Japonskú automobilovú kultúru asi najlepšie a najpresnejšie reprezentuje tzv. touge. Iste, aj drifting ako motoršport vznikol v krajine vychádzajúceho slnka. Touge tu však bol oveľa skôr. Asi aj pre riziká a problematickú možnosť sledovať výkony jazdcov z pozície diváka na viac než 1-2 zákrutách sa dodnes nestal tak veľkolepý a celosvetový ako drift. Špecializovaný japonský magazín Motorhead venovaný motoristickej kultúre nedávno spáchal čosi špeciálne. Po dohode s úradmi uzavreli 18. novembra jeden z najznámejších japonských kopcov - na horu Hakone. Na túto udalosť pozvali skutočne najlepších z najlepších domácich pilotov.

 

Mazda Turnpike oficiálne začína pri malej búdke na platenie mýta. Po krátkej rovinke začína šialene krásny, rýchly a podmanivý 8 kilometrový úsek až na vrchol hory Hakone. Prvý kratší film videoklipovým štýlom dokumentuje mimoriadne špeciálny drift cez vysoký most. Jeho aktérom sú na 1000 k upravený drift GReddy 35RX spec D Nissan GT-R35 a profesionálny D1 GP pilot Kawabata Masato. Masato o tomto úseku povedal nasledovné: "Môj GT-R prichádza k zákrute mosta Hakone s plynom na podlahe na 5. rýchlosti." K tomu nič viac písať netreba, len si dobre vyhuliť repráky a na konci videa nezabudnúť zavrieť ústa...

 

Dlhšie video sleduje na kopci aj ďalších borcov, ako svetoznámy jazdec Ara Seiji z tímu Team Studie BMW na BMW Z4 Super-GT. Rovnaký pilot si dá kopec aj na pretekárskej legende Ford GT40. Veterán pretekov Supet GT a D1 GP Nob Taniguchi ho vrchom trápi Nissan GT-R  GT600 upravený značkou HKS. Po ňom sa tu objaví špeciál Subaru STI upravený pre Nurburgring 24-h s Hideharu Tatsumi. Na záver sa hore kopcom ženie japonský rely jazdec Toshihiro Arai na Subaru Impreza WRX STi Spec C.