Štýlovejší ako bratia

A veru, T-Roc dokáže rozbúriť emócie viac, ako napr. bežné modely Golfu. Volkswagen je „známy“ až príliš konzervatívnym poňatím áut. T-Roc vyčnieva z radu, nejde však o nič svetoborné. Zákazníci od VW očakávajú určitú dávku konzervatívnosti a vzhľad T-Rocu ju príjemne dopĺňa. Okrem atletickejšej postavy môžete mať dvojfarebné lakovanie, lakované disky kolies a „farebný“ interiér. Postoj „Roca“ je nízky a široký, spolu s krátkymi prevismi sa ľuďom páči. Počas fotenia si ho prišiel cvaknúť na mobil jeden mladík a zastavil sa tiež starší pán na benzínovom Mercedes-Benz ML s otázkou „čo to stojí a či nie je lepšie si priplatiť za Tiguan“. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rozmermi sa zaraďuje ku Golfu VII. Dĺžkou 4234 mm je trocha kratší ako Golf a Golf Sportsvan (4258 a 4351 mm). Podobne je to s rázvorom osí kolies, ktorý je 2590 mm (Golf a Golf SV má 2620 a 2670 mm). Batožinový priestor 445 litrov prekonáva Golf (380 l). Zástupcovia značky hovoria, že je určený aj pre zákazníkov VW, ktorí už nepotrebujú Golf Variant alebo Golf Sportsvan a chcú niečo menšie a štýlovejšie. „T“ v názve odkazuje na úspešných veľkých bratov Tiguan a Touareg.

Rodina "T" pokope.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Kompromisný interiér

Známe to tvary a okato prikrášlený štýl farebnými lištami. Po nasadnutí som mal veľmi rozporuplné pocity, ktoré po čase opadli. Modré lakovanie plastov mi úsmevne pripomenulo „tuning“ fólie, s ktorými si chlapci oblepujú panely prístrojovej dosky do krikľavých farieb. Nemám však proti tomu nič, ak je to spravené kvalitne a vkusne. No a skúste si vnútro predstaviť bez modrých plastov a liniek na sedadlách. Bolo by to 50 odtieňov šedej a nie, nešlo by o knižné porno pre ženy.

V základných tvaroch a materiáloch ani štýlový T-Roc nezaprie rodinu VW. Interiér je tvarovo fádny a prekvapivo zložený z komplet tvrdých plastov. Kto by to ešte pred pár rokmi o VW povedal. Tu kompaktný crossover stráca na brata a „soka“ z vlastných radov, na Golfa. Ani vrchná časť palubnej dosky nie je mäkčená a verte, nemusíte byť olizovačmi plastov, aby ste si to všimli už na pohľad. Šedý odtieň dojmu nepridáva....

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Čo však treba uznať je, že vo VW využili potenciál na 100 %. Aj keď je vnútro materiálmi aké je, nikde nenájdete 2 rozlične široké škáry a spracovanie je perfektné. Všetko lícuje ako má, nič nevŕzga a to je z dlhodobého hľadiska dôležité. Podobný pocit mám aj z dlhodobo testovanej Suzuki Vitara, kde sú plasty ešte lacnejšie, ale spracovanie interiéru taktiež na skvelej úrovni. Navyše, aj v T-Rocu je ergonómia „made by VW“ a to znamená, že nič nehľadáte a všetky ovládače sú tam, kde majú byť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Keďže by T-Roc mohol zastúpiť aj Golf (Variant) a Sportsvan, musí byť dostatočne priestranný. Napĺňa sľuby? Opäť je to o kompromisoch. Ak uberiete z požiadaviek na priestor, nesklame. Nečakajte však „obývačku“ ako v Sportsvane. Vpredu vás čaká sympatický posed, dokonca na pomery crossoverov nízky, čo kvitujem. Sedadlá som si až tak neobľúbil. Je pravda, že T-Roca som prevzal v deň, kedy som odovzdal Insigniu s úžasnými kreslami AGR, ale čakalo ma nemilé prekvapenie.

Za bedrovú opierku si treba priplatiť a náš kus ju nemal. Sedák je tuhý a dostatočne podrží telo. Operadlo však v spodnej časti, ktorá je veľmi dôležitá pre podopretie chrbtice, ponúkne len slabú oporu. Chrbát sa mi zaboril do mäkkého operadla, ale po čase som to až tak nevnímal. Aj tak si myslím, že poriadne podoprenie v bedrovej časti by ste mali dostať v každom jednom aute v sérii. Bodka.

Vzadu som s výškou 186 cm mal problém s kolenami, ktoré sa pri sadnutí "za seba" zaborili do sedadiel. To je však pravidlom aj u väčších áut a celkovo môžem zhodnotiť T-Roc v rámci triedy ako dostatočne priestranný aj pre pasažierov vzadu. A to pre kolená, aj hlavu. Nahradí Golf, nebodaj Golf Sportsvan? Ak ukrojíte z požiadaviek, tak áno. Nečakajte priestorové orgie, ale z pohľadu rozmerov príjemný kompromis s dobre využitým priestorom. A čo batožinový priestor?

Výrobca udáva naoko skvelých 445 litrov – so sadou na opravu pneumatík. Wau. Avšak dodávaná plnohodnotná rezerva a tým pádom vyššia podlaha z neho riadne ukrojí. Netreba sa teda pozerať len na čísla, ale aj na „metodiku“ merania. Reálne kufor vyzerá na 350 litrov, čo je skromnejšie číslo. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ideál na každý deň

Motory TSI platili a stále platia za veľmi podarené, čo platí aj o novom 1,5 TSI. Nie, nemyslím teraz spoľahlivosť (tú ukáže čas), ale vlastnosti motora. 110 kW (150 koní) pri 5000 - 6000 ot/min a 250 Nm pri 1500 - 3500 ot/min dávajú pri hmotnosti 1330 kg tušiť vcelku dynamické zvezenie. A realita tomu odpovedá, ale... Čakal by som trošku viac korenia.

Zaberá od najnižších otáčok (pokojne 1200 ot/min!). Motor bežne nepodtáčam, ale tuším, že kde-kto to bude robiť aj kvôli blbému poradcovi radenia a v teste je to „povolené“. Agregát má však na môj vkus až príliš dieselovú charakteristiku, ťahá lineárne bez akejkoľvek výkonovej špičky, o čom napovedá aj nízko položený krútiaci moment s maximom v širokom spektre otáčok.

Optimalizácia pre silné stredné pásmo je zjavná a väčšine užívateľov bude veľmi vyhovovať. Pri 50 km/h môžete zaradiť 5. prevodový stupeň a motor nemá problém. Pre väčšie zážitky VW ponúka 2,0 TSI. Motor je na voľnobehu neuveriteľne tichý a kultivovaný. V otáčkach je ho už počuť a oproti 1,5 TSI 96 kW v Sportsvane trochu viac. 

Ak vezmete v úvahu absolútnu dynamiku, pružnosť a spotrebu benzínového štvorvalca, celok funguje veľmi dobre a budete spokojní. My sme testovaciu trasu prešli za 7,3 l/100 km, čo je veľmi dobrá hodnota. Pri každodennej svižnej jazde dokáže v priemere jazdiť za 6,5 l/100km. Ak si nastavíte aktuálnu spotrebu a všimnete si hodnotu po odpojení 2 valcov, objavia sa krátkodobo hodnoty 2 - 3 l/100 km.

Keď už sme pri ACT, teda odpojení valcov. V tomto režime motor mierne zmení zvuk, ale netrénované ucho nemá šancu rozpoznať zmenu. Systém pracuje plynulo a bez obťažovania. Chválim aj sprevodovanie 6. stupňovej manuálnej prevodovky. Pri 90 km/h motor točí na šestke 1800 ot/min. Pri diaľničných 130 km/h je to 2700 ot/min. T-Roc je od podvozka veľmi dobre odhlučnený a neobťažuje ani pri vysokých diaľničných rýchlostiach. Crossland X však bol ešte o stupienok tichší.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Ďalší mačkopes?

Testovaný T-Roc patrí do skupiny kompaktných crossoverov. Tak, ako aj minule testovaný Opel Crossland, aj náš T-Roc je zvýšený hatchback bez pohonu 4x4 so svetlou výškou 161 mm. Platí tak za ďalšieho zástupcu modernej kategórie crossoverov, ktorá narastá raketovým tempom. Oproti Oplu však T-Roc ponúka možnosť pohonu všetkých 4 kolies. Ten náš ho nemal, a to ma nepotešilo. Čo ma však potešilo je to, že pri jazde zvýšenú karosériu necítite. Áno, T-Roc je tuhší až tvrdý, ale na rozbitých cestách nebúcha a do karosérie neprenáša rázy. Obuté mal pneu 215/55 R17, čo je ideál. Radšej ostaňte pri zemi, a na 18- až 19-palcové disky v opcii zabudnite, na nich už pôjde do „tuhého“, a to výrazne. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Šasi označím ako „VW klasika“, kedy je podvozok tuhý ale zároveň ponúka perfektný mix komfortu, jazdnej stability a svižnosti v zákrutách. „Roca“ som vzal na obľúbenú Pezinskú babu, kde mi veľmi padol do rúk. Nenakláňa sa, drží stopu, je len minimálne nedotáčavý a máte pocit jazdy v klasickom hatchbacku segmentu C. Aj tu však oproti Golfu stráca.

Keďže silnejšie verzie Golfu a Golfu Sportsvan ponúknu viacprvkovú zadnú nápravu aj pre predokolky, v T-Rocu ju dostanete len pre verzie s pohonom 4x4! Náš 110 kW 2WD variant mal tuhú zadnú nápravu. Oproti bratom s viacprvkom pôsobí podvozok menej presne na rozbitých cestách, kde potrebuje viac korekcií z prstov rúk vodiča. Celkovo jazdu hodnotím nadpriemerne a univerzálnymi jazdnými vlastnosťami si T-Roc zaslúži pochvalu. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mizerná je kalibrácia posilňovača bŕzd. Tak ostrý nástup a krátka dráha pedálu je mimoriadne nepríjemná. Poviete si, že sa na to dá zvyknúť. No dá, ale je to mimoriadne nepríjemné. Pocit na brzdách pripomína starý Golf IV z prelomu milénia. Veľmi zlé, najmä keď jazdite naraz viacerými autami.

Podarené radenie

Pri manuálnej prevodovke je rozhodujúca aj kvalita radenia. Skúste si v hlave spočítať, koľkokrát počas spolužitia s autom zaradíte prevod. A tu T-Roc v mojich očiach exceluje. Radenie je presné, má krátke dráhy a mechanické „dorazy“. Cez neutrál nedrhne a kulisa nie je hlučná. Super! Pre objektivitu treba napísať, že kolegovi tam občas nechcela padnúť dvojka, ja som však nič podobné nepostrehol a pocit z radenia bol perfektný.

Tradične dobrý infotainment

S ovládacími prvkami auta sa spriatelíte veľmi rýchlo a nie je tomu inak ani pri infotainmente s 8-palcovým displejom. Ten považujem za jeden z najlepších v mainstream triede. Je intuitívny, má skvelú grafiku a dobre sa ovláda. Väčšinu funkcií obslúžite multifunkčným volantom. Za navigáciu si musíte priplatiť. Mobil spárujete bez problémov a môžete si užívať obľúbenú hudbu... Prečo spomínam práve muziku? Lebo základné audio v T-Rocu hrá geniálne. A to sme nemali príplatkové Beats. Presné a hutné basy, jasné výšky.... Po vyladení ekvalizéru si budete na hudbe pochutnávať aj s bežným rádiom, a to sa cení. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

T-Roc zaslúži pochvalu za skvelé full LED svetlá s perfektným dosahom a svietivosťou. Vyskúšal som aj systém pre udržiavanie auta v jazdnom pruhu. Funguje, auto udržuje v rámci možností v strede jazdného pruhu a napr. oproti minule testovanej Insignii je o poznanie vyladenejší.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zhodnotenie a záver

Alternatíva k zavedeným typom značky. To je T-Roc. Golf úplne nenahradí a ponúka lacnejšie riešenia, či už estetické (tvrdé plasty) alebo aj technické (tuhá zadná náprava pre 2WD). Má však viac štýlu, a to dnes predáva. Bez pohonu 4x4 ide „len“ o ďalšieho zástupcu crossoverov bez ozajstných schopností mimo terén. To však majorita zákazníkov nebude vôbec riešiť a aj tak si ho kúpia. Potešil kvalitou jazdy „bežného“ hatchbacku, príjemným motorom 1,5 TSI a funkčnosťou. A preto si zaslúži vysoké hodnotenie. Oproti vybraným konkurentom je drahý a cenovo prekračuje aj bratov (Golf a Golf SV) z vlastných radov. Je na vás, či dáte prednosť klasike, alebo mladej krvi so sebavedomím vzhľadom. 

Volkswagen T-Roc 1,5 TSI ACT Style

Rok výroby 2017

Cenník Volkswagen T-Roc platný na Slovensku

PLUSY:

+ štýlovejší dizajn;

+ vyvážené jazdné vlastnosti;

+ podvozok na nerovnostiach nebúcha;

+ kultivovaný a pružný motor;

+ spotreba;

+ tichá jazda (okrem vytočeného motora);
+ spracovanie interiéru;
+ v rámci triedy priestorová ponuka;

+ skvelé radenie;

+ ergonómia;

+ intuitívny infotainment;

+ výborné full LED svetlá;

+ odladený asistent jazdy v pruhoch;

+ základný audiosystém;

+ sprevodovanie manuálnej prevodovky.

 


 


 


 

     

MÍNUSY:

- príliš citlivé a ostré brzdy;

- odhlučnenie motora vo vyšších otáčkach;
- tvrdé plasty naprieč celým kokpitom;

- operadlo predných sedadiel bez podpory spodného chrbta;
- pre niekoho až príliš tuhý podvozok;

- vysoká cena;

- reálna kapacita kufra s plnohodnotnou rezervou;

- pre 2WD tuhá zadná náprava aj so silným motorom.
 

 

VW T-Roc 1,5 TSI Style 2WD rok výroby 2018
Hnací agregát: Turbom prepĺňaný zážihový radový 4-valec s priamym vstrekovaním paliva TSI, objem 1 498 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, max. výkon 110 kW (150 k) / 5000-6000 ot/min, max. krútiaci moment 250 Nm / 1500 - 3500 ot/min, .
Pohon: 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson s trojuholníkovým ramenom, tuhá zadná náprava s torznou priečkou, vinuté pružiny, elektronické systémy ABS, ESP, TC
Kolesá: zliatinové 17-palcové disky, pneu 215/55 R17
Rozmery a hmotnosť: d x š x v - 4234 x 1 819 x 1541 mm, rázvor 2 590 mm, objem batožinového priestoru 445 l / 1290 l, pohotovostná hmotnosť 1 330 kg, kombinovaná spotreba 5,4 l/100 km (reálna 7,3 l/100 km), objem palivovej nádrže 50 l,
Dynamické parametre: maximálna rýchlosť - 205 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,4 s
 
Komentár redakcie: Marek PAUCO

Popravde, neviem kde začať.

Auto a jeho dizajn. Možno sa väčšine bude páčiť, ja som mu na chuť neprišiel, a to dokonca ani v tejto farebnej kombinácii.

Interiér. Teraz neviem, do akej triedy sa to auto snaží zapadnúť, ale materiálmi mi to prišlo ako lacné Polo alebo možno UP. Ako sa mi páčil vo vnútri kvalitou Polo 6R/6C, tak je toto otras. Všade tvrdé plasty, ale aspoň dobre spracované. Vnútorná farebná kombinácia na pohladenie oka fajn, ale na údržbu a odolnosť tej farbe akosi neverím. Výhľad z auta? Taký trochu tankoidný... Nízke sklá a celkovo mal človek pocit, že sedí vo väčšom aute, ako v skutočnosti T-ROC je.

Motor. To auto nemá zmysel točiť. Jednoducho vo vysokých otáčkach nejde... Dráhy radiacej páky? Zakvaltovať dvojku som mal viackrát problém, ale možno to je problém iba tohto konkrétneho kusu.

Brzdy, "kusavičné" ako v každom koncerne. Jazdné vlastnosti? Človek by možno od auta čakal, že bude naladený komfortne, ale omyl. Jazda po rozbitom mesta roztrasená. A komfortu nepridávajú na môj vkus tvrdé sedadlá- Aby som nebol len veľký kritik, jedno musím T-Rocu uznať. Predné svetlá svietili bombovo! A ešte čo mi napadá, človeka, ktorý ma auto na presúvanie z bodu A do bodu B, ocení prvky aktívnej bezpečnosti, ktoré na trochu zasneženej, ale šmykľavej vozovke fungovali veľmi dobre.

Komentár redakcie: Miloslav MIHALIK

Strašne sa mi páčila modrá farba exteriéru a rovnako aj interiérových lištičiek. A práve to je doménou T-Rocu. Páčiť sa. Je to crossover, ktorý nemá ako zaujať priechodnosťou terénom, plavným komfortom alebo športovou jazdou. Tu ide o štýl a autu ako celku to mimoriadne pristane.

Motor je už nám známy z testu Golfu Sportsvan, tu rovnako ako v Golfe vykazoval dobrú spotrebu, veľmi nízku hlučnosť v nízkych otáčkach a rovnako ho nemalo zmysel točiť do tých vysokých. Avšak aj keď tu bol vo výkonnejšej 110 kW verzii, pocitovo šiel rovnako ako 96 kW motor v Golfe Sportsvan.

Podvozkovo, ako som spomenul, žiadna plavná jazda, skôr dosť natriasania na mestských hrboľoch.

Interiér naozaj s tvrdými plastmi, ale bez náznaku škrípania a vŕzgania, to jednoducho koncern vie spraviť na jednotku. Ovládanie infotainmentu a palubných funkcií intuitívne, proste tak, ako je človek zvyknutý.

 
VW T-Roc 1.5 TSI
110 kW M6 STYLE
Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G
110 kW AWD M6 REVOLUTION TOP
základný model
16 840 €
(T-Roc 1.0 TSI 85 kW M6)
15 190 €
(CX-3 2.0 Skyactiv-G 88 kW M6 EMOTION)
adekvátny model
21 340 €
(T-Roc 1.5 TSI 110 kW M6 STYLE)
23 590 €
(CX-3 2.0 Skyactiv-G 110 kW AWD M6 REVOLUTION TOP)
adekvátna výbava
adaptívny tempomat, PDC vpredu a vzadu, 17-palcové disky, vyhrievané predné sedadlá, automatická 2-zónová klimatizácia, zadná kamera, digitálne rádio, LED svetlá, elektrické sklápanie zrkadiel
v sérii: adaptívny tempomat, Bose audiosystém, adaptívne LED svetlá, vyhrievaný volant, 18-palcové disky, kožené čalúnenie, zadná kamera, head-up displej, vyhrievané predné sedadlá, automatická klimatizácia, elektrické sedadlo vodiča, elektrické sklápanie zrkadiel
výsledná cena
26 750 €
23 590 €
 
Hyundai Kona 1.6 T-GDi
130 kW A7 4x4 FAMILY
Opel Crossland X 1.2 Turbo
96 kW M6 ULTIMATE
základný model
15 990 €
(Kona 1.0 T-GDi 88 kW M6 CLASSIC)
15 390 €
(Crossland X 1.2 60 kW M5 ENJOY)
adekvátny model
23 490 €
(Kona 1.6 T-GDi 130 kW A7 4x4 FAMILY)
22 190 €
(Crossland X 1.2 Turbo 96 kW M6 ULTIMATE)
adekvátna výbava
v sérii: 17-palcové disky, vyhrievanie predných sedadiel a volantu, automatická klimatizácia, tempomat, predné a zadné PDC, zadná kamera

za príplatok: bi-LED svetlá 900 €
v sérii: bezkľúčový vstup, LED svetlá, PDC vzadu, head-up displej, navigácia, prémiový soundsystém, 17-palcové disky, automatická dvojzónová klimatizácia, tempomat

za príplatok: parkovacia sada Plus so senzormi vpredu a panoramatickou kamerou 650 €, vyhrievanie predných sedadiel a volantu 350 €, digitálne rádio 220 €
výsledná cena
23 390 €
23 410 €
 
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech
81 kW M5 SHINE
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet
103 kW M6 ELEGANCE
základný model
12 790 €
(C3 Aircross 1.2 PureTech 60 kW M5 LIVE)
16 990 €
(SX4 S-Cross 1.0 BoosterJet 82 KW M5 COMFORT)
adekvátny model
16 890 €
(C3 Aircross 1.2 PureTech 81 kW M5 SHINE)
20 800 €
(SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet 103 kW M6 ELEGANCE)
adekvátna výbava
v sérii: automatická klimatizácia, zadné PDC, navigácia, 16-palcové disky, tempomat

za príplatok: 17-palcové disky 250 €, vyhrievané predné sedadlá 200 €, predné PDC a automatický parkovací asistent  a zadná kamera 750 €
v sérii: zadná kamera, PDC vpredu a vzadu, bezkľúčový vstup, automatická dvojzónová klimatizácia, navigácia, adaptívny tempomat, vyhrievanie predných sedadiel, 17-palcové disky, LED svetlá, elektricky sklopné zrkadlá
výsledná cena
18 090 €
20 800 €