TopSpeed.sk test - Renault Mégane GT 4. gen

Teda pardon, verziu GT už nejaký čas v predaji ponúkajú. Všimli ste si? Asi nie, no vôbec by som sa nedivil. Na to, ako špeci tento model je, ho marketing opovážlivo médiám zovšednil. A to je veľká chyba, alebo minimálne škoda, lebo Mégane GT 4. generácie si jednoznačne zaslúži špeciálnu pozornosť. Nuž, tu je. V podobe nášho klasicky dlhého a podrobného videotestu nižšie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

4. generáciu typu Mégane postavili Francúzi na platforme CMF-CD vyvinutej spolu s Nissanom, ktorý na ňu postavil typ Pulsar. Francúzi sa však rozhodli, že svoje rodinné auto urobia nižšie v oblasti strechy, čo v kombinácii s ozaj vydareným novým dizajnérskym štýlom značky vytvára mimoriadne príťažlivé auto. Veľké LED céčka vpredu skvelo dopĺňajú permanentne svietiace červené LED pásiky vzadu, čo je skvelé pre aktívnu bezpečnosť premávky. Neznášam ľudí, ktorí si ani v daždi, či hmle nezapnú zadné svetlá. V Mégane 4 toto, našťastie, riešiť nemusíte. Auto pôsobí svalnato, ale nie agresívne. Klasické verzie dopĺňa aj elegantný sedan. Ten ako GT neexistuje. Smutné je, že táto generácia asi nebude existovať ako 3-dverový hatchback, ktorý marketing tak rád, aj keď neoprávnene volal coupé. Tieto verzie sú však všeobecne na vymretie...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Mégane GT prichádza medzi mnoho zdatných konkurentov. Vybrať si medzi nimi vôbec nie je jednoduché. Ak aj Renault tomuto naozaj veľmi vydarenému modelu pri predstavení nevenoval extra pozornosť, naopak ľudia, ktorí tento model konfigurovali, si urobili domáce úlohy na jednotku. Mégane GT si totiž môžete kúpiť (rovnako ako predošlú generáciu) s výkonným benzínovým (205 k) aj naftovým motorom (165 k). Má skvelý neutrálny podvozok, dokáže jazdiť za slušne nízku reálnu spotrebu, prichádza v karosérii hatchback aj kombík, má vo svojej triede jedinečný systém pririaďovania zadnej nápravy 4Control a hlavne má naozaj skvelú cenu. Je fakticky najlacnejším, alebo druhým najlacnejším hothatchom na trhu. Seat Leon FR je v cenníku lacnejší, no treba ešte porovnať aj základnú výbavu. V tomto prípade za necelých 22 tisíc eur získate ozaj skvelé auto. Napriek niektorým chybám od nás dostáva plných 10/10 v hodnotení cena/protihodnota. A to od nás doteraz dostalo naozaj veľmi málo áut...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov
EuroNCAP Renault Mégane 2015

Zisk 5 hviezdičiek v nárazových testoch EuroNCAP bolo pre Renault Mégane 4. generácie povinnosťou. Posádka vnútri je v tomto aute vždy na dobrom mieste. Horšie, aj keď nie tragické, je to s chodcami...

Renault Mégane GT 4. generácie je jednou z najlepších volieb medzi športovými hatchbackmi v súčasnosti. Máme len úplne nepatrné výčitky, no za to naozaj veľa veľa pochvál. Naozaj skvelé auto za super cenu!
TopSpeed.sk test - Renault Mégane GT 4. gen

 

Renault Mégane GT 4. gen
rok výroby 2015

 

PLUSY:

+ cena už od 22 000 €!
+ dizajn, 
+ pôsobí robustne a solídne,
+ športové jazdné vlastnosti, 
+ nie je prehnane tvrdý,
+ 4control je skvelý, auto vrhá do zákrut,
+ dynamika/pružnosť (s oneskorením),
+ skvelé predné sedadlá, 
+ športové zadné sedadlá sú rarita!,
+ nemá eco režim,
+ orientácia sekv. radenia prevodovky EDC,
+ veľké pádla pod volantom, no sú vysoko, 
+ nepreradí o 2 hore ak radíte ako prevodovka,
+ volant a strmšie riadenie 2,3 ot vs 2,9 bežne,
+ úsporný, dokáže v kombo 6,5 l/100 km,
+ predná kapota sa otvára ozaj doširoka,
+ správny medzistupeň medzi bežnými modelmi a RS,
+ FullLED svetlá veľmi dobre, v GT sú štandard,
+ spracovanie interiéru,
+ mód RS Drive,
+ gigantický kastlík, snáď najväčší od Civic 8G.

     

MÍNUSY:

- prevodovka EDC nepodrží otáčky,
- nevypínateľná trakčná/stabilizačná kontrola,
- autodiaľkové svetlá zapnú/vypnú neskoro,
- zdĺhavé a zložitejšie ovládanie cez LCD,
- adaptívny tempomat iba nad 40 km/h,
- nádrž GT 50l, bežné modely 47 l, aký to má zmysel?
- biedny zvuk športového motora.
 

 

 

 


 

 


Cenník modelov Renault Mégane platný na Slovensku.

 

Renault Mégane GT 1,6

rok výroby 2015

Motor:

zážihový turbom prepĺňaný 4-valec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1618 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 79,7 x 81,1 mm,  max. výkon 151 kW (205 k) / 6 000 ot, max. krútiaci moment 280 Nm / 2 400  ot, litrový výkon 94,4 kW (128,4 k) / l. Emisná norma Euro VI.

Pohon:

7-stupňová automatická prevodovka EDC, pohon prednej nápravy

Podvozok:

nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, torzná tyč, kotúčové brzdy s vnútorným chladením, elektronické systémy ABS, BAS, ESC, DSC. Launch Control, elektronické pririaďovanie zadnej náprav 4Control,

Kolesá:

ľahkozliatinové disky 8J 18", pneu 225/40 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 359 x 1814 x 1 447 mm, rázvor náprav 2 669 mm, objem kufra - 384 l, pohotovostná hmotnosť - 1 392, kombinovaná spotreba (výrobca) - 6,0 l/100 km, spotreba (test) - 6,6 l/100 km, objem nádrže 50 l, výkonová hmotnosť 9,22  kg/ kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 230 km/h 
zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 7,1 s.

Cena:

verzia Mégane GT 1,6 od 21 990
testovaná verzia Mégane GT 1,6 - 24 000 €

 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov
Komentár redakcie: František HANZEL

Megane GT je pre mňa prekvapením tohto roka. Všetky ostatné automobilky by ho promovali samostatne ako hot hatch, iba Renault si môže dovoliť uviesť ho na trh iba tak mimochodom. Jeho zástupcovia totiž vedia, že mali a budú mať niečo ešte lepšie. No už Megane GT je naozaj skvelý. Športový, rýchly, agilný, vrtký, priam sa vrhá do zákrut, dobre drží stopu, má strmé riadenie, ale stále je každodenne použiteľný, praktický a relatívne pohodlný. Krásne zrýchľuje a dokonca aj dvojdpojková prevodovka je inteligentnejšia ako u konkurencie. Síce nepodrží otáčky, ale nepreradí o dva stupne hore ak vodič preradí v tom istom momente ako prevodovka. Normálne ma bavilo radiť manuálne (sekvenčne) pákou! Pre mňa je Megane GT skrytý klenot, ktorému opustíte aj to, že vám nedovolí vypnúť stabilizáciu a trakčnú kontrolu. Najmä ak v ňom budete voziť rodinu a užívať si každý deň cestu do práce. Teda ak chodíte do práce po okreskách.