Určite nie je dokonalý. Ale pozitíva markantne prevyšujú nad negatívami...

Aj prvej generácii crossoveru Nissanu z roku 2007 môžeme vďačiť za mimoriadne rozšírenie tohto typu karosérie medzi verejnosťou. Pamätáte si na mediálnu a reklamnú kampaň? Ja si na TV spoty spomínam doteraz. Optimistické očakávania značky Qashqai prekonal. Za 7 a pol roka predali 1,3 milióna Qashqaiov prvej generácie! Bolo teda na čo nadviazať.

Nástupca nesmel sklamať

Druhá generácia naviazala filozofiou na predchodcu, pridala viac luxusných prvkov výbavy a oveľa dynamickejší a krajší vzhľad. V roku 2017 mu Nissan doprial facelift. A ten mu mimoriadne prospel. Qashqai dal napr. zbohom guľatým hmlovkám s gýčovým chrómovým lemovaním a vyzerá agresívne. Vo vnútri je môj obľúbený volant z Micry. Vybrúsili ho ako diamant, aby mohol naďalej miešať karty vo „svojej“ triede, aj keď už nie je najmladší. A ide mu to skvele... 

Seat Ateca, VW Tiguan, Mazda CX-5, Renault Kadjar a mnoho ďalších „bojuje“ na rovnakom fronte. Pomaly začínajú vládnuť, keďže SUV a crossoverov sme v Európe kupovali v r. 2017 o 1/5 viac ako v r. 2016. Trend je jasný. Už viackrát som vyjadril, že crossovery nemusím. Ale pozor! Hlavne tie, ktoré sa hrajú na to, že zvládnu viac, pritom majú svetlú výšku ako bežný hatchback a neponúkajú ani pohon 4x4. Naopak, „univerzálov“, ktorí sa neboja mierneho terénu, mesta, okresiek a ani diaľnic, uznávam a Qashqai je jedným z nich.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Príjemný interiér s retro tlačidlami

Sympatie začínajú po nastúpení do interiéru. Dizajn vnútra Nissanov je veľmi príjemný. Nie sú fádne, chladné... Naopak. Kvalitné materiály a spracovanie tvoria majoritu kokpitu Qashqaia. Udrie do oči „3D“ prešívanie celokoženého čalúnenia sedadiel kožou Nappa. Nielen, že skvele vyzerá, ale nešmýka sa nich tak, ako na „klasickej“ hladkej koži. Posed za volantom je výborný. Aj napriek vyššej karosérii si sedadlo spustíte primerane nízko. Sedadlá sú veľmi dobré, vyšším ľuďom by sa však zišlo podvihnutie prednej časti sedáku na podopretie stehien. Inak si zaslúžia vysoké hodnotenie. Sú pohodlné, akurátne tvrdé a podržia aj v zákrutách. Za nimi však neostáva prebytok miesta. Qashqai je tak akurát priestranný, za seba (mám 186 cm) si sadnem, kolená však už atakujú predné sedadlo. Nečakajte priestrannosť Nissanu Pulsar. Ani batožinový priestor nie je rekordmanom triedy. Ponúka základný objem 410 l. Je však praktický aj pre dvojité dno. Časťou „podlahy“ môžete vytvoriť kolmú praktickú prepážku. Nakladacia hrana je pomerne nízko. V Nissane nezabudli ani na rezervné dojazdové koleso. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Interiér je príjemným miestom pre život. Okrem pár detailov. Vyhrievanie sedadiel pracuje ako leňochod. Trvá celé minúty, kým vám na pozadie sála teplo. Navyše, ovládanie výhrevu umiestnili na jedno z najnešťastnejším miest. Na umiestnenie pod lakťovou opierkou nadávam aj z mojej súkromnej Mazdy a tu je to rovnaké. Aj ďalšie tlačidlá zakomponovali Japonci veľmi neergonomicky. Ovládač na prepínanie režimov pohonu 4x4 je utopený vľavo pod volantom. Nevyhovovalo mi ani umiestnenie radiacej páky, ktorá je príliš vzadu. Čo sme si s kolegami všimli po dôkladnejšom preskúmaní, je spracovanie a prevedenie niektorých tlačidiel a gombíkov. Akoby sa vrátili z 90. rokov. Osobne mi to až tak nevadí, k inak skvelému tvaru a materiálom interiéru však nepasujú. Nepasoval ani vŕzgavý zvuk z madiel predných dverí. Schránka pred radiacou pákou je príliš malá a dnešné prerastené mobily sa do nej pohodlne nezmestia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Skvelý motor podporujú krátke prevody

Na maličkosti z interiéru zabudnete ihneď po naštartovaní motora 1,6 dCi a po prvých kilometroch. Tak kultivovaný, tichý a zvukovo príjemný diesel v kubatúre som dlho nejazdil. Dáva 96 kW (130 koní) pri 4000 ot/min a 320 Nm pri 1750 ot/min. S motorom sa spája zaujímavosť. Majorita dieselov je výrazne nadštvorcových, teda majú väčší zdvih ako vŕtanie valcov. Toto 16V DOHC dCi je však podštvorcové! Vŕtanie je 80 mm a zdvih valca 79,5 mm. Aj z toho pramení hlad po otáčkach, ľahké vytáčanie a nie úplne spodová charakteristika. A to mám radšej benzínové motory. 1,6 dCi od pôvodom od Renaultu má „dostalo“. Je použiteľný od 1500 ot/min. Doprajte mu však aspoň 1800 ot/min a on začne pôsobiť neuveriteľne vitálnym dojmom. Nemá problém s vytáčaním do vysokých otáčok a na prvé tri prevodové stupne je až hyperaktívne živý. Palec hore! Neduní, má hladký chod a je výborne odhlučnený. Maximálne ide 190 km/h a zrýchlenie na stovku zvládne za 10,5 sekúnd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou ide o výborný pohon. Do „trojky“ je nakrátko sprevodovaný, čo mu na pocitovej dynamike pridáva. Akcelerácia na cieľových 100 km/h značí viac ako 4000 ot/min na 3. prevodovom stupni! Štvorka znamená výrazný prepad otáčok. Aj preto je pri mestských 50 km/h vhodnejšia trojka. Na štvorke motor spadne do letargického pásma okolo 1500 ot/min. Skvelá je aj odozva na stlačenie plynového pedálu. Medziplyny som triafal ako na staršej benzínovej atmosfére...

Má elán a nepýta zaň veľa

Diaľničná rýchlosť 130 km/h znamená na šestke 2500 ot/min, čo sa vraj už v dnešnej dobe nenosí. Motor je však vo svojom živle a nemá problém akcelerovať. A neznamená to ani príliš zvýšený apetít. Dlhodobých tempomatových „stotridsať“ zvláda za 5,8 l/100km. Testovaciu trasu sme prešli za 6,1 l/100 km. Kombinovane viete dynamicky jazdiť za 5,5 -6,5 l/100 km. Economy rally znamená 4,8 l/100 km. Klobúk dole. Nissan oficiálne udáva kombinovane 5,1 l/100 km pre verziu s 19-palcovými kolesami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Použiteľný radca radenia? Nežartujem. Takto nakalibrovaný „asistent“ beriem, aj keď ho nepotrebujem. Nekáže vám radiť už pri 1800 ot/min, ako v iných autách. Niekedy máte preradiť až pri 2500 ot/min. Zrejme rešpektuje točivejšiu charakteristiku motora. A keď pri 100 km/h zošliapnete plyn bližšie k podlahe, radí vám podradiť dokonca do štvorky. Keď sme už pri radení, je dobré... Ale nič viac nečakajte. Dráhy sú presné, ale veľmi dlhé a ľahký chod neponúka žiadnu mechanickú odozvu. 

Radenie 6-stupňovej manuálnej prevodovky je dobré. Nič viac, nič menej...

Nešťastné umiestnenie vyhrievania sedadiel.

Krása a funkčnosť nejde dokopy

Motor sa mi dostal pod kožu a sekunduje mu aj výborný podvozok s jednou väčšou chybou krásy. Qashqai jazdí ako hatchback C segmentu. Takmer sa nenakláňa. Nemá problém s rýchlymi prejazdmi zákrut, aj keď to od neho málokto očakáva. Riadenie je akurátne tuhé a môžete sa naň spoľahnúť aj pri ostrých zmenách smeru. Opäť veľmi milé prekvapenie. Čo je teda chybou krásy? Búchanie na nerovnostiach, resp. veľmi veľké a ťažké kolesá. Qashqai v testovanej výbave Tekna+ obúva vzhľadovo zaujímavé 19-palcové kolesá s pneumatikami 225/45 R19. A to je kameň úrazu. Nissan nie je nekomfortný, pôsobí primerane plavne, ale rázy od kolies občas zarazia. Ťažké koleso strieľa do karosérie a tlmiče majú čo robiť, aby ho upokojili. Toto by chcelo ideálne 18-palcové kolesá. Podvozok však neodskakuje a zadná náprava multilink si prácu odvádza perfektne (2WD verzie majú jednoduchú zadnú nápravu s torznou priečkou).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Crossover by mal jazdiť dobre nielen na ceste, ale aj v miernom teréne. Predsa na to tu sú, aby boli univerzálmi. Inteligentný pohon 4x4 –i ponúka 3 jazdné režimy. 2WD znamená pohon len prednej nápravy a na každodenné jazdenie po meste, okreskách a diaľnici je ideálny. Režim Auto rozdeľuje podľa potreby krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu a informuje vás o % podiele na displeji medzi budíkmi. Reálne dáva „na zadok“ max. 20 - 30 %. Pri ostrých výjazdoch s natočenými kolesami pomáha aj mrštnejšiemu správaniu. Pri bežnej jazde ide na zadné kolesá minimum % podielu krútiaceho momentu. Režim Lock je tu pre mierny, ale aj stredný terén. Rozdelí krútiaci moment 50:50 medzi nápravy a funguje do 50 km/h. A zvládne aj terén.

Bol som s ním na obľúbenej „offroad“ testovacej trase, kde som potrápil Vitaru aj Duster, a Qashqai sa nenechal zahanbiť. Má dostatočnú svetlú výšku (18 cm) a nie, nejde len o módny kvázi crossover/SUV. Ponúka hodnotu a schopnosti navyše. Len si ho musíte kúpiť v 4WD verzii. Nissan ponúka aj čisté predokolky. V mojich očiach tým pádom kúpa crossovera stráca zmysel.

Nissan však predáva 4x4-i pohon len v kombinácii s motorom 1,6 dCi a manuálnou prevodovkou, čo je veľmi obmedzujúce. Chcelo by to pridať benzínový motor a automatickú prevodovku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aj crossover Nissanu má systém, ktorý som opisoval už pri Teste Micry. Active Ride Control stabilizuje Qashqai v priamom smere pri ostrom brzdení alebo pri prejazde terénnymi „vlnami“ prostredníctvom brzdnej sily na zadnej náprave. Active Trace Control pribrzďovaním jedného z predných kolies pomáha mrštnejšiemu a menej nedotáčavému správaniu v zákrutách (podobný systém XDS má napr. VW Group). 

Na diaľnici sa taktiež nestratí, práve naopak. Aj vo vysokých rýchlostiach pôsobí Qashqai stabilne. Opäť prirovnám k bežnému hatchbacku nižšej strednej triedy. Nedávno som mal diaľničnú skúsenosť s Mitsubishi Outlanderom a Eclipse Cross. Najmä prvý menovaný na diaľnici dvakrát stabilne nepôsobil. Eclipse bol na tom lepšie a páčil sa mi, Qashqai je však ešte ďalej. Aj odhlučnenie vo vysokých rýchlostiach je na úrovni. Qashqai neduní a nehučí. Pohodu na palube mierne narúša valivý hluk od kolies. Celok je však nadpriemerne odhlučnený.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Infotainment na dôchodku

V čom Qashqai pôsobí zastaralo, je použitý infotainment. Pri malej Micre som ho pochválil za prehľadnosť a ovládanie. Qashqaiu by sa hodil väčší displej ako použitý 7-palcový. Taktiež grafika a rozlíšenie nedosahuje kvalít niektorých konkurentov. Je však logický, mobil spárujete cez Bluetooth rýchlo a nechýbajú klasické hardvérové tlačidlá. Malé rozlíšenie cúvacej kamery a 360° pohľadu uberá na použiteľnosti. Zabudnite aj na moderné rozhrania Android Auto a Apple CarPlay. Celok je funkčný, avšak pre auto kalibru Nissanu Qashqai to chce modernejšie riešenie. Audiosystém s 8 reproduktormi BOSE nehral úplne márne, chce to však detailné vyladenie ekvalizéra a najmä pridanie basov. Hrá čisto a výškovo, hutnosť a presnosť nízkych tónov trocha chýba. Aj tak ho považujem za nadpriemerný.  

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Minuloročný facelift sa dotkol aj ponúkanej výbavy a asistenčných systémov vodiča. K monitorovaniu mŕtveho uhla, rozpoznávaniu dopravných značiek, parkovaciemu asistentovi a monitorovaniu únavy vodiča pribudlo autonómne brzdenie a monitorovanie priestoru za autom pri cúvaní. Signalizáciu vozidla v mŕtvom uhle umiestnili logickejšie dovnútra kabíny na plast vedľa A stĺpika. Je tak viac v zornom poli vodiča. Systém monitorovania únavy ma raz na diaľnici poslal na kávu, pričom o pár minút som mal už plné „skóre“ aktivity. Qashqai v roku 2018 dostane aj systém ProPilot. Ide o poloautonómne riadenie s adaptívnym tempomatom. Nissan potreboval systém doladiť pre európske cesty. Náš kus tento systém zatiaľ nemal. V blízkej dobe ho Qashqai vo výbave Tekna a Tekna+ dostane. 

 Záver a zhodnotenie

Qashqai je mimoriadne podarené auto a z testu ste zistili, že sa mi veľmi páčil. Má výbornú aliančnú pohonnú jednotku. Sekunduje jej podvozok, ktorý sa nebojí zákrut ani vysokých diaľničných rýchlostí, kde je veľmi stabilný. Hodili by sa mu však menšie disky. Aj kvôli schopnému pohonu 4x4 ide o univerzála na každý deň a nálepka „crossover“ ponúka hodnotu navyše. Také auta uznávam. Navyše pri svojej „práci“ vyzerá dizajnovo veľmi dobre, aj keď nie je najmladší. Aj výbava zodpovedá súčasnej dobe. Ak si pozriete mínusy v záverečnej tabuľke, okrem búchania kolies ide o maličkosti. Aj preto hodnotím vysokými 8/10. Zaslúži si ich a pri kúpe môže byť aj jedným z vašich favoritov. 

Nissan Qashqai 4x4 dCi 130
Rok výroby: 2017

Cenník Nissan Qashqai

 

Plusy:

+ mimoriadne podarený motor - silný, kultivovaný a točivý diesel 1,6 dCi,

+ ticho na palube,

+ podvozok, ktorý sa nebojí ani zákrut,

+ sprevodovanie podporuje dynamiku,

+ tuhšie nepreposilované a presné riadenie,

+ má pohon 4x4, prekvapivo schopný aj v miernom teréne,

+ vzhľad po facelifte,

+ posed za volantom, veľmi dobré sedadlá,

+ kvalitné materiály v interiéri (okrem pár detailov),

+ nízka spotreba paliva, aj pri vysokých rýchlostiach (6,1 l/100 km na testovacej trase),

+ dojazdová rezerva,

+ použiteľný "poradca" radenia,

+ čisto hrajúci audiosystém BOSE.

 

 

 

Mínusy:

- búchanie veľkých 19-palcových kolies na nerovnostiach,

- umiestnenie niektorých tlačidiel v interiéri a ich archaické stvárnenie,

- výhrev sedadiel je veľmi pomalý,

- pre vyšších ľudí priemerný priestor na kolená a hlavu vzadu (uberá panoramatická strecha),

- dlhé dráhy radenia,

- nemožnosť prizdvihnúť predok sedáku,

- príliš vzadu umiestnená radiaca páka a pred ňou malý odkladací priestor na mobil,

- menší kufor,

- zaslúžil by si infotainment a parkovaciu kameru s vyšším rozlíšením,

- nemá adaptívny tempomat (v r. 2018 ho dostane spolu s poloautonómnym riadením ProPilot).

 

 

Nissan Qashqai 4x4 dCi 130 rok výroby 2017
Hnací agregát: Turbom prepĺňaný radový vznetový 4-valec s priamym vstrekovaním common rail, objem 1 598 cm3, 4-ventily na valec, vŕtanie x zdvih 80 x 79,5 mm, rozvod DOHC, max. výkon 96 kW (130 k) / 4000 ot/min, max. krútiaci moment 320 Nm / 1 750 ot/min
Pohon: 6 stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies s pripojiteľným pohonom 4x4
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson s trojuholníkovým ramenom, nezávislé zavesenie kolies zadnej nápravy s vinutými pružinami, elektronické systémy ABS, ESP, TC
Kolesá: zliatinové19 palcové disky, pneu 225/45 R19
Rozmery a hmotnosť: d x š x v - 4394 x 1 806 x 1595 mm, rázvor 2 646 mm, objem batožinového priestoru 410 l s náhradným kolesom, pohotovostná hmotnosť 1 527 - 1614 kg, kombinovaná spotreba 5,1 l/100 km (reálna 6,1 l/100 km), objem palivovej nádrže 65 l,
Dynamické parametre: maximálna rýchlosť - 190 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 10,5 s
 
 
Nissan Qashqai 1.6 dCi
96 kW M6 4x4 TEKNA+
Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D
110 kW M6 AWD REVOLUTION
základný model
19 159 €
(Qashqai 1.2 DIG-T 85 kW M6 VISIA)
22 900 €
(CX-5 2.0 Skyactiv-G 121 kW M6 EMOTION)
adekvátny model
35 300 €
(Qashqai 1.6 dCi 96 kW M6 4x4 TEKNA+)
32 700 €
(CX-5 2.2 Skyactiv-D 110 kW M6 AWD REVOLUTION)
adekvátna výbava
19-palcové disky, parkovací asistent, zadná kamera, predné a zadné PDC, BOSE soundsystem, DAB, navigácia, LED svetlá, sklenená strecha, kožený interiér, automatická dvojzónová klimatizácia, vyhrievané predné sklo, vyhrievané predné sedadlá, tempomat, elektrické sedadlo vodiča, príplatková farba
v sérii: head-up displej, zadná kamera, 19-palcové disky, vyhrievaný volant, LED svetlomety, automatická klimatizácia, predné a zadné PDC, vyhrievané predné sedadlá, DAB, elektrické sklápanie zrkadiel, tempomat

za príplatok: navigácia 500 €
výsledná cena
35 850 €
33 200 €
 
Škoda Karoq 2.0 TDI
110 kW M6 4x4 STYLE
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI
110 kW M6 4MOTION EDITION HIGHLINE
základný model
19 770 €
(Karoq 1.0 TSI 85 kW M6 AMBITION)
22 670 €
(Tiguan 1.4 TSI 92 kW M6 TRENDLINE)
adekvátny model
27 470 €
(Karoq 2.0 TDI 110 kW M6 4x4 STYLE)
35 850 €
(Tiguan 2.0 TDI 110 kW M6 4MOTION EDITION HIGHLINE)
adekvátna výbava
v sérii: 17-palcové disky, LED svetlá, bezkľúčový vstup, alarm, PDC vpredu a vzadu, adaptívny tempomat, automatická dvojzónová klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel

za príplatok: Style Plus so zadnou kamerou a elektrickými zadnými dverami a navigáciou 849 €, 19-palcové disky 841 €, parkovací asistent 322 €, panoramatické strešné okno 1 049 €, vyhrievané čelné sklo 199 €, DAB 106 €, Canton soudsystem 367 €, rezerva na disku 138 €
v sérii: automatická 3-zónová klimatizácia, navigácia, PDC vpredu a vzadu, parkovací asistent, zadná kamera, adaptívny tempomat, LED svetlá, 18-palcové disky, alarm, vyhrievané predné sedadlá, Active Info Display

za príplatok: 19-palcové disky 630 €, DAB 210 €, kožený interiér s elektrickými sedadlami 2 150 €, panoramatické strešné okno 1 300 €, Soundsystem Dynaudio 660 €, rezerva na disku 200 €
výsledná cena
31 341 €
41 000 €
 
Hyundai Tucson 2.0 CRDi
136 kW M6 4x4 PREMIUM
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T MIVEC
120 kW A8 4WD INSTYLE
základný model
20 490 €
(Tucson 1.6 Gdi 97 kW M6 COMFORT)
20 490 €
(Eclipse Cross 1.5T MIVEC M6 INFORM)
adekvátny model
32 290 €
(Tucson 2.0 CRDi 136 kW M6 4x4 PREMIUM)
29 990 €
(Eclipse Cross 1.5T MIVEC 120 kW A8 4WD INSTYLE)
adekvátna výbava
v sérii: 19-palcové disky, LED svetlá, vyhrievanie predných a zadných sedadiel a volantu, vyhrievanie predného okna pod stieračmi, automatická klimatizácia, tempomat, predné a zadné PDC, navigácia, zadná kamera

za príplatok: panoramatické okno 1 200 €, kožené čalúnenie s ventiláciou predných sedadiel 1 000 €
v sérii: LED svetlá, PDC vpredu a vzadu, 360-stupňová kamera, kožené čalúnenie, vyhrievané predné sedadlá, adaptívny tempomat, automatická dvojzónová klimatizácia, Rockford Fosgate soundsystem, DAB rádio, 18-palcové disky
výsledná cena
34 490 €
29 990 €
Komentár redakcie: Marek PAUCO

Na úvod uvediem, že auto na mňa spravilo veľmi dobrý dojem, hoci sa povenujem aj jeho slabším stránkam. Podarenému dizajnu exteriéru však vôbec nesekunduje interiér. Niektoré detaily v aute, ovládanie spätných zrkadiel, ovládanie stropného osvetlenia, ovládanie clony panoramatickej strechy... To všetko vyzeralo ako spred desiatich, ba dokonca až spred dvadsiatich rokov. Výhrady mám aj k ergonómii ovládania. Umiestnenie tlačidla ručnej brzdy, ovládanie pohonu 4x4, vyhrievanie sedadiel... To nemohli vymyslieť lepšie umiestnenie? Prišlo mi to strašne nelogické. Inak ovládanie a jednotlivé funkcie bez problémov. Niekomu možno bude vadiť väčšie množstvo tlačidiel ako na volante, tak na stredovom paneli, ale tento štýl mi vyhovuje viac ako ovládanie cez obrazovky dotykom.  Výhrady mám aj k lakťovej opierke, ktorá sa nedá nastavovať. Za to ale skrýva rozmernú odkladaciu skrinku. 


Dobrý posed  za volantom som si našiel hneď. Ovládanie a jazdné vlastnosti vzhľadom na triedu auta boli výborne. Taktiež musím pochváliť rozmerné spätné zrkadlá s elektrickým asistentom upozorňujúcim na autá v mŕtvom uhle. Konečne niekto zapojil zdravý rozum a signalizačnú kontrolku umiestnil zvnútra. Pri jazde som mal ale pocit, že pri aktivácii upozornenia akoby dvakrát alebo trikrát až nepríjemne cvaklo relátko v poistkovej skrinke. Taktiež sa mi páčila kombinácia oranžovo-bieleho podsvietenia budíkov a ovládačov.


Stretávacie svetla svietili dobre, k intenzite a smere diaľkových svetiel mám výhrady. Možno som zvláštny alebo rozmaznaný, ale strašne mi vadilo, že som pri diaľkových svetlách videl aj líniu stretávačiek, a to dosť výrazne.  Prepínanie automatických diaľkových svetiel v mojom prípade nezaváhalo ani raz. Ešte k téme svetlá. Počas jazdy v hustej hmle som si všimol, že pár drobných svetelných lúčov zo svetla smeruje aj šikmo nahor, akoby do vesmíru. 


A skoro som zabudol. Strašne malé madlá dverí. Chlap, ktorý ma ruku ako menšiu lopatu, tam jednoducho celú ruku nezmestí a bude zatvárať dvere len prstami.


Moje hodnotenie auta za tých pár mnou absolvovaných kilometrov je niekde medzi 7-8 z 10.

Komentár redakcie: Miloslav MIHALIK

Ako prvé, čo ma zaujalo po nasadnutí, bolo ticho. Naozaj som nečakal takto odhlučnený naftový štvorvalec, ten motor som prakticky nepočul. K slovu sa dostával až niečo nad 2 000 otáčok, dovtedy ste o ňom vôbec nevedeli. Krátko sprevodovaná prevodovka trocha zmazala výkonový hendikep, motor však aj napriek tomuto "cheatu" išiel neskutočne rýchlo do otáčok. Až nezvyčajne na novodobé motory s emisnou normou Euro 6.

Interiér mi veľmi nešmakoval. Ovládače ako z áut 90-tych rokov, ovládanie výhrevu sedadiel dosť od ruky, ergonómia nie je veru silnou stránkou Qashqaiu. Vadili mi tiež vŕzgajúce madlá na dverách.

Ako celok pôsobí Qashqai naozaj vyrovnane a na nič sa nehrá. Možno by sa mu hodil ešte silnejší motor, ktorý by bol spárovaný s prevodovkou viac "do rýchla". Točiť pri diaľničnej 130ke na najvyššom rýchlostnom stupni na vznetovom motore 2 500 otáčok sa už dnes proste nenosí.