Nový Land Cruiser skrýva pod kapotou 2,8-litrový preplňovaný dieselový motor s označením D-4D. K dispozícii je tak 150 kW (204 k), v prípade verzie so 6-stupňovým automatom 500 Nm a pri manuáli 420 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa prenáša na všetky kolesá. Pohon 4x4 zabezpečuje lepšiu trakciu nielen na klzkých, ale aj na nespevnených či nerovných povrchoch. Tam Land Cruiseru pomáha aj redukcia, ktorá zvyšuje krútiaci moment kolies. Zároveň nechýbajú ani uzávierky diferenciálov, ktoré sa môžu hodiť hlavne v terénnych podmienkach a pomôžu zaistiť potrebnú trakciu. 

Land Crusier profituje aj z mnohých systémov, ktorými disponuje. Jedným z najdôležitejších je kineticko-dynamický systém zavesenia (KDSS), ktorý pri jazde na nespevnených povrchoch odpája stabilizátor a rozširuje rozsah odpruženia kolies. Systém Multi-terrain Select zase umožňuje vybrať si zo šiestich režimov pre rôzne terény podľa čoho následne automaticky reguluje výkon auta, trakciu či intenzitu brzdenia. Nechýba ani zobrazovanie náklonu karosérie, pomocný systém pre jazdu do kopca (so sklonom do 42°), aktívna kontrola trakcie, pomocný systém pre jazdu z kopca, automatický systém pre jazdu v teréne, monitorovanie okolia vozidla pomocou 4 kamier či systém Multi-terrain ABS, ktorý automaticky rozpozná typ povrchu a auto vďaka tomu brzdí čo najúčinnejšie. Okrem stúpavosti do 42° je rovnako veľký aj maximálny bočný náklon. Slušné sú aj nájazdové uhly, predný 31°, zadný 25° a prechodový 22°. Land Cruiser sa tiež môže popýšiť aj schopnosťou brodenia sa až do hĺbky 700 mm. 

6/6 hviezdičiek 

Asi málokoho prekvapí, že Toyota Land Cruiser 4x4 test zvládla na plný počet hviezdičiek. Zaujala však aj veľmi slušným reakčným časom, a tak všetky testy pokorila v celkovom čase len 6,64 sekundy. Land Cruiser nemal problém so žiadnou skúškou, pričom jednotlivé časy sa pohybovali od 0,9-1,5 sekundy. Nový Land Cruiser si tak z nášho 4x4 testu odnáša skvelý výsledok.