Limuzíny s bohatou históriou

Na fotkách, ktoré zverejnil CarAdvice, vidíme sedan 508 vo vrcholnej verzii GT. Spredu preberá vzhľadové rysy najnovšieho dizajnového jazyka typov 3008 a 5008. Zadné partie sa mi veľmi páčia. Ostro rezané linky spolu s úzkymi svetlami, ktoré sú prepojené, mu mimoriadne svedčia. A má reálne koncovky výfukov. Celok nepôsobí bacuľatým a zavalitým dojmom, ale vytvára dojem "športovej" limuzíny. Dúfam, že tak bude Peugeot aj jazdiť...

Detailom je veko zadného kufra s ostrým zakončením, akoby spojlerom. Zameranie na dizajn potvrdzujú aj bezrámové sklá dverí. Ľudia zo značky tvrdia, že aj napriek ich použitiu ponúkne novinka skvelé odhlučnenie. Zaujímavosťou je, že nový lev bude kompaktnejší ako predchodca, na dĺžku meria 4,75 m (4,83 m "stará" 508) a je aj nižší. To však nie je všetko, Peugeot priemerne schudol 70 kg. Karoséria je zároveň tuhšia. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Interiér je nadstavba toho v 3008 a 5008 so známym extravagantným vzhľadom. Fotky detailov ukazujú na výber špičkových materiálov (na pohľad pre vrcholnú verziu) a veľmi zaujímavú architektúru.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pod kapotou budú 1,2 a 1,6-litrové benzíniaky a 1,5 a 2,0 l dízle. Takže trojvalcový motorček nebude chýbať. Benzínové 1,6ky poskytnú výkon 180 a 225 koní v spolupráci s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Neskôr má prísť 508 na trh aj s hybridným pohonom a výkonom okolo 300 koní, čo by k dynamickému vzhľadu viac než len korešpondovalo. Diesle ponúknu 130, 160 a 180 koní. Najslabší budú kombinovať aj s manuálom. Silnejšie dostanú tiež 8-stupňový automat.

Na veľkú francúzsku limuzínu sa teším, už len z dôvodu mimoriadnej histórie sedanov a liftbackov z krajiny Galského kohúta. Ako sa novinka páči vám?

Zdroj a foto: CarAdvice