Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Vôbec ma neprekvapuje, ako dopadol nedávny pokus v Španielsku, v ktorom Superb III mnohí považovali za nové BMW, alebo Audi. A podobne reagovala verejnosť aj v USA, kam nový Superb zo špásu vzali. Iste, nám autičkárom sa to zdá úsmevné. Možno si nejeden z vás povedal, že tí južania sú fakt šľahnutí. No zvážte, ako by dopadol podobný pokus, keby nás testovali na nových mobiloch, tabletoch či notebookoch? Za moje odpovede by si po čele iste plieskal nejeden ITčkár. To, že Superb III nemalá časť verejnosti pokojne zaradí medzi naj značky sveta, je pre Škodu pocta. Aj keď prémiovka to nie je a nemá byť. No porovnávať ju s prémiovkami nie je holý nezmysel. Urobil to už (aj pri predošlej generácii) nejeden magazín a sklony k tomu mám aj ja. Ak si nepotrpíte na luxusnú prémiovku, ale zvolíte racionálny prístup, že za dané peniaze chcete čo najviac auta (nie v zmysle kufra a miesta vzadu), ale čo do výbavy, bezpečnosti a moderných riešení, tu je fakt nutné sa minimálne pristaviť. Špičkovo vybavený Superb III totiž viac než obstojí v porovnaní s priemerne vybavenými A6, radom 5, alebo triedou E so 4-valcovými motormi. Posúďte sami z videotestu luxusnej verzie Laurin & Klement s viacerými príplatkami k tomu navyše.

Superb III je najkrajšou a najlepšou Škodou histórie. To samo o sebe v mnohých nemusí vzbudzovať obdiv a rešpekt, no malo by. Je to skutočne vydarený kúsok a pre mňa patrí k top 3 autám segmentu D.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Meranie priebehu výkonu a krútiaceho momentu v MMracing len s malou odchýlkou v prípade max. výkonu s hodnotou 198 k prekročilo výrobcom uvádzaných 190 k. Škoda navyše uvádza, že max. výkon 140 kW dáva motor v rozsahu 500 otáčok od 3500 do 4000. Meranie to nie len potvrdilo, ale ukázalo, že je to ešte lepšie, lebo najvýkonnejší 2,0 TDI v ponuke dáva viac než 190 k v rozmedzí 3500 až 4200 ot. V prípade krútiaceho momentu sa prakticky na chlp presne podarilo potvrdiť údaje špecifikácie, čo do najvyššej hodnoty. Odmeraných 401,4 Nm presne sedí s uvádzanými 400 Nm. O čosi menej presné to je v prípade jeho priebehu. Má byť rovný od 1750 po 3250 ot, my ho za rovný môžeme považovať od 2000 do 4200 ot (je tam viac než 390 Nm). Každopádne fajn hodnoty a mimoriadne vhodný motor pre toto veľké auto. S kombinovanou spotrebou 6,1 l/100 v reálnej premávke úplne super!

graf merania vykonu Skoda Superb 2,0 TDI 140 kW
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov
TopSpeed.sk test Škoda Superb III LaK 2,0 TDI

V testoch aktívnej a pasívnej bezpečnosti získala Škoda Superb mimoriadne vysoké známky. 5-hviezdičiek je, dá sa povedať, samozrejmosť. No hodnoty nad 80% v prípade ochrany dospelých vpredu a rovnako vysoké hodnotenie pre deti vzadu sú jedny z najlepších výsledkov. Za asistenčné systémy nad rámec štandardných ako Skoda Crew Protect Assist a Multicollision Brake získal Superb III aj v tejto oblasti 86%. Hodnotenie 71% za ochranu chodcov je tiež nadpriemerné.

Ospravedlnenie za dve dezinformácie vo videoteste: Superb III nie je v rovnakej kategórii ako Octavia, to platí pre Rapid a Octaviu. Chybne som tiež uviedol zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Správna hodnota je 7,7 sekundy. Nami merané zrýchlenia sú ilustračné, nerobíme ich na jednom rovnakom úseku a nie v oboch smeroch, takže skreslenie môže byť pár desatín sekundy.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 39 obrázkov

Škoda Superb III LaK 2.0 TDI (190 k)

 

Cenník modelov Škoda Superb platný na Slovensku.

 

PLUSY:
 

+ najkrajšia a najlepšia Škoda,
+ nové technológie, ktoré doposiaľ Škoda nemala,
+ tichšia vnútri než predchodca,
+ výrazne lepšie jazdné vlastnosti,
+ bezprecendentný priestor vnútri,
+ veľkosť kufra a jeho variabilita,
+ sieťkový program,
+ predné sedadlá (nastavenia, komfort),
+ 140 kW 2,0 TDI je pre auto skvelý motor,
+ autohold,
+ v ponuke aj verzie 4x4,
+ 3 zónová klimatizácia,
+ adaptívne pruženie,
+ adaptívne diaľkové svetlá,
+ reálna kombo spotreba 6,1 l/100 km,
+ so 66 litrami dá na plnú nádrž viac než 1100 km.
 

     

MÍNUSY:
 

- adekvátna výbava je drahšia o 10%,
- extrémny eco režim, nevhodný pre motor,
- podvozok na niektorých cestách pláva,
- ani v režime comfort nie je dosť komfortná,
- vŕzganie v prístrojovke,
- nemá LED svetlá ani budíky,
- riešenie chladenia/lakťovej opierky,
- podrazácky lane assist,
- na veľké auto malý kastlík.

Škoda Superb III 2,0 TDI 140 kW DSG rok výroby 2015
Hnací agregát:

turbodúchadlom prepĺňaný vznetový radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail II uložený vpredu naprieč, objem 1 968 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, max. výkon 140 kW (190 k) / 3 500 - 4 000 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 750 - 3 250 ot, litrový výkon 70 kW (95 k) / l, Euro VI.

Pohon: dvojspojková samočinná 6-stupňová prevodovka DSG, pohon predných kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, elektronické systémy podvozka: ABS, TCS, EBD, EBA, ESC...
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 19",
pneu 235/40 R19
Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4861 x 1832 x 1468 mm, rázvor - 2841 mm, objem kufra - 625 / 1 760 l, pohotovostná hmotnosť - 1 480 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 4,6 l/100 km, spotreba počas testu -  6,7 l/100 km, palivová nádrž - 66 l, výkonová hmotnosť 10,57 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 235 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,7 s

Cena:

Základna verzia 1,4 TSI - od 21 590 €
Zakladná verzia 2,0 TDI 140 kW DSG - od 32 290 €

Komentár redakcie: František HANZEL

Škoda Superb tretej generácie narástla v každom smere, no najmä do šírky, čo jej rozhodne prospelo. Opäť boduje priestorom, vďaka čomu ju ľudia chcú porovnávať s prémiovkami. Tam však ešte nepatrí a vďaka hierarchii v koncerne ani patriť nebude (najskôr sa tam musí dostať Passat). Rozdiel je najmä vo fungovaní systémov, ako adaptívne svetlá, adaptívny tempomat, či adaptívny podvozok. Superb síce dobieha staršiu konkurenciu no na novšie kúsky ako napríklad Mercedes C ešte nemá. V tejto konfigurácii, však pôsobí veľmi hodnotne a solídne. Pocit veľkosti umocňuje plavnosť jazdy v komfortnom režime.  Zato jazda v eko režime je vyslovene utrpením pre motor. To je ale neduh všetkých moderných koncernových áut s DSG. Celkom vtipne pritom vyznievajú rady pre Eko jazdu. Ak si napríklad za jazdy otvoríte príplatkové strešné okno dostanete radu, že bude lepšie ho kvôli spotrebe zatvoriť. Naopak milým detailom je, upozornenie na zabudnutý telefón pri vystupovaní. Mimochodom ak budete používať funkciu automatického parkovania, treba byť radšej ostražití. Auto síce zaparkuje na pomerne krátke miesto, no tlačí sa až príliš k obrubníku a hrozí poškodenie diskov. Zrejme je to daň za spomínanú novo nadobudnutú šírku. Superb III pokračuje v tradícii typu Superb a ponúkne veľký kus, slušne spracovaného auta za rozumné peniaze.

Komentár redakcie: Oliver TEKNÖS

Superb vyzerá konečne super. Po novom sa mu už snáď nikto nebude smiať, že vyzerá ako jazvečík. Po emocionálnej stránke má ale necháva chladným. Všetko funguje tak ako by ste očakávali, v aute vám nič nezvyšuje tlak, teda až na jeden detail. Vŕzgajúci interiér by ste v aute s cenovkou prevyšujúcou 43 000 € nečakali ani po 100 000 km! Tu sa ozýval už po pár tisícoch. Na druhú stranu ma neskutočne dostal adaptívny podvozok, ktorý fungoval na jednotku. V komfortnom režime vzdialene pripomínal plavnú jazdu ako v S-Classe, samotné filtrovanie nerovností také dokonalé v spojení s 19" diskami nebolo. Športový mód má zmysel zapínať, len na kvalitnom povrchu. Prinesie menšie náklony karosérie a v zákrutách zistíte, že podvozok znesie naozaj vysoké tempo. Vlastne v športovom režime ma zarazila ďalšia vec a tou je fungovanie Štart-stop systému. Auto dokázalo po ostrej jazde do strmého stúpania vypnúť horúci motor okamžite po zastavení. Toto rozhodne nie je Simply Clever.