Ceny

Mini, navyše vo verzii Cabrio, nikdy nebude voľba rozumu. Utvrdí v tom cenník. Mini Cooper S Cabrio začína na sume 29 650 €. Keďže Mini je o štýle, rozhodne nechcete “holé” šedé auto. Chcete, aby žiarilo individuálnosťou, aby bolo nádherne iné. No a v záchvate inakosti sa prestanete kontrolovať. Exteriérové prvky v čiernej? Jasné! (+306 €). Celý dizajnový balíček edície Sidewalk? Sem s ním! (+ 4 787 €) Už zrejme chápete, kam toto smeruje. Ešte k tomu pridajme komfortnú výbavu, asistentov vodiča, ale aj adaptívny podvozok spolu so športovou automatickou prevodovkou. Vo výsledku sme sa práve dostali na sumu šialených 44 826 €. Príplatky v cene 14 816 € jednoducho nezaprú, že Mini je pod krídlami BMW. Je teda Mini Cooper S Cabrio voľbou srdca? Nuž čítajte ďalej.

Dizajn

Edícia Sidewalk neprináša iba pár špeciálnych plakiet a líšt. V jej cene máte dvojfarebné 17” disky kolies, ambientné osvetlenie interiéru, adaptívne LED svetlá, špeciálny poťah strechy a aj tie ozdobné lišty samozrejme. Cooper po facelifte dostal celkom zvláštnu “briadku” okolo prednej masky. Čierny leský plast na prvých fotkách vyzeral nie práve najlepšie, ale asi aj vďaka športovému nárazníku som si naň zvykol predsa len o niečo lepšie. Samotný predný nárazník pri tom nie je len okrasný. Okrem klasického prívodu čerstvého vzduchu ku chladiču sa dvojica kanálikov stará aj o chladenie bŕzd. Z bočného profilu sa mi naozaj veľmi páči tvar auta pri zloženej streche. Látková strecha sa zloží do tvaru “spojleru”. S natiahnutou strechou vyzerá auto ako v zásade tradičný miník. Netrpí bežnou chorobou iných kabrioletov, keď hlavne tie s oceľovou strechou vyzerajú ako pick up. V zadnej časti nechýbajú anglické vlajočky a taktiež dvojica koncoviek výfuku v strede.

Strecha pracuje do rýchlosti 30 km/h. Stiahnutie/Zatvorenie je plne automatizované a trvá 18 sekúnd. Ak nechete skladať celú strechu, k dispozícii je aj režim strešného okna, kedy sa pootvorí o 40 cm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Mini Cooper je tak trochu ako Porsche 911. Nie len, že si ich podľa predných svetiel dokážu ľudia popliesť, ale taktiež sa ich ikonický dizajn zásadne nemení. Mini ostáva naďalej verné tvarom, ktoré sme si zamilovali. A to aj vo verzii bez strechy.

Kufor

Ako som avizoval v úvode, v rozumných aspektov Mini jednoduchu neexceluje. Aj keď samotný kufor až tak strašne netrpí skápateľnou strechou, keďže tá sa neskladá úplne. Ostáva zložená za opierkami pre pasažierov na zadných sedadlách (tvárme sa, že si tam niekto okrem detí dokáže sadnúť). Kufor má teda objem 215 litrov, čo postačí aj na výlet vo dvojici. Ak cestujete dvaja, čo je v tomto aute v podstate nutnosť, nemusíte sa obmedzovať a môžete zložiť zadné sedadlá a získať 661 litrov!

Priestor

To, že strecha zásadne neuberá priestor v kufri, bolo dosiahnuté tak, že zadné sedadlá boli posunúté o niečo bližšie k tým predným a majú aj kolmejší sklon. Taktiež komfort cestovania s veterným deflektrom vás utvrdí v tom, že ďalších pasažierov budete voziť iba na krátke vzdialenosti. A oni zas uprednostnia inú dopravu, pretože za seba by som si sadol iba do tureckého sedu.

Interiér

Opäť veľmi nezávideniahodná úloha pre dizajnérov a inžiniérov. Intieriér Mini má danú formu a iba drobné priestory pre zmeny. Jeden z nich dizajnéri našli pri prístrojovom štíte. Pri reinkarnácii Mini Cooperu bol pred vodičom otáčkomer a v strede obrovský okrúhly rýchlomer. Potom nastala doba dotyková a rýchlomer sa musel pratať v oveľa menšej forme ku otáčkomera. Toto rozloženie so zvisýím otáčkomerom nebolo síce najlepšie, ale účel splnilo. Teraz prišla éra digitálna a pratať sa museli všetky analógové ručičky. Nenahradil ich však displej s množstvom volitelných zobrazení, ktorý by ukazoval mapu, optimálny moment preradenia alebo aspoň aktuálne hrajúcu skladbu. Nie. Vrátil sa späť v zásade ten istý formát rozloženia, ktorý neprináša žiadnu výhodu. Jediné, čo môžete meniť, je malá spodná lišta, kde nájdete údaje o jazde alebo teplotu motora. Pri Cooperi S mohla byť táto technológia skvelo využitá, keby sa v režime Sport zmenilo zobrazenie a dominovala by zaradená rýchlosť s indikátorom preradenia. Miesto toho sa okrem nápisu Sport nemení absolútne nič. BMW jednoducho virtuálne cockpity nejdú.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Naopak stredová 8,8” obrazovka je nádherná. BMW je majstrom intuitívnosti infotainmentu. Nie je to inak ani v Mini. V novej verzii sa zmenila úvodná obrazovka, ktorá prináša niekoľko základných formátov zobrazení. Samozrejme sa potom môžete naplno ponoriť do útrob systému, kde nájdete aj nádherne hravé ukazovatele. Napríklad Always Open timer, ktorý meria čas jazdy s otvorenou strechou. Potom sú tu ešte informácie o aktuálnej práci vozidla, keď je Cabrio vyobrazené na pláži a aj to najchladnejšie srdce roztopí Mini Cooper so slnečnými okuliarmi. K zvyšku interiéru, je to hravá klasika tejto značky. Život mu dodáva dvojfarebné vyhotovenie. Bežne nie som fanúšikom bielych poťahov, ale v prípade, že má na ne piecť slnko, je toto lepšia voľba než čierna. Trošku som zneistel pri občasnej jazde so zavretou strechou. Začal som vnímať zvuky vŕzgania, ktoré je však spôsobené aj časťami skladacej strechy, nie samotným spracovaním. Celkom veľkým faux pas je bezdrôtové nabíjanie umiestnené do lakťovej opierky. Samo o sebe je to celkom fajn nápad, lebo na telefón aspoň priamo nepáli slnko. Pri bezdrôtovom nabíjaní sa smartphone výrazne zahrieva a klimatizovaná priehradka by bola parádnym riešením. Bohužiaľ je v Mini lakľová opierka mikroskopická a nezmestil sa tam ani iPhone 11 v bežnej veľkosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motor a Spotreba

Pod prednou kapotou nájdeme 2,0 litrový benzínový radový štvorvalec. Jeho výkon pritom nie je nijako oslnivý, minimálne na papieri. V rozmedzí od 5 000 do 5 500 otáčok poskytuje výkon 131 kW (178 k) a krútiaci moment 280 Nm. Ten je dostupný už od 1 350 otáčok, vďaka čomu má Cooper S veľmi rád zamotané zákruty. Motor totiž nemá problém zabrať a doslova vytiahnúť 1380 kg vážiace kabrio zo zákrut. Horšie to je pri predbiehaní. Počas môjho výletovania po okreskách som často narazil na nejaký kamión, alebo inú “pojazdnú prekážku”. Nabudený jazdným prejavom auta v zákrutách som ostal doslova v šoku, keď ten predbiehaci manéver nebol taký svižný, ako som pôvodne čakal. Mini Cooper S Cabrio samozrejme nebude mať problém s predbiehaním, len treba pamätať na to, že pod pravou nohou nemáte tradičný 300 koňový hothatch.

Nižší výkon má však za následok veľmi priaznivú spotrebu paliva. Cooper S totiž stále dokáže fungovať v “kľudovom režime”, keď sa dokážete dostať aj pod 7 litrov na 100. Prvý kombinovaný úsek som uzavrel na hodnote 6,3 litra. Jazdenie pre zábavu po okreskách taktiež spotrebu až tak nepokazilo. 8,7 pri naozaj širokom úsmeve rozhodne nie je zlé. Vo finále, po 380 kilometrovom výlete som prišiel domov so spotrebou 7,8 l. A to aj po jazdení pre radosť a viac než 100 diaľničných kilometroch.

Jazda

Aké je to teda jazdiť s Mini Cooper S Cabrio? Veľmi záleží na tom, či máte strechu alebo nie. V momente, ako ju zložíte, odpustíte každú jednu chybu a začnete si naplno užívať. A presne o tom toto auto je. Nemáte sa zamýšlať nad tým, ako je predražené, alebo že iný hothatch je voľba rozumu. Mini je voľba srdca a ak sa vám páči jeho štýl, niet čo riešiť. A úplnú bodku za pochybnosťami dá práve výlet za peknými cestami. Ten ukrutne tvrdý podvozok aj v najmäkšom nastavení začne dávať okamžite zmysel a auto v podstate nepozná slovo náklon. Napriek elektronickému posilňovaču riadenia máte jasnú predstavu o tom, čo práve robia predné kolesá. Správanie Mini nádherne poodhalila dvojica vláseniek. Najprv som ju šiel s plne aktívnou trakčnou a stabilizačnou kontrolou. Pochopiteľne, trakcia robila svoju robotu a zamedzovala pretáčaniu kolies aj na úkor dynamiky. V takýchto podmienkach chcete jazdiť minimálne v režime DSC Sport. V tomto režime už mohlo Mini na výjazdoch dýchať o niečo lepšie, ale stále tam bolo v zlomovom momente cítiť zásahy elektroniky, ktorá doslova vypla príval výkonu. Nebojte sa tak elektronických pomocníkov vypnúť úplne.

Cooper S nehryzie, práve naopak, je veľmi čitateľný. Teraz už auto nič nebrzdilo a nádherne sa prehnalo dvojicou ostrých zákrut. Vnútorné koleso s menšou trakciou sa zahryzne a vy sa iba čudujete, ake ste tú zákrutu prešli tak rýchlo a bez nedotáčavosti. S Mini je jednoducho radosť jazdiť v zákrutách a taktiež aj radiť so 7 stupňovou DCT prevodovkou. Okrem pádiel pod volantom totiž umožňuje radenie celkom masívnou pákou a to je pre mňa obrovská satisfakcia. V manuálnom režime reaguje na vaše pokyny rýchlo a hlavne pri podraďovaní sa zbytočne nepýta až do momentu, kým nehrozí pretočenie motora. Neviem posúdiť, ako by sa Mini Cooper S Cabrio správal s manuálom, ale s automatickou prevodovkou bude lepšie využiteľný na každý deň. Nechcem použiť klišé prirovnanie “jazdí ako motokára”. Ale jazdí naozaj dobre a presne. Hádam iba s dávkovaním bŕzd som miestami bojoval a prijal by som o niečo prudší nástup brzdného účinku. A spomínal som zvuk motora? Na nejaké tresky plesky zabudnite, ale to odfukovanie turba je jednoducho dokonalé a je to akási čerešnička na tejto torte radosti.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Verdikt

Ak ste rozumný človek, okolo tohto auta ani nechoďte. Cena je naozaj ťažká na strávenie a z množstva príplatkov sa vám bude robiť nevoľno. Ak však chcete zábavné malé auto, ktoré má bezkonkurenčný štýl, s Mini Cooper S Cabrio určite nespravíte chybu. Cenovo je väčší brat John Cooper Works už naozaj úplne inde a nie som si celkom istý, či by dokázal ponúknuť až tak iný zážitok, ako Sko. Cooper S predstavuje veľmi rozumný kompromis medzi jazdnými výkonmi a každodennou využiteľnosťou. A práve to je na ňom to krásne.

PLUSY:

+ výborná priľnavosť

+ jazdné vlastnosti

+ sklápateľné zadné sedadlá

+ spotreba

+ zvuk motora

+ možnosť sekvenčného radenia

+ ikonický dizajn

     

MÍNUSY:

- tvrdosť podvozka

- pazvuky pri jazde so zavretou strechou

- malá priehradka pre bezdrôtové nabíjanie

- výhľad dozadu

- zrýchlovanie pri vyšších tempách

- digitálny prístrojový štít

  Mini Cooper S cabrio 2,0
131 kW A7
Mazda MX-5 2,0 Skyactiv
135 kW M6 Revolution Top
základný model 23 650 €
(Cooper One cabrio 2,0 75 kW M6)
28 490 €
(MX-5 2,0 Skyactiv 97 kW M6 Challenge)
adekvátny model 29 650 €
(Cooper S cabrio 2,0 131 kW A7)
35 790 €
(MX-5 2,0 Skyactiv 135 kW M6 Revolution Top)
adekvátna výbava športové sedadlá, DAB, adaptívny podvozok, automatická klimatizácia, Harman Kardon soundsystem, vyhrievané predné sedadlá a volant, bezkľúčový vstup, adaptívny tempomat, zadná kamera, parkovací asistent, koža, 17-palcové disky, PDC vpredu a vzadu, Edícia Sidewalk, adaptívne LED, navigácia, HUD displej v sérii: zadná kamera, športové sedadlá, 16-palcové disky, automatická klimatizácia, adaptívne LED, Bose soundsystem, vyhrievané sedadlá, bezkľúčový vstup, zadné PDC, navigácia, DAB, tempomat
výsledná cena 44 466 € 35 790 €
  VW T-Roc cabrio 1,5 TSI
110 kW A7
Mini Cooper JCW cabrio
170 kW A7
základný model 35 160 €
(T-Roc cabrio 1,5 TSI 110 kW A7)
23 650 €
(Cooper One cabrio 2,0 75 kW M6)
adekvátny model 35 160 €
(T-Roc cabrio 1,5 TSI 110 kW A7)
37 738 €
(Cooper JCW cabrio 170 kW A7)
adekvátna výbava v sérii: LED svetlá, adaptívny tempomat, parkovací asistent, PDC vpredu a vzadu, automatická klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, bezkľúčový vstup, alarm, navigácia, DAB, 17-palcové disky

za príplatok: adaptívny podvozok 1 240 €, soundsystem Beats 470 eur
v sérii: JCW trim, adaptívny podvozok, HUD, 17-palcové disky

za príplatok: softop Mini yours 815 €, koža 509 €, navigácia 1 528 €, balík s automatickou klimatizáciou a vyhrievanými sedadlami vpredu a bezkľúčovým vstupom a vyhrievaným volantom 1 579 €, balík s adaptívnym tempomatom a zadnou kamerou a PDC vzadu 1 426 €, adaptívne LED 407 €
výsledná cena 36 870 € 46 752 €