Boli časy, keď po rýchlostných skúškach rally jazdili pretekári v strojoch, ktoré vzbudzovali rešpekt. Áno, mám na mysli legendárne autá skupiny B, ktoré pritiahli k rally kopec divákov, čo obdivovali techniku a šoférske umenie pretekárov. Tá doba je už minulosťou, no fanúšikovia motoršportu na ňu radi spomínajú. Mašiny ako Audi Quattro S1, Peugeot 205 T16, či Ford RS200 obdivujeme stále.

Mazda RX7 skupiny B v rukách Jozefa Béreša staršieho

Bérešovci postavili ďalšie legendárne rally auto, tentoraz wanklovú Mazdu RX7 skupiny B.

Sú ľudia, ktorí motoršport milujú a majú aj šikovné ruky. Niektorí sa púšťajú do zaujímavých projektov a v garáži postavia rally legendu. Takých majstrov nenájdeme iba za hranicami, ale aj u nás doma, na Slovensku. Ak vám prišli na myseľ Bérešovci, máte pravdu. Nielen, že patria medzi slovenskú pretekársku špičku, ale dokážu postaviť aj prekrásne stroje. Z ich dielne pochádza veľmi dobre známe Audi Quattro S1.

Mazda RX7 v bojových farbách

Bérešovci teraz zamierili iným smerom, stále však ostali verní rally autu skupiny B. Od začiatku roka pracovali na Mazde RX7 prvej generácie. Mazdu RX7 skupiny B v dobe jej najväčšej slávy poháňal atmosférický wanklový motor s objemom 1,3 litra s výkonom 300 koní pri 8500 ot. a krútiacim momentom 270 Nm pri 7500 ot. Ten s 960 kg ťažkým autom dokázal pekne zacvičiť. Bérešovci postavili presne takúto beštiu, pod kapotou nechali atmosférický motor 13B, zachovali manuálnu prevodovku a aj pohon zadnej nápravy. RX7, ako sa na správny wankel patrí, miluje vysoké otáčky a vreští tak, ako to ostané motory nedokážu. V rukách Jozefa Béreša staršieho vyniká krása auta a jazdecké umenie. Už len pohľad na taký nádherný stroj vyvoláva vášeň, ak k tomu pridáme poriadnu porciu akcie, prichádzajú zimomriavky. Veď sa pozrite sami a nezabudnite si dať zvuk poriadne nahlas.

foto: rally.sk