Test Volvo V60 D5 AWD

Volvo je na svoje najnovšie prírastky v rodine, V60 a S60, patrične hrdé. Tak ako o novej S60 tvrdilo, že sa jedná o ten najšportovejší sedan ktorý kedy nosil túto značku v logu, tak nám to isté teraz tvrdí aj o V60. Nechcem a nebudem sa hádať, ale kto sa niekedy viezol v legendárnom kombíku 850 T-5R tak asi bude súhlasiť keď poviem, že toto sebavedomé vyhlásenie automobilky má vážne trhliny. Dnes tu však máme auto z úplne iného konca - Volvo D5 AWD, teda predstaviteľa úsporného, bezpečného a pohodlného vozenia. Nie len že sa jedná o najsilnejší diesel v ponuke, ale je navyše doplnený pohonom všetkých štyroch kolies a 6.st automatickou prevodovkou Geartronic. Ideálna kombinácia pre štvorčlennú rodinu, čo poviete?

Design tejto novej "60kovej" generácia je skutočne podarený. Volvo vsadilo na úplne nový "kukuč" a prinieslo nám niečo, čo je veľmi chutným mixom klasických Volvo znakov a nastupujúceho nového trendu. Kombík V60 skutočne pôsobí športovým dojmom, nakoľko jeho zadná časť sa postupne znižuje. Jedná sa teda o ostrý kontrast s tým, čo nám švédi až do nedávna servírovali - charakteristickú ostro skosenú zadnú časť, ktorá bola poznávacím znakom u každého veľkého kombi. Ide teda iným smerom ako veľký brat V70.

Zadná časť akú má Volvo V60 je skutočne sexi

Zadná časť akú má Volvo V60 je skutočne sexi

Až po "céčkový" stĺpik sa jedná o totožné auto so sedanom, avšak práve zadná časť je tá, ktorá všetko mení. Dokonca je pre mňa V60 ďaleko športovejšie vyzerajúce auto ako sesterský sedan S60.

Pohoda, kľud a bezpečie. Presne to na vás vyžaruje z tohto auta...

Riešiť interiér u Volva snáď ani nemá zmysel, pretože táto značka bola vždy synonymom špičkovej kvality a ergonómie. Nová V60 v tomto samozrejme pokračuje a predstavuje solídne spracovaný, navrhnutý a vyrobený interiér. Ten je taktiež zhodný so sedanom. A je úplne jedno (na rozdiel od nemeckej svätej trojky) či máte auto v základnej alebo v plnej výbave, ten pocit luxusu ostáva vždy. My to tvrdíme stále, Volvo plným právom patrí do prémiového segmentu, toto je len ďalší dôkaz!

Rozdiel veľkostnej triedy medzi V60 a V70 je v interiéry skutočne cítiť, ale nedá sa povedať, že by interiér V60 pôsobil stiesnene. Bez akýchkoľvek problémov posadíte dnu kompletnú dospelú posádku aj s batožinou. Kvalita sedadiel je u tejto značky legendárna, fakt neviem, ktoré auto poskytuje v tejto triede lepší posed. Ani po vyše 1000 km ceste nemáte pocit, že ste unavený alebo že vás niekde niečo tlačí, proste absolútny komfort. Základný objem kufra je 430 litrov, kým priamy konkurent BMW 3 touring má 460 litrov. Je rozdiel 30 litrov podstatný? Ako pre koho.

Jedna vec, ktorá sa vám bude možno páčiť tak ako mne - Volvo ešte stále vsádza na "hardwarové klávesy" keď sa jedná o základné ovládanie výbavy auta ako napríklad klímy alebo rádia. Žiadne zložité nastavovanie cez menu na jednej centrálnej obrazovke, len jednoduchý a priamy staromódny prístup.

Volvo V60 vám ponúkne špičkový interiér

Volvo V60 vám ponúkne špičkový interiér

Volvo už od nepamäti používa najmä radové dieselové päťvalce a ani v tomto prípade to nie je inak. Kým v minulosti to boli motorizácie od Audi (V5 2.5 TDi) tak v súčasnosti sú to agregáty vlastnej produkcie. D5 má objem 2400 cm3 a výkon 151 kW, teda 205 k pri 4000 ot./min. Krútiaci moment 420 Nm dosahuje pri 1500 - 3250 ot./min. Jeho charakteristický dieselový prejav je maximálne utlmený a do kabíny takmer vôbec nepreniká, čo prispieva k lepšiemu pocitu komfortu. Navyše zvuk radového 5 valca je o poznanie príjemnejší ako "chudobného" 4 valca.

D5 tretej generácie má krásne lineárny ťah, za ktorý vďačí najmä dvojici turbodúchadiel - malé a veľké, ktoré sa ideálne dopĺňajú tam, kde tomu druhému dochádza dych (nízke a vysoké otáčky). S týmto motorom dostanete vo verzií AWD jedine 6.st automatickú prevodovku, ktorá je síce slušné a jemné náradie, ale... občas sama nevie, čo má robiť a splašene radí hore dole. Navyše rýchlosť nie je zrovna jej najsilnejšiou zbraňou a klinec do jej rakvy dávajú prehodené pozície + a - v sekvenčnom móde... Skrátka a priamo - prevodovka je najväčšia slabina tohto inak skvelého auta. I keď priznajme si, kto by sa týmto autom naháňal?

Reálna spotreba sa bude v tomto prípade pohybovať od 7 (kľudná jazda) po 9 litrov (pri využívaní potenciálu 200 koní) na 100 km.

Cestovanie na veľké vzdialenosti? Žiaden problém!

Cestovanie na veľké vzdialenosti? Žiaden problém!

V prvom momente po nasadnutí do auta vás napadne, že sedíte trocha vyššie, než by sa patrilo. Je to však len vec zvyku a po pár hodinách v aute to beriete ako samozrejmosť. V kabíne sa cítite komfortne a dostatočne izolovane od okolitého svete. Už toto vám naznačuje, že skĺbiť komfort a športovú jazdu nebude také ľahké. Po rozjazde (vďaka "haldexovému" AWD na každom povrchu bezproblémové) vás hneď prekvapí jedna vec - ticho. Aj vo vysokých rýchlostiach sa k vám dostáva len minimum hluku, či už od podvozku alebo od motora. Auto príkladne žehlí nerovnosti, neposkakuje, je stabilné a celkovo vám jeho jazdné vlastnosti dodávajú nefalšovaný pocit bezpečia. Karoséria auta je navyše extrémne tuhá a nikdy, skutočne nikdy nebudete počuť či cítiť ani to najmenšie krútenie karosérie, pre V60 je to neznámy pojem.

Stačí ale toto všetko na to, aby sme mohli hovoriť o športovom kombi? Úprimne nie a som tomu rád, pretože v oblastiach, kde Volvo vždy excelovalo, exceluje aj teraz. BMW 3 Touring a Mercedes Benz C T-Model ho však hravo schovajú do vrecka, keď príde reč na športovú jazdu. Naozaj, kto chce zábavu za volantom, tu ju nájde len v minimálne miere. Vo všetko ostatnom je však Volvo V60 AWD plnohodnotný súper pre nemcov. Jedná sa teda o tú správnu alternatívu, ak zvažujete malé prémiové kombi a BMW 3, Mercedes C alebo Audi A4 vám nič nehovoria. Za základnú cenu 40 950 Eur (verzia AWD) sa ani niet čomu čudovať.

PLUSY:

+ dizajn
+ celková kvalita
+ odhlučnenie
+ skvelá trakcia




MÍNUSY:


- prevodovka...
- nie je športové ako nám sľubovali

Volvo V60 D5 AWD
rok výroby 2010
Motor: Twin turbo vznetový radový päťvalec vpredu naprieč s medzichladičom vzduchu, objem 2 400 cm3, max. výkon 151 kW (205 k) / 4 000 ot, max. krútiaci moment 420 Nm / 1 500 ot
Pohon: 6.st automatická prevodovka Geartronic, pohon všetkých kolies.
Podvozok: nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu viacprvkový záves, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy p/z
Kolesá: ľahkozliatinové disky Freja 8x18"
Rozmery a hmotnosti: d x š x v - 4628 x 1865 x 1484 mm, objem kufra - 430 l,
pohotovostná hmotnosť - 1 680 kg,
kombinovaná spotreba od výrobcu - 6,9 l/100 km,
kombinovaná spotreba v teste - 8,5 l/100 km,
Dynamické parametre: max. rýchlosť - 230 km/h
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,8 s
Cena: Základný model Base (115 k) od 29 900 €
Test. verzia D5 AWD (205 k) od 40 950 €
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 40 obrázkov