Keďže priložené až 14,5 minútové video obsahuje drvivú väčšinu potrebných informácií, samotný článok o tomto kúsku nemusí byť extra dlhý. Vyjadrím sa tu k veciam, ktoré vo videu nie sú. V prvom rade hmotnosť. V TP uvedených 1 462 kg je hmotnosť, ktorá už ráta aj so 75 kg vodičom. Hmotnosť samotného auta je naozaj 1 390 kg.

Druhá generácia Mégane Renault Sport je tvarovo mimoriadne vydarená mašina. Hlavnú zásluhu na tom má konvenčnejší bacuľatý tvar sériového typu. Vytvoriť vrcholný model R.S. ktorý znesie označenia agresívny a sexi zároveň naozaj nebolo tak zložité ako pred 6. rokmi, keď vznikal Mégane Sport 225 a jeho ďalšie verzie ako F1, R26 a hardkorová R26.R.

Mégane R.S. 250 je nie len skvelá mašina, ale zároveň špička v segmente. Jediná otázka, na ktorú vám bez priameho porovnania neodpoviem je: Kto kraľuje športovým predokolkám - Focus RS, alebo Mégane R.S.250? Veľmi ťažká otázka...

Viacero testov potvrdilo, že Renault Mégane R.S. 250 patrí medzi hothatch elitu. Ja toto tvrenie môžem po cca týždňovej skúsenosti a skoro tisíc kilometroch len potvrdiť. Je dravý, no nie agresívny. Povedal by som, že trošku uhladenejší než predchodca a určite menej výbušný než napríklad Astra OPC, alebo Focus RS. Pre väčšinu vodičov možno dobrá správa, mne agresivita a výbušnosť trošku chýbali. Ale len trošku. R.S. 250 prekvapí inými vecami. Držaním stopy, napríklad. Je až neuveriteľné, ako dobre sedí a ako dlho je až po limit neutrálny a následne skôr nedotáčavý. Na SlovakiaRingu som ho aj čo-to provokoval a v zákrutách prudko uberal, pripravený na pretáčavý šmyk. Ten však nikdy neprišiel. Možno len v mojich rukách. Možno som stále nebol dosť rýchly, či bezohľadnejší k autu. Stabilizáciu je možné vypnúť úplne, tak ako v každom modeli Renault Sport. Napriek tomu ostáva auto pri čistej jazde mimoriadne stabilné. Na druhej strane, viackrát som si skúsil ostrú jazdu aj bez jej deaktivácie a musím napísať, že som bol prekvapený ako tolerantné ESP vyladené oddelením Renault Sport Technologies tu je.



Podľa videozáznamu som na SR zvládol najdlhší okruh sa asi 2:56 min. Bez potreby si čokoľvek dokazovať tvrdím, že Mégane R.S. 250 som tu šetril. Hlavne na brzdách. Nebol som ochotný likvidovať ich pretláčaním brzdy do podlady brzdením pár desiatok metrov pred zákrutami a tiež mi bolo trošku ľúto gúm. Okrem toho veľa mňa neustále sedel kolega Peter, ktorý do hry pridal takmer jeden metrák. Som presvedčený, že pri agresívnejšej jazde na brzdy len s vodičom by tu R.S.250 dokázal ísť o min. 6 s rýchlejšie. Ukázalo sa tiež, že v kombinácii s touto váhou (cca 1,5 tony) na väčšiu zábavu na najdlhšej verzii SlovakiaRingu auto potrebuje aspoň 300 k, alebo aspoň o ďalšich 100 kg menej. Ale to je prípad tejto kombinácie. Na kratšie a užšie okruhy je Mégane R.S. 250 viac než primerané náradie. Dokonca aj na iné, kratšie verzie SlovakiaRingu.

Meranie na záťažovej valcovej brzde v partnerskej firme MM RACING prakticky potvrdilo údaje výrobcu. Udávaný max. výkon 184 kW, teda 250 koní pri 5 500 ot sa podarilo potvrdiť s presnosťou na 97%. Meranie potvrdilo prítomnosť 242 žrebcov, teda 178 kW pri 5 415 ot. Uvedený krútiaci moment 340 Nm pri 3 000 ot dokonca o 3 % vyšší, na 351 Nm pri 3 400 ot. Zaujímavý je tiež zelený údaj o stratovom výkone, o ktorom sa nedočítate v žiadnych základných tech. údajoch auta. Iste, väčšinu klientov tento údaj ani veľmi nezaujíma a je len veľmi málo možností ako ho znižiť. Napriek tomu, Mégane R.S.250 stratí prenosom hnacou sústavou 37,6 kW (51,2 k). Pre porovnanie, Subaru Impreza PSL z roku 2007 v pohone oboch náprav mení na teplo až 66 kW (90 k).

PLUSY:

+ dravý dizajn,
+ výkon a sila motora,
+ ostrý podvozok/jazdné schopnosti,
+ more trakcie,
+ skvelé brzdy bez vädnutia,
+ 5 režimov charakteru auta,
+ priem. komb. spotr. 8,5 l/100 km,
+ nižšia váha než predchodca o 30 kg,
+ cena od 27 900 €,




MÍNUSY:

- spracovanie vnútra dverí/materiály,
- ergonómia,
- nepresné radenie,
- zvukový prejav motora a výfuku.

Auto s veľkým A

Mégane R.S. 250 je auto, ktoré môže smelo visieť na stenách chlapčenských izieb, v garážach aj v krásnych zasklených obrazoch v kanceláriách či v budovách autodromov. Ako vidíte v PLUSOCH a MÍNUSOCH, je len štipka dôvodov, ktoré ho v mojich očiach držia od označenia perfektný. A tá cena? KONEČNÁ! Necelých 28 000 € bez príplatkov vám kúpi jednu z najlepších predokoliek sveta. Jazdiť v R.S.250 CUP je ohromná zábava a to nie len pre vodiča, ale aj pasažierov. Všetko zlé je na niečo dobré - ako sa hovorí. O svetovej kríze to platí tiež. Keby neprišla, autá ako toto by naďalej bez hanby stáli nové 35 000 - 40 000 €. Myslím to vážne! Dobre si na to obdobie pred r2008 pamätám. Mať možnosť kupovať ešte kvalitnejšie mašiny o 7 - 10 tisíc € lacnejšie je prosto úžasné!

Napriek prísnejším kritériám hodnotenia EuroNCAP pre zisk 5 hviezdičiek sa tvorcom podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť v porovnaní s predchodcom o cca 30 kg, čo je super. Napriek tomu sa mi na našej testovacej trati nepodarilo položiť Mégane R.S.250 CUP do prvej 5ky najlepších v autoslalome. To by ma až tak nemrzelo, ako fakt, že nedokázal poraziť skvelého predchodcu Mégane RS dCi. Neviem si to celkom vysvetliť, pretože novinka na víťazstvo mala všetky predpoklady. Žeby som za volantom začínal mäknúť?

Komentár redakcie: Peter ŠTURDÍK

Pre mňa osobne sa jedná o top hothatch bez ohľadu na počet poháňaných náprav. Jeho kúzlo tkvie v univerzálnosti: jeden deň tomuto Mégane vyprášite kožuch na okruhu a druhý deň spravíte 300 km ku svokre na nedeľný obed. A to pri 8 litrovej spotrebe... klobúk dole Renault Sport Technologies!

Renault Mégane R.S. 250 CUP
rok výroby 2010
Motor:

radový 4-valec vpredu naprieč prepĺňaný turbodúchadlom a medzichladičom vzduchu, objem 1998 cm3, vŕtanie x zdvih - 82,7 x 93 mm, kompresný pomer 8,5:1, 4 ventily na valec, rozvod DOHC, ozubené hnacie remene, hliníková hlava valcov, max. výkon 184 kW (250 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 340 Nm / 3 000 ot, litrový výkon 92 kW (125 k) / l.

Pohon: suchá trecia spojka, 6-stupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson s pomocnými ramenami, vzadu vlečená náprava H, skrutné stabilizátory, športové pruženie RS, vpredu 4-piestikové kotúčové brzdy Brembo s priemerom 340 mm a hrúbkou 28 mm, vzadu 1-piestikové s priemerom 290 mm a 11 mm hrubkou,
Kolesá: ľahké kované disky, rozmery diskov 8,5x18", rozmery pneu 225/40 R18, alternatívne disky 8,5x19" a pneu 235/40 R19.
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4 300 x 1 850 x 1 430 mm, objem kufra - 375 - 1025 l, pohotovostná hmotnosť - 1 390 kg, kombinovaná spotreba - 8,4 l/100 km, výkonová hmotnosť 7,56 kg/kW.
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 245 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,1 s
Cena: Základný model  od 27 900 €, Testovaná verzia - cca 29 250 €
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 31 obrázkov