Volvo V40 je nesmierne skvelé auto, vo väčšine ponúkaných verzií. Fakt! K dokonalosti mu pre túto dobu z nášho pohľadu ozaj netreba veľa. Väčšina negatív možno nestojí za reč, no spolu robia na čelách prípadných záujemcov vrásky...

Znie to prekvapivo, no je to tak. Volvo V40 CrossCountry znovu otvára už opustený segment. Niežeby to bolo niečo revolučné, lebo rovnakú dna ako toto auto má, či malo naozaj mnoho hlavne európskych áut. A nie všetky boli nevyhnutne väčšie ak si už v hlave vybavujete obrázky kúskov ako Audi A4/A6 Allroad, Volvo V70 XC, alebo aj Škody Octavia Scout. Mali sme tu aj menších zástupcov ako VW CrossPolo, alebo kedysi dávno práve v rovnakej kategórii VW Golf II Country. Ale to už bolo fakt dávno...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Ako je teda možné, že Volvo po celom rade skvelých mašín s pohonom oboch náprav určených do nepohody ako XC70, XC90 a XC60 prinesie V40XC len s pohonom predných kolies?! Môžu za to Američania, ako za mnoho nie práve najlepších vecí v modernom svete. Už počas výroby II. generácie rodinného kombi V70 XC sa priveľa klientov vyjadrilo tak, že im 4x4 vlastne vôbec netreba. Čo je pochopiteľné, lebo drvivá väčšina jazdenia po cestách (nie mimo nich) túto vymoženosť nepotrebuje. A systém pohonu haldex to krásne rešpektuje a kým predné kolesá nehrabú, zadné sa len vezú. Napriek tomu sa vraj v USA a možno aj Kanade našlo dosť tých, ktorí tvrdili, že CrossCountry áno, 4x4 nie nevyhnutne. Chalani vo Švédsku tak našli dôvod a ospravedlnenie ako predávať verzie XC ešte lacnejšie. Len ako predokolky. Žiaľ, alebo vďaka bohu (?), tento trend preniesli severania aj do Európy. To bolo kedysi pred vyše desaťročím. A dnes tu máme model XC, ktorý zadnými prehrabne len v tej naj naj verzii T5 s automatom. No povedzte, nie je to divné a smutné zároveň? Už počas testu som sa stretal s ľuďmi, ktorí by ho brali, len keby ho kombinovali s nafťákom. Ako mohlo niečo tak podstatné inteligentným ľuďom kdesi v Gothenburgu ujsť?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

Volvo V40 XC prináša spojenie kompaktnosti, elegancie a špičkovej aktívnej i pasívnej bezpečnosti v kombinácii s istou mierou možnosti použitia mimo ciest do segmentu C. V40 ako XC vôbec nevyzerá. Nie je tak vysoké (+40 mm), nemá po celom spodku výrazné plastovanie a na teréniak sa vôbec nehrá ani nepodobá. Keďže vo väčšine verzií neponúka pohon oboch náprava, asi aj preto sa tento model nevolá XC40, aj keď by sa v zásade mohol...


Pozrite si aj TopSpeed.sk videotest Volvo V40 T4

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

 

Na valcovej záťažovej brzde MAHA LPS3000 4x4 sme vo firme MMracing nenamerali celkom hodnoty, ktoré 5-valcu uvádza výrobca. V tomto prípade to však ako zásadný problém nevnímame. Hodnoty max. výkonu 164 kW (223 k) na miesto 187 kW (254 k) žiaden vodič ako problém nepocíti. Milé je, že tento motor ponúka okrem klasických 360 Nm aj krátkodobo extrasilu v podobe 400 Nm overboostu a schopnosť napnúť na krátko svaly motor potvrdil. Volvo totiž okrem kedysi vyrábaných verzií R nemá ambície nahradiť majiteľovi športové auto. Jeho úlohou je ponúknuť ťah, pružnosť a suprové cestovanie. A všetky tieto práce robí V40 T5 ukážkovo. No pri práci vždy riadne vysmädne... :(

test-recenzia-2013-volvo-v40-xc-t5-awd-crosscountry
AKTUALIZÁCIA: Volvo medzičasom ponuku doplnilo aj o verziu T4 AWD, teda dvojliter turbo benzín s pohonom oboch náprav s viac než postačivým výkonom 130 kW (180 k) so základnou cenou od 30 600 €. Skvelé! Ešte tak čosi pre priaznivcov nafty a viacero negatív verzie T5 je preč :)

Volvo V40 T5 XC AWD Summum
rok výroby 2013

 

PLUSY:

 

+ najbezpečnejšie auto sveta!
+ najkrajšie a najoriginálnejšie v triede?
+ ponuka motorov (D2,D3,D4 a T4,T5),
+ prémiové skrz-naskrz,
+ LCD prístroje s peknou grafikou,
+ špičkové materiály a spracovanie,
+ skvelá ergonómia a priestor vnútri,
+ bezpečnostné systémy!
+ zvuk radového 5-valca,
+ LED osvetlenie vnútri podľa teploty, alebo v 7 farbách,
+ cena základného modelu 24 200 €!

       

MÍNUSY:

 

- 4x4 len verzie T5/T4,
- podvozok nie je pre terén,
- palubný systém/kamera nabieha pridlho,
- motor nemá výkon ako uvádza výrobca,
- chaotické a komplikované ovládanie prídavných funkcií,
- spotreba dokáže lietať (od 9 do 20 l).
- riadenie s elekoposilňovačom, dlhý prevod, bez spatnej vazby,
- hlučný podvozok na zlých cestách,
- vysoká cena špičkových modelov (testovaná verzia viac než 39 000 €)

Volvo V40 T5 CrossCountry AWD

rok výroby 2013

Motor:

Zážihový radový 5-valec prepĺňaný turbodúchadlom, uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 2 497 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 83 × 92,3 mm, kompresný pomer 9.5 : 1, max. výkon 187 kW (254 k) / 5 400 ot, max. krútiaci moment 360 Nm / 1 800 - 4 200 ot, litrový výkon 75 kW (102 k) / l, emisná trieda Euro V.

Pohon:

6-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom, pohon všetkých kolies.

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením 300/320 mm, zadné 280 mm, elektronické systémy podvozka: ABS, BAS, ESC, DSC, LCMA, CTA

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7.5 x 18",
pneu 225/40 R18

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4 370 x 1 802 x 1 458 mm, objem kufra - 335/1 032 l, rázvor 2 646 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 633 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 8,3 l/100 km (výrobca), počas testu 9 - 20 l/100 km, objem nárdže 57 l, výkonová hmotnosť 8,73 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 210 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 6,4 s

Cena:

Cena základného modelu V40 D2  - od 24 200 eur

Cena testovaného modelu V40 T5 AWD - od 36 850 eur