Porsche sa v poslednej dobe darí. Po príchode novej Panamery, z nej odvodenej verzie Panamera Sport Turismo a špeciálnych edíciách 911 sme vám nedávno predstavili nové Porsche Cayenne alebo najsilnejšie 718 GTS. Najvýkonnejšie Porsche Macan tu už chvíľu máme, je ním Macan s paketom Performance. Oddelenie Exclusive Manufaktur však z tejto verzie vyrobilo ešte jednu s prívlastkom Macan Turbo Exclusive Performance Edition.

Porsche vydáva v poslednej dobe jeden model za druhým. Tento boom neobišiel ani menšie SUV, model Macan. Technici z Porsche Exclusive Manufaktur si zobrali do parády najsilnejší Macan Turbo Performance Paket a trocha ho „zjemnili“.

Porsche Macan Turbo Performance Paket dostalo druhého brata s jemnými odlišnosťami s názvom Exclusive Performance Edition.

Nemusíte sa však báť, pod prednou kapotou stále pracuje ten istý vidlicový zážihový šesťvalec s maximálnym výkonom 324 kW (440 k), čo je o 30 kW (40 k) viac ako sériový Macan Turbo. Voči Macanu Performance Paket to však nie je žiadna zmena. Krútiaci moment dosahuje 600 Nm v rozmedzí od 1 500 do 4 500 ot./min. Aj vďaka pohonu všetkých kolies tak zrýchli na 100 km/h za rovnaký čas, ako Macan Performance Paket, teda za 4,4 sekundy. Maximálna rýchlosť leží na hranici 272 km/h.

Interiér dostal prvky v kombinácii koža a Alcantara s červeným prešívaním.

V štandardnej výbave sú 390 mm predné kotúče, podvozok Porsche Active Suspension Management, balík Sport Chrono alebo športový výfukový systém. Automobil stojí na 21-palcových diskoch s viaclúčovým dizajnom a má LED predné svetlá so zatmavenými zadnými LED svetlami. A čo je voči modelu s prívlastkom Performance Paket odlišné?

Červené prvky sú poznávacím znakom Macanu Turbo Exclusive Performance Edition.

Zvonku sú to hlavne prvky v červenej farbe, ako napríklad časti na prednom a zadnom nárazníku, na bočnej lište alebo nápis Macan Turbo. Interiér dostal kontrastnú červenú farbu ako zvýraznenie športového charakteru značky. Čierne kožené vnútro kombinujú s prvkami v Alcantare, červené prešívanie dopĺňajú nápisy „turbo“ v červenej farbe. V tej istej farbe sú aj bezpečnostné pásy alebo kruh okolo analógových hodín na palubnej doske. Efektný nápis máte aj na dverových lištách alebo palubnej doske. Do sériovej výbavy sa dostali vyhrievané predné, zadné sedadlá a volant. Jediným „problémom“ môže byť cena. Voči Macanu Turbo Performance Paket je drahší o takmer 25-tisíc eur, začína na 116 091 €. Nemyslíte, že za pár drobností to nie je adekvátny nárast ceny?