklarovaných hodnôt až nebezpečne blízko silnejšiemu bratovi 250 BlueTEC (150 kW /204 k s krútiacim momentom 500 Nm). Motor 220 CDI je mimoriadne šikovne spriahnutý s rýchlou sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC, ktorá má voliacu páku Direct Select umiestnenú pod volantom. Zrýchlenie 0-100 km/h s týmto výkonom je otázkou 8,8 sekundy a topspeed dosahuje 205 km/h. Pýtate sa, že prečo až 8,8 sekundy? Nuž, odpoveď treba hľadať v pohotovostnej hmotnosti, ktorá predstavuje takmer 1900 kg! A tie je občas cítiť aj pri pružnom zrýchlení, najmä ak je na palube viac ľudí.

Interiér je príjemné miesto na trávenie času a najmä na Áčkové stĺpiky si veľmi rýchlo zvyknete

Interiér je príjemné miesto na trávenie času a najmä na Áčkové stĺpiky si veľmi rýchlo zvyknete

Jazda je za volantom GLK jedna z tých pohodlnejších vo svete SUV. A ak sa rozhodnete pre kúpu tohto auta, prosím, nezničte jej kvalitu nezmyselne veľkými kolesami. Úplne postačia sériovo montované 235/60 R 17, aj keď vám predajca rád predá až 20“ kolesá... Jazdné vlastnosti sú nastavené neutrálne, tj presne tam, kde ich cieľová skupina bude hľadať. Nečakajte chirurgickú presnosť ale skôr nemeckú dôslednosť vo všetkom, čo toto auto robí.

Mercedes Benz GLK 220 CDI a jeho rozmery

Mercedes Benz GLK 220 CDI a jeho rozmery

Samotný Mercedes priznáva, že GLK je auto buď pre mladé rodiny bez detí, alebo práve pre staršie, ktoré už svoje deti vystrelili do sveta a tak sa vozia vo dvojici. Je to kvalitný prémiový produkt za skutočne prémiovú cenu, najmä ak si ho chcete zabaliť do príplatkového pozlátka. Základná cena GLK začína na 39 000 EUR, avšak napríklad Evoque štartuje už na 35 800 EUR. Mimochodom, nebude práve toto ten hlavný kameň úrazu pre GLK?

Mercedes Benz GLK 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY + a -

 

PLUSY:

+ výborne postavené a navrhnuté auto
+ kvalita interiéru dýcha každým kúskom
+ akceptovateľná spotreba (komb. 7 l)
+ posed za volantom a výborný výhľad von
+ na triedu SUV komfortný podvozok


MÍNUSY:

- ...lacné auto to teda nie je
- obmedzený vnútorný priestor
- vysoká pohotovostná hmotnosť

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 50 obrázkov

Mercedes-Benz GLK220 CDI

rok výroby 2012

Motor:

vznetový liatinový radový 4-valec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, uložený vpredu pozdĺž nad prednou nápravou s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva, objem 2 143 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 88,0 × 88,3 mm, kompresný pomer 16.2 : 1, max. výkon 125 kW (170 k) / 3 000 – 4 200 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 400 - 2 800 ot, litrový výkon 58 kW (79 k) / l, emisná trieda Euro 6.

Pohon:

7-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon všetkých kolies.

Podvozok:

nezávislé viacprvkové zavesenie predných kolies, vzadu nezávislé zavesenie s priestorovo uloženými ramenami, kotúčové brzdy na oboch nápravách s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC(ESP), TCS, BAS

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,5 x 19" + pneu 235/50 R19.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4536 x 1840 x 1669 mm, objem kufra - 420 - 1500 l, rázvor 2755 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 850 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 6,2 l/100 km (výrobca), počas testu 7,0 l/100 km, objem nárdže 59 l, výkonová hmotnosť 11,96 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 205 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,8 s

Cena:

Základná verzia 200- od 37 440 €,

Testovaná verzia 220cdi 4matic - od 44 160 €